T j u g o

5.9K 192 19
                                    

"Så, vad ska vi gööra?" undrar felix.
"Vi kör lite truth or dare" viskar Max. Jag himlar med ögonen, då det var inne när man var tio.
"Ameen, vem börjar då?" mumlar jag.
"Absolut jag" flinar Felix och jag suckar.
"Sååå Sandra, sanning eller konsekvens?"
"Konsekvens"
"Vem är snyggast i detta rummet?"
"Det är en sanning Felix"
"Och? Konsekvens är att man ska göra vad som sägs, så du ska svara på min fråga" flinar Felix.
"Okej" muttrar jag och biter mig i läppen. Vad kommer han tro om jag säger sanningen? Han får inte ta det på fel sätt.
"Du Felix" sa jag och känner hur mina kinder blossar till. Han ler och jag ser ett flin skymtas i Nattas ansikte. Juste!
"Natta, sanning eller konsekvens?" flinar jag tillbaka.
"Sanning"
"Berätta vad du känner för Max" ropar jag och hon tittar besvärat mot mig.
"Alltså, han är väl, snäll.. och snyggsötvacker" rabblar hon ut men hinner inte mer då Max lägger handen i hennes. Hon ler och jag och Felix säger ett litet "aww". De var så söta ihop. Så som de tittade på varandra, var helt klart relationship goals.

Klockan är plötsligt tio och vi bestämmer oss för att se en film. Jag uppmärksammar de om att Mia snart kommer för att se att allt är som det ska. Vi tittar en stund innan dörren slås upp. Jag får panik och Natta och Felix hoppar ner under mitt täcke.
"Hejsan!" säger Mia i dörröppningen.
"Öhm, he-ej" mumlar jag och le överdrivet.
"Jag ser att allt är okej, så då säger jag väl godnatt" mumlar hon och jag gäspar fejkat som menas med att hon ska lämna rummet fortare. När hon stängt dörren hoppar natta och Felix fram.
"Tycker inte du ska satsa på en karriär som skådespelare" säger Felix oskyldigt och jag blänger surt tillbaka.
"Aa visst" mumlar jag.
"Kom, vi ser klart filmen" ropar Max och alla sjunker ner i soffan. Jag hamnar en aning nära felix, och hans ben nuddar mitt. Plötsligt gäspar jag stort och märker inte vad jag håller på med. Jag lutar huvudet mot Felix bröst, och han har plötsligt hans hand i min. Jag ler, för det känns bra, väldigt bra. Kanske hade jag känslor för den där idioten i alla fall.

Förlåt för dåliga uppdateringen, är nämligen sjuk. Men peepz, vill ni kanske ha mer av Max och Natalie? Eller mer Felix och Sandra?
#Maxie ( OMG så gulligt shipnamn )
#Selix ( hittade inget annat )

Hon & han » f.sWhere stories live. Discover now