S j u

6.6K 200 12
                                    

Nu var vi inne i affären och Natta tittade på mig med tindrande ögon. I handen hade hon ett par svarta pumps och en kort röd klänning. Den var helt klart INTE i min smak. Den slutade precis under rumpan, och kändes lite.. liten. Men natta tvingade mig att testa den, så det var precis vad jag gjorde.

När jag betalade i kassan tittade jag skeptiskt mot Natta.
"Är detta verkligen.. rätt?" mumlade jag med påsen i handen.
"Du kommer vara supersexyyy" ropade Natta exalterat efter mig. Jag nickade med en klump i halsen. Eftersom typ hela Stockholm skulle vara där, skulle det vara en fet fest med mycket dricka och musik. Det var typ årets fest eller nåt, så det var ett måste med en ny klänning. Men jag hade inte tänkt mig en så.. kort, men om natta bestämmer så är det så. Det var imon, så jag var ganska excited. Natta väckte mig ur mina tankar och petade på mig.
"Titta" viskade hon och pekade på Felix och Max.
"Felix är så snygg" sa hon drömmande.
"Jaja" sa jag med sarkastiskt. Plötsligt flinade Felix och närmade sig oss.
"Kommer du på Freddes fest imon?" mumlade han med ett fult flin påklistrat.
"Det behöver du inte bry dig om" fnös jag surt.
"Ses där" viskade han i mitt öra och jag rös till av välbehag. NEJ, det gjorde jag inte. Det var obehagligt, inget annat. Eller? Nej, jag hatade Felix. Vi fortsatte ner för gatan och frestelsen för att vände mig om var stor. Men jag gjorde det inte. Men vad vill han mig? Han klänger på mig dag och natt. Först är han förbannad på mig och förstör mitt hår och är ett svin, sen så är han plötsligt självsäker och ett svin. Jag fattar inte. Men det är ju självklart, "han är en självupptagen idiot."

jag lyckades skriva sju dåliga kapitel på rad:) * applåder *

Hon & han » f.sWo Geschichten leben. Entdecke jetzt