T r e

7.7K 232 5
                                    

Vi gick ifrån sista lektionen och en enorm lättnad sköljde av mig. Skoldagen var slut, vilket var ett mirakel med tanke på hur segt det har varit. Jag gick mot det vanliga blå skåpet, also known as mitt. Jag låste upp det och stoppade in böckerna. Plötsligt såg jag hur en människa ställde sig bakom mig. Jag knep ihop ögonen och önskade innerligt att det inte var han. Men när jag vände mig om såg jag det irriterade flinet, som jag helst inte ville se.
"Varför står du inte och dreglar?" flinade han.
"Jo, du är ett svin och en självupptagen idiot" muttrade jag surt tillbaka och gick förbi honom och lämnade skolans område. Jag pluggade in hörlurarna och kände hur musiken dunkade i öronen. För första gången på dagen, slappnade jag av. Musik fick mig att bli normal, glömma de enstaka problem jag hade. Jag kunde inte förstå hur Felix har så stort ego. Alla de falska bitcharna i min klass hade samma patetiska dröm om Felix. Fast jag kunde inte klandra de, han var ju snygg..
"Skärp dig sandra" skrek jag tyst till mig själv. Det var väl helt självklart att Felix inte var det minsta snygg. Han var precis som alla andra i min klass, falsk. Mina ben ökade tempot och jag skymtade det grå huset jag bodde i. Gruset knastrade på grusgången och jag petade fram hemnyckeln ur min väska. När jag vred om öppnades dörren med ett knarr. Huset var tomt, som betydde planer. Så fort jag hade tagit av min converse, hoppade jag in i sängen. Jag tog fram min bärbara dator och sökte på Netflix. Jag klickade in på länken och valde första bästa film. Då och då plingade det till på mobilen, men annars var jag helt koncentrerad på filmen. När eftertexterna rullade gäspade jag högt. Trött som jag var, bäddade jag ner mig i sängen och tog fram mobilen. Olika notiser från instagram kom, och några meddelanden. Just nu orkade jag inte svara, utan släckte lampan. Ett svart mörker omfamnade mig och jag satte mobilen på laddning på nattduksbordet. Sedan kände jag hur ögonlocken blev tunga som bly. Utan att hejda dem, sjönk de i snabb fart. Plötsligt somnade jag och drömde om morgondagen.

Hej hej! Rösta och kommentera om DU vill ha mer! Pözz:)🌴

Hon & han » f.sWhere stories live. Discover now