F y r a

7.3K 190 10
                                    

Jag öppnade ögonen och suckade frustrerat. Skolan ville jag helst slippa idag, men jag måste dit. Mina ben drog sig ut ur sängen och jag satte mig upp. Sedan gick jag upp och gick långsamt mot badrummet. När jag såg mig i spegeln fick jag en lätt chock. Mitt annars blonda,raka hår stod åt alla håll, och mina ögon var röda. Jag tvättade mig i ansiktet och borstade det rufsiga håret tills det var spikrakt. Jag suckade nöjt och gick mot köket. Inte ett endaste ljud hördes och jag antog att mamma redan stuckit iväg till jobbet. Mina ben drogs mot kylskåpet och jag öppnade det med en gäsp. Jag plockade ut smör och stängde det sedan. På bordet fanns redan bröd, så jag masade mig upp och hämtade en tallrik och en liten smörkniv. Sedan satte jag mig vid bordet med en låg duns. Smörkniven tog jag fram och drog ett tunt lager smör över brödet. Sedan tog jag en tugga och lät munnen njuta av smaken. Jag sneglade mot klockan på väggen och fick panik. Klockan var fem i åtta, alltså började jag om fem, nu fyra minuter. Jag sprang upp och slängde mig bokstavligen i garderoben efter något att ha på mig. Min lycka hade försvunnit, för det enda som var kvar var ett par shorts och ett urringat linne. En frustrerad suck lämnade min mun, men jag visste att jag inte hade något val. Jag tog på mig kläderna och sprang ner till korridoren där mina converse låg. Mina fötter hoppade i dem och jag bokstavligen sprang ut igenom dörren. Mia kommer döda mig, det vet jag. Hon hatar att jag kommer försent. Mina ben ökade tempot och jag skymtade skolan längre fram. Mobilen i handen visade 07:59, så jag sprang allt jag orkade till det blå skåpet i korridoren, som tillhörde mig. Jag öppnade skåpet och rev ut svenska böckerna. Skåpet smällde jag igen och sprang mot lektionen i klassrummet. När klockan slog åtta var jag framför klassrummet och andades lättat. Jag gick in och satte mig längst fram. Mia nickade nöjt och jag himlade med ögonen. Dörren slogs upp och jag såg i ögonvrån hur Felix flinade mot klassen.
"Felix.." suckade Mia besviket. Han ryckte på axlarna och gick och satte sig i hörnet. Lektionen började och vi pratade om olika böjningar av olika ord. När klockan plötsligt ringde sprang alla ut och korridoren fylldes när alla ständigt rusade från sina lektioner. Jag själv gick mot mitt skåp och öppnade det sakta. Till min förvåning fanns en ensam lapp där inne. Jag öppnade den och suckade trött.
Hellå! Nu är detta kapitlet ute👽

Hon & han » f.sWhere stories live. Discover now