DIA merasakan pipinya sejuk segera memandang ke arah tersebut. Bibirnya mengukirkan senyuman manis sebelum menyambut aiskrim yang dihulurkan. Kertas yang mengelilingi aiskrim kon itu dibuka perlahan-lahan sebelum aiskrim itu selamat masuk ke mulutnya. Matanya terpejam rapat apabila giginya terasa ngilu.Wajah yang berada disebelahnya dipandang. Tanpa disedari, bibirnya terukir satu senyuman.
Wajah yang sentiasa mengukirkan senyuman manis di wajahnya. Wajah yang sentiasa memberi sinar harapan dalam hidupnya. Perlahan-lahan Arwa Dareen mengangkat punggung. Aiskrim yang berada ditangannya dimakan sehingga habis. Dengan berhati-hati dia mengatur langkah turun ke pantai yang tenang. Mata dipejam merasai ombak yang menderu menampar wajahnya lembut.
"Angin yang tenang mampu mengubah hati yang gulandah." Kata Lucien Kai sambil melemparkan pandangan ke arah pantai yang sama. Arwa Dareen mengukir senyuman lebar sekali mengiakan kata-kata dari Lucien. Kali ini rasa yang tenang dirasakan.
Lelaki itu. Suara itu. Wajah itu. Punca untuk semua perkara yang berlaku dalam hati aku. Kau mungkin tak tahu tapi aku tahu kau tahu apa yang aku rasa. Betul kata kau dulu , kau akan menjadi punca kebahagiaan aku.
Dari kisah yang banyak derita hingga bahagia, tiada satu alasan untuk aku katakan aku menyesal.
Pandangan Arwa Dareen masih tidak lepas dari memandang wajah lelaki di sebelahnya. Walaupun hakikatnya lelaki disebelahnya merupakan lelaki yang menjengkelkan pada masa lalu , lelaki itu juga merupakan lelaki yang memancarkan kebahagiaannya. Terlepas jua ketawa kecil apabila teringat peristiwa lama. Tak sangka.
"Aku tahu aku handsome, tapi jangan pandang macam tu." Kata Lucien Kai menyentakkan lamunan Arwa Dareen. Arwa Dareen tertawa kecil sejurus Lucien Kai berkata begitu.
"Perasan." Perlahan-lahan bibirnya mengukir senyuman lebar lagi sekali. Lagi dan mungkin lagi.
YOU ARE READING
Beautiful Mistake
Romance"Tak ada tempat lain ke aku nak jumpa kau aje?" Pertemuan yang agak clinche , namun itu lah yang berlaku apabila dua insan yang berbeza latar belakang bertemu mengakibatkan dunia mulai tidak aman seperti selalu. Apabila dirasakan hidup tidak aman...