N i o

6.4K 185 8
                                    

Jag satt på stolen och hörde hur Mia ständigt pratade om hur Europas kultur utvecklades, men det var inget jag orkade lyssna på. Detta var sista lektionen, innan vi slutade. Och sen, sen var det fest. Folk viskade om hur fulla de skulle bli och om vilka som skulle vara där i klassrummet. Men det var självklart, det skulle vara några 100, så i princip hela vår skola. Jag såg fram emot det. Plötsligt suckade Mia och harklade sig.
"Bra jobbat, ni kan gå nu" mumlade hon och alla gav ifrån sig ett litet glädjetjut innan de lämnade klassrummet. Jag sprang ut i korridoren och stoppade in boken i skåpet.

När jag sakta gick hemåt mindes jag hur jag tidigare denna dagen blivit skjutsad av någon jag hatade. Eller, jag vet inte. Hata var ett för starkt ord. Men han var fortfarande ett svin. När de vita huset jag så väl kände till syntes framför mina ögon pustade jag ut. Om tre långa timmar kommer Natta, eller Natalie som hon aldrig fick kallas, knacka på dörren.

Jag klev över tröskeln och suckade. Vad skulle jag göra i tre timmar? Jag hade ärligt talat inga ideer. Men jag gjorde det mina ben insisterade till, jag satte mig på soffan. Jag satte på teven och började intressera mig när the vampire diaries, min favorit serie, visades.

När jag hade suttit där i flera dagar kändes det som, var klockan halv sju. Nu kommer Natta om jag har räknat rätt. Och som vanligt, öppnades dörren med ett brak.
"Hej Natalie" mumlade ja och himlade med ögonen. Hon överdrev alltid.
"Vi har saker att göra" ropade hon och stampade in i mitt rum. Hon letade fram klänningen och skorna.

När jag hade fått på mig allt tog hon fram en necessär hon hade med sig. Jag himlade med ögonen när hon tog fram en foundation och smetade ut den i mitt bleka ansikte. Detta var bara början på hennes såkallade "smink"..

Vi är uppe i kapitel 9!! Tack så sjukt för alla reads<3

Hon & han » f.sWhere stories live. Discover now