Jag öppnade ögonen och solen lös in igenom persiennerna. Idag var det första dagen, bortsett från igår då vi kom. Idag var det även en tipspromenad och ett grupparbete, så man fick inte göra vad man ville, vilket sög. Jag suckade och masade mig upp. Musklerna värkte och ögonlocken höll sig halvt öppna. Anledningen var att jag lagt mig ganska sent, tre på natten. Jag hade pratat så länge över telefon med Natta, fastän hon bodde i rummet intill. Och jag var tvungen att vakna klockan sju, vilket var ett värre faktum. Fyra timmars sömn var inget att skryta om.
När jag hade klätt på mig på toaletten så steg jag ut med en vit magtröja med en smiley som tryck, och ett par sönderrivna shorts, enklare än så var det inte. Max hade även han, tagit på sig ett par shorts med en tröja. Jag lämnade honom i rummet och gick ut. Mia stod på poolkanten och skrek åt oss att lyssna. När alla slutligen tystnade, började hon prata.
"Jo, idag ska vi göra ett grupparbete. Det ska handla om ett fotbollslag från spanien, valfritt. Ni ska då skriva en uppsats som ni sedan lämnar in till mig om en timme, förstått?"
Alla nickade och hon öppnade återigen munnen.
"Rum 12 & 13 jobbar ihop!"
"14 & 15"
Det var då jag ryckte till. Jag och Max hade rum 14, men vem var då 15? Jag letade med blicken efter Max men hörde ett glatt skrik. Det lät som Nattas. Jag vände mig om och såg henne titta glatt mot mig.
"Vi ska jobba ihop!"
Jag log tillbaka. Men vänta lite, Natta sover ju med Felix, så då skulle väl han också följa med? Hoppas det. Jag kände en blick bränna i nacken och jag log. Jag vände mig om och såg honom lysa av solen, bokstavligt talat.
"Hej sandra"
"Hej Felix" sa jag med ett leende på läpparna.Fattar ni?! 5 K fucking människor läser min bok? Alltså, stort tack till alla som läser!<3
Om du läser detta, jag undrar om ni tycker jag uppdaterar för mycket? För lite? Vad tycker ni, snälla kommentera!
YOU ARE READING
Hon & han » f.s
Fanfiction"Hon, som inte syns, och han som är en självupptagen idiot." ❁❁❁ © copyright - delenaforlifeee