======================================="appa kandung saya meninggal masa umur saya 10 tahun, omma saya kahwin dengan appa tiri saya setahun lepas pemergian appa saya, omma saya tu tak pernah ambil kesah pasal saya dari kecil, jadi saya hanya dapat kasih sayang appa kandung saya, tapi bioa appa kandung saya dah tiada, omma saya selalu dera saya, saya hidup merana sangat, sampai lah satu malam, waktu saya tengah tidur, appa tiri menyelinap masuk ke dalam bilik saya dan rogol saya, saya tak berdaya masa tu nak melawan, saya cuba bagitau omma saya pasal kejadian tu tapi omma saya tak percaya and dia halau saya keluar dari rumah, nasib baik lah ada Yewon, dia dan keluarga dia yang tolong saya sampai sekarang" Yuyun menceritakan kepada Leeknow.
Leeknow hanya diam mendengar kisah silam Yuyun yang pahit itu.
"ha, saya tak tahu kenapa saya ceritakan semua ni kat awak, tapi saya rasa lega dapat ceritakan balik kisah pahit saya ni" kata Yuyun sambil tersenyum manakala air mata yang hampir mengalir diseka olehnya.
Tiba² Leeknow menyentuh dan menepuk bahu Yuyun perlahan. Yuyun memandang ke arah Leeknow.
"gwenchana, kau boleh nangis sepuas hati kau, jangan tahan" kata Leeknow sambil menepuk² bahu Yuyun.
Kata² Leeknow itu membuatkan Yuyun tersentuh dan akhirnya air mata yang ingin mengalir tadi membasahi pipi Yuyun. Yuyun menangis teresak-esak apabila mengenangkan kisah silamnya itu.
>>>SKIP>>>
"gomawo sebab dah tolong ubatkan luka saya dan juga selamatkan saya tadi" kata Yuyun kepada Leeknow.
"dah memang tanggungjawab aku, kau tak payah lah berterima kasih" kata Leeknow.
"eleh orang dah berterima kasih ni cakap jelah sama², awak tahu tak yang awak ni jenis keras kepala jugak kan" kata Yuyun.
"memang dah sifat aku macam ni, nak buat macam mana lagi, ni kau nak balik macam mana?" kata Leeknow.
"ouh takpe saya dah mesej Yewon tadi, kejap lagi dia sampai lah tu, lagipun saya tak nak menyusahkan awak lagi, iyalah awak dah susah payah hantar saya kat sini" kata Yuyun.
"luka kau tu, nanti sapu ubat setiap hari, ubat aku dah bagi tadi kan" kata Leeknow.
"baiklah doktor, patient awak ni akan sentiasa ingat pesanan doktornya yang handsome ni" kata Yuyun.
"jadi kau pun rasa aku ni handsome lah?" tanya Leeknow sambil smirk.
"eh bukanlah, dah semua orang cakap macam tu, takkan saya nak cakap awak hodoh pulak kang tak pasal² saya kena tibai dengan fans² awak" kata Yuyun.
"eh dahlah, Yewon dah call ni maknanya dia dah sampai lah tu, terima kasih sekali lagi sebab tolong saya, doktor" kata Yuyun lalu bow dan berlalu pergi.
Leeknow hanya memandang Yuyun yang berjalan pergi itu sehingga hilang bayang² nya.
"kita akan berjumpa lagi, Yuyun" kata Leeknow lalu tersenyum.
>>>SEMINGGU KEMUDIAN>>>
|| di Dance Centre ||
Yuyun sedang memerhati anak muridnya sedang practice menari. Tatkala Yuyun tersenyum sepertinya mengingati sesuatu. Iya, dia mengingati apa yang berlaku antara dia dengan Leeknow minggu lepas. Ntah kenapa dia terasa sangat akrab dengan Leeknow walaupun baru sahaja kenal. Mungkin ini kerana mimpi yang dialaminya itu? Ntahlah dia pun confuse, namun sudah seminggu dia tidak berjumpa atau terserempak dengan Leeknow, maknanya tiada jodoh lah tu kan hahaha.
YOU ARE READING
My Secret is You [ L.M.H ]
Romansa'kenapa nak kahwin dengan saya sedangkan awak sendiri tiada perasaan pada saya?' -Yuyun- 'cakap lah apa sekali pun kau tetap milik aku, budak' -Minho- Pertemuan antara dua orang tanpa sengaja melalui sebuah mimpi. Mimpi yang akhirnya menjadi nyata...