Jag packade upp allt och sneglade på Max mitt emot. Det fanns två sängar i rummet, tack och lov inte en dubbelsäng. Jag hade valt den vid fönstret och Max fick den "dåliga" ur mitt perspektiv. Mia hade till låtit oss att bada och göra vad vi ville resten av dagen. Jag gick och tog på mig min rosa spetsbikini och lämnade hotellrummet och Max. Plötsligt såg jag hur dörren intill öppnades. Ut kom Felix, i badbyxor. Hans abs var verkligen inget att klaga på. Jag kom på mig själv att stirra och slet bort blicken. Han flinade, alltså hade han märkt. Jag blev röd och skyndade mig mot poolen.
Jag hoppade in i vattnet och omslöts av svalkande klart vatten. Det var skönt och jag log. Jag hoppade upp ur vattnet och huttrade lågt. Vinden blåste trots allt. Jag satte mig på solstolen och kände hur jag sakta men säkert torkade. Värmen gjorde det behagligt och jag blundade. En servitris satt längre bort och jag funderade.
"Excuse me, can I get a fanta?" ropade jag mot servitrisen. Han nickade och skyndade sig mot baren.När han kom tillbaka till mig lämnade han en iskall bubblande fanta. Jag stoppade sugröret i munnen och sörplade i mig den kalla drycken och släckte törsten för en liten stund. Plötsligt hör jag några viska och lyssnade.
"Gillar du henne?"
"Tror det"
"Men prata med henne då!"
"Absolut inte"
Jag hörde precis vem det var, och det skar lite i hjärtat, det var Felix. Han vände sig om och tittade osäkert, och började gå mot mig. Jag svalde klumpen i halsen och försökte vara lugn.
"H-hej" mumlade han och kliade sig i nacken. Varför pratade han med mig?
YOU ARE READING
Hon & han » f.s
Fanfiction"Hon, som inte syns, och han som är en självupptagen idiot." ❁❁❁ © copyright - delenaforlifeee