[ PART 18 ]

20 4 21
                                    


=======================================

>>>SKIP>>>

"awak tak perlu pun hantarkan saya, lagipun awak tengah sakit kan" kata Yuyun yang memandang Leeknow yang berada di sebelahnya. Mereka berjalan kaki setelah menaiki teksi menuju ke rumah Yuyun sambil berpegangan tangan.

"maksud kau luka ni? takde pape lah, lagipun aku rasa aku dah sihat pun" kata Leeknow sambil berjalan.

"saya nak tanya awak something boleh?" tanya Yuyun.

"tanya jelah" balas Leeknow.

"betul ke awak terima saya seadanya, iyalah awak tahu kan yang saya ni tak sempurna macam yeoja lain" kata Yuyun.

Langkah Leeknow pun terhenti membuatkan Yuyun sedikit tersentak. Leeknow memandang ke arah Yuyun.

"boleh tak kau jangan tanya soalan macam tu lagi, aku tak suka, aku tak kesah dengan apa jua kisah silam kau" kata Leeknow dengan serious.

"baik, saya minta maaf sebab tanya macam tu" kata Yuyun.

"takpelah aku faham kenapa kau tanya macam tu banyak kali, aku nak kau tahu yang aku betul² sayangkan kau" kata Leeknow yang sambung berjalan.

Yuyun memandang ke arah Leeknow sambil tersenyum. Beberapa minit kemudian, mereka pun tiba di rumah Yuyun.

"oklah saya masuk dulu" kata Yuyun.

"tak nak ajak aku masuk sekali ke?" tanya Leeknow.

"jangan nak mengada eh, buat apa awak masuk kat dalam rumah saya, lagipun Yewon ada kat dalam lah, nanti dia tahu lah pasal kita, dia mesti tengah risau, dahlah saya keluar tergesa-gesa tadi tak bagitau dia" kata Yuyun.

"biar jelah dia tahu kan senang" kata Leeknow.

"tak nak lah macam tu, kalau boleh saya nak bagitau dia sendiri" kata Yuyun.

"iyalah, dah pergi masuk, jaljayo" kata Leeknow lalu mencuit hidung Yuyun sambil tersenyum.

"macam mana saya nak masuk kalau awak tak lepaskan tangan saya ni" kata Yuyun.

Pada mulanya Leeknow enggan melepaskan tangan Yuyun, namun akhirnya dia lepaskan.

"jangan lupa makan ubat tau, rawat luka awak tu juga okey, jaljayo" kata Yuyun sambil melambai tangan ke arah Leeknow.

Leeknow membalas lambaian Yuyun sambil melihat Yuyun masuk ke dalam rumah. Setelah itu, dia pun beredar dari situ.

Setelah masuk ke dalam rumah, Yuyun tersenyum di depan pintu. Dia mengingati kembali perkara yang berlaku tadi. Tidak sangka yang Leeknow akan terima luahan hatinya. Yuyun pun menyentuh bibirnya. Dia semakin tersenyum.

"ehem ehem" Yewon menegur Yuyun yang sedang mengelamun.

"eh Yewon, kau tak tidur lagi?" tanya Yuyun yang tersedar dari lamunan.

"tak, yang kau tu tersengih macam kerang busuk sorang² kat situ dah kenapa, kau pergi mana tadi sampai sekarang baru balik" tanya Yewon bertubi-tubi.

"eh kau ni dah macam robot pulak tanya soalan banyak²" kata Yuyun.

"kau jangan nak mengelak dari soalan aku eh, kau pergi mana tadi, kau tahu tak aku ni risau pasal kau" marah Yewon.

"mian, erm aku pergi hospital tadi ambil ubat aku" kata Yuyun sambil menggosok belakang lehernya.

"takkan pergi ambil ubat jer dah tergesa-gesa macam tu, ha baik kau terus-terang dengan aku, kan kita dah janji takkan ada pape rahsia antara kita berdua" kata Yewon.

My Secret is You [ L.M.H ]Where stories live. Discover now