N i t t o n

5.9K 210 21
                                    

"Så, vilket lag ska vi ha?" undrade Natta och tittade på oss.
"Barca" sa alla i mun på varandra. Jag fnissade och vi började arbetet. Vi började skriva om hur laget hade bildats, och när.
"Men Messi är helt klart bäst" ropade Natalie högt. Max nickade instämmande och jag såg en svag rosa nyans på Nattas kinder. Vänta, rodnade hon? Pågrund av Max? Jag flinade.
"Nej, Neymar juu" svarade Felix.
"Helt klart" flikade jag in.

När vi var klara med vårt arbete skuttade vi ut och såg hur Mia stod och väntade på alla grupper. Eftersom vi pratade ganska mycket höll vi på att bli sena med inlämningen av uppgiften. Men som tur var, var Mia inte så noga som annars, så vi kom undan.

"Jo, bra jobbat. Alla lyckades med uppgiften, och nu kommer sista uppdraget för dagen. Jag har parat ihop er två och två" ropade Mia mot folkmassan.
"Som ni vet, är det en tipspromenad, och här är grupperna,"
"Natalie och, Max" jag tittade mot Natta och såg hur hon log. Jag skulle helt klart ta ett snack med henne sen, för som det såg ut, hade hon fått en liten ny crush.
"Felix och," inombords ville jag ropas upp, men visade inte det.
"Sandra" mumlade Mia. Jag sprack lite av glädje, men ville inte att Felix skulle börja tro något. För jag var absolut inte kär i honom.
"Så ska vi börja?" log Felix.
"Absolut" hans leende gjorde mig knäsvag, helt enkelt.

När vi var klara ville jag bara gå till mitt rum. Det var inte kul, och vi badade efteråt. Klockan var nu runt åtta, och vissa började bege sig mot sina rum. På vägen till rummen möttes vi upp av Natta och Max. De flinade och jag fattade ingenting.
"Kom, vi smyger in till vårt rum" viskade Max.
"Alla fyra? Är inte det typ, emot reglerna?" undrade jag.
"Vi är ju här för att ha kul" flinade Natta. Jag svalde och tittade på Felix. Även på honom, var det ett flin. Jag mumlade något tyst och blängde surt på dom.
"Visst"

Sju tusen läsare, tralalalala:)

Hon & han » f.sWo Geschichten leben. Entdecke jetzt