~🌻Empat-Belas🌻~

1.5K 56 0
                                    

🌻

🔻
🔻
🔻
🔻
🔻

♂️

"Mak Som masuk dulu lah, aku nak tengok umi kejap."

Tak banyak bantah, perempuan sebaya umi itu menolak trolley masuk ke perut pasar raya. Aku pula mencari arah ke surau.

Hujung minggu macam ni, memang aku selalu bawa dua makcik tu membeli barang rumah. Kalau aku terlupa tugas yang satu ni, Pak Osman yang selalunya akan hantar dan ambil. Tapi tak boleh selalu kacau Pak Osman sebab dia bukan pemandu peribadi tapi guard di Akhtar Corp.

Telefon dalam kocek aku sauk keluar. Sambil melangkah itu mata aku terpaku pada telefon sementara tangan yang sebelah lagi aku seluk diam dalam kocek seluar.

"Ziyad!"

Lenganku dipaut. Tersentak kejap tapi bukanlah sampai tahap melatah. Panjang senyuman Natasya yang kini sudah menempel ke sisi tubuh aku. Aku pandangnya sememeh dan kembali meneruskan langkah.

"You buat apa sini? You dengan siapa?"

Mataku pada skrin tapi sebelah lenganku memberat dengan pautan tangan Natasya. "Hands off me." Aku menegah datar tak beriak dan tanpa peduli soalannya dan tanpa memandang mukanya.

"Ceh! Macam tak biasa. Tak luak pun lah kalau I sentuh you sikit."

Seperti ku agak, wajahnya berubah cemberut. Aku hanya pandang dengan ekor mata tapi tangan tu tak pula berganjak. Kalau aku buka ceramah free sekalipun, lambat lagi dia ni nak dengar.

"I nak cari jewellery sebenarnya. I tunggu Kyle tapi ternampak you pula. Jom, teman I kejap. Kat depan tu je..." Suaranya berubah merengek. Makin dipeluk lenganku walau aku dah menepis beberapa kali.

"I'm busy." Balasku.

"Doing what?"

Aku malas nak endah. Kalau bagitahu pun bukan niat dia nak berubah. Aku dah lama kenal Natasya. Tahap degil dia tu mungkin lebih kurang aku.

"I keluar dengan umi so you better leave."

"Ok. Kita cari umi dulu, lepastu teman I." Ini yang aku malas bersoal jawab dengan dia ni.

"You kata you tunggu Kyle, so why don't..."

Membulat mataku bila satu sosok manusia bersandar pada dinding hallway dengan tangannya menyentuh dada, baru berura-ura hendak melangkah.

Here you are!

Aku langsung mati langkah. Minda aku kata 'catch her you idiot!' tapi hati aku dirundum resah bila mata itu seperti baru lepas menangis. Kenapa?

"Al..." Aku cuba memanggil tapi matanya terarah pada pautan tangan Natasya ke lengan ku. Shit! Alya kemudian tunduk dan melangkah deras melewati keberadaan aku.

"Alya!" Dua kali aku panggil tapi Alya seolah tak mendengar suara aku. Aku berpaling ke belakang, cuba lagi hendak memanggil namanya tapi Natasya menggoncang kuat lengan aku. "Hey, itu umi!" Katanya berusaha menarik aku supaya berganjak ke depan.

Alya Untuk Ziyad ©️Where stories live. Discover now