T j u g o t r e

6.6K 208 30
                                    

Vi hade badat och solat i några timmar till, och klockan hade galopperat iväg. Klockan var plötsligt kvart i tio, och Mia kom och kollade rummen klockan tio.
"Skynda!" ropade jag mot Natta, Felix och Max och pekade på klockan på min handled. De nickade och packade ner allt som galningar. Stranden var tom, men det var fortfarande ljust. Jag tänkte mitt i allt vad Mia skulle säga om hon såg oss. Det skulle verkligen inte vara bra.. När alla var färdiga började vi springa med alla grejerna på stigen och skymtade hotellet. Allt var upplyst, då det var kväll.
"Mia kommer mörda oss.." mumlade Natta stressat. Jag nickade instämmande och vi fortsatte springa mot lobbyn och där var receptionisten förvirrad.
"Please, don't tell our teacher" bad jag och han nickade med ett leende. Vi fick ju inte vara ute så här sent, så att vi bröt mot reglerna var inte direkt något bra. Vi åkte med hissen till tummen och jag smög in med Max och sa hejdå till Felix och Natta då de skulle till sitt rum. Jag gav även Felix en stor kram, och han luktade himmel. Jag drog in lukten, och har den nu på minnet. Men det skulle jag inte ha gjort. Vi hade totalt glömt bort Mia.
"Sandra, Felix, vad håller ni på med?" ropar Mia bakifrån och hennes vassa blick växlade mellan mig och Felix. Vi drog ifrån och låtsades som ingenting.
"Ni vet att jag kan skicka hem er?" fortsatte hon.
"Jo, ehm.." började jag och tog hjälp av Felix.
"Vi bor ju i samma rum, så vi ville bara säga hejdå till Natatlie" sa han snabbt. Jag kollade konstigt på han, men det konstiga var att Mia köpte det.
"jaha, men då får Natalie och Max gå till sina rum"
Natta smög bort med Max till rum 15 och jag svalde. Skulle jag sova med Felix nu? Redan? Men jag spelade med och skickade iväg ett oskyldigt leende mot Mia och hon sa ett "godnatt" och fortsatte mot de andra rummen.

Vi klev igenom dörren och jag gäspade högt.
"Du får sova där" pekade jag och han tittade på Max säng.
"Okej"
Jag gick och borstade tänderna och spottade sedan. När jag gick ut tog Felix över badrummet och jag bytte om. Nu satt en oversized t- shirt på mig och täckte till låren ungefär. Även Felix kom ut, men bara i ett par kalsonger, men även om jag hade sett honom så innan i bad byxor, kunde jag inte sluta stirra.
"Dregla inte på mattan, raring" flinade han och jag muttrade något surt tillbaka. Mitt ansikte blev rött och jag skämdes. Jag kröp ner i sängen och han gjorde detsamma i den andra sängen. Jag blundade och inte långt senare hörde jag regelbundna andningar från Felix håll. Jag log och även jag somnade fort.

När jag vaknade kom jag på att det var den tredje dagen i Barcelona, och vi var lediga idag. Jag rynkade på näsan när en stark lukt av killparfym nådde näsan. Var det Max nu igen? Jag sneglade mot sängen och ett lätt skrik lämnade min mun. Där låg Felix, halvt naken. Jag slappnade av då jag kom på vad som hade hänt igår. Han vaknade av skriken och mumlade trött;
"Sluta Sandra, jag vill sova"
"Hahah, nope. Jag ska till stan, men byee!" sa jag tillbaka och gick mot badrummet och klädde på mig. Jag kammade ut håret och skippade sminket, då jag kändes mer naturlig. När jag kom ut ur badrummet, fanns en påklädd Felix där.
"Och du ska?" undrade jag.
"Till stan" svarade han med ett leende. Han synade mig från topp till tå, och utbrast;
"Vad fin du är"
"Hahha, din metod funkar inte" skrattade jag när han närmade sig mitt ansikte. Han blängde surt och vi gick ut ur hotellrummet. Genast såg vi hur Evelina med sin irriterande urringning kom fram till Felix.
"Hej, lust att göra något idag?" Viskade hon i hans öra. Jag avskyr henne verkligen..
"Tyvärr, har planer med Sandra idag" svarade han och Evelina sneglade på mig. Om blickar kunde döda, då hade jag varit en hög med aska just nu.
"Kom nu Sandra, vi missar bussen till stan" suckade Felix och jag lämnade Evelina snopen. Där fick hon, seriöst.

Vi gick till busshållplatsen och nån minut senare körde en buss in. Vi steg på och busschauffören avfyrade ett leende mot oss. Jag log tillbaka och vi satte oss längst bak.
"Så, vad ska vi göra?" undrade han.
"Vet inte, men jag har en ide" flinade jag.

Vi skyndade oss av bussen och jag såg mig omkring. Vi var omringade av affärer och jag log när jag så Victoria secret framför mig.
"Nej,ne-" sa Felix innan jag sprang in i affären. Det luktade Victoria secret's body mist "love spell" över hela affären oh det var just den jag köpte.

"Kan vi inte göra något roligt?" suckade Felix. Just då såg vi båda en affisch med Real Madrid och Barcelona med ett datum. Det var idag, och både jag och Felix flinade.
"Visca Barca!" ropade Felix.

Jag har tänkt börja med längre kapitel, och här var ett. Och i slutet för de som inte förstod, de ska på en fotbollsmatch.

Hon & han » f.sWhere stories live. Discover now