__________________________
2 veckor senare..
__________________________
Jag himlade med ögonen åt mamma.
"Jag kommer sakna dig gumman" snyftade hon tyst.
"Jaja mamma, du kan alltid ringa" suckade jag. Hon gav
Mig en hård kram och jag började släpa på resväskan.
"Ha det så bra nu" mumlade hon med ett ledset leende. Ja tog tillfället i akt och stängde dörren och började röra på mig. Men planen funkade inte så bra, då väska var blytung, bokstavligen. Vad hade jag i? Tegelstenar? Antagligen.När jag sakta kom fram till skolgården såg jag en klump med ungdomar stå samlade, min klass. Jag rörde mig ditåt och strax därefter vinkade Natalie glatt mot mig.
"Hej!"
"Skolresa?" fnissade jag.
"Skolresa." härmade hon.
"Undra om vi kommer få se en Barca match?" frågade jag exalterat.
"Hoppas!" ropade hon lika fotbolls intresserat som jag. Vi var nördar på fotboll, och älskade sporten.
"Okej ungar, upprop!" suckade Mia för att tysta oss.
"Anna?" Anna räckte upp handen osäkert.
"Antonia?" mumlade Mia."Och sist, Sandra?" ropade hon och tittade ut i folkmassan innan hennes två ögon mötte mina med ett leende. Hon bockade av listan och vi släpade väskorna till bussen som var inhyrd.
När busschauffören stoppat ner all packning i bagaget på sidan syntes en svettdroppe i hans panna. Alla fick stiga på bussen och sätta sig var de ville. Jag satte mig självklart jämte natta och vi viskade till varandra.
"Vem tror du att du ska bo med?" viskade hon tyst.
"Vet inte" mumlade jag tillbaka.
"Jag tror jag hamnar med Felix" log hon drömmande. Verkligen..Bussen stannade med ett lågt brummande och ljud från bälten som knäpptes av hördes. Alla trängde sig och till slut kom man ut. Utanför hade chauffören redan plockat ut resväskorna. Jag sökte efter blicken efter den grå, aka min, och hittade den fort. När alla släpade på sina grejer steg vi in på flygplatsen. Detta var Arlanda, men det var ändå stort. Vi samlades på mitten utav golvet och Mia ropade upp namnen åter igen. Plötsligt öppnade hon munnen och ropade upp två namn som skulle bo tillsammans i princip hela resan, så det var ganska spänt.
"Jo, Felix och, Natalie" mumlade Mia och Natta höll säkert på att spricka utav glädje, kul för henne."Och sist, Sandra och Max " ropade hon ut. Jag suckade inombords men såg hur ett flin spreds i Max ansikte. Detta kommer bli den värsta resan någonsin.
Oh, Sandra är avundsjuk på natta (; btw sommarlov idag!!! Älskar mitt liv nu ;) och 2 K läsare OMG<3
KAMU SEDANG MEMBACA
Hon & han » f.s
Fiksi Penggemar"Hon, som inte syns, och han som är en självupptagen idiot." ❁❁❁ © copyright - delenaforlifeee