Chlapský rozhovor

126 10 2
                                    

Draco ležal rozvalený na pohovke v hlavnom salóne Malfoy Manoru a rozmýšľal nad svojím posratým životom.

Prečo sa mu nič nedarilo? Ako mohol byť taký hlúpy, aby si nasťahoval Astoriu do domu? Možno, že keby niečo urobil, keby sa zamyslel a niečo vymyslel, tak by to mohol ešte nejako zachrániť, ale on nechcel.

Povzdychol si a na chvíľu sa posadil, aby sa mohol napiť z poloprázdnej fľaše whisky, ktorú tu mal. Väčšinou zvykol takto trucovať v izbe, ale dneska ráno sa zobudil na pohovke a nechcelo sa mu chodiť po schodoch hore. Čiastočne aj kvôli bolesti hlavy, ktorá bola za posledný týždeň jeho každodenným problémom.

Do firmy ani nevkročil. Vlastne vôbec nevychádzal z Manoru. Správa o tom, že sa bude súdiť kvôli drogám a že možno príde o prácu sa rozšírila snáď ešte rýchlejšie ako návrat Voldemorta. Poznali ho všetci z čarodejníckej populácie. Jeho firma bola preslávená a on spolu s ňou.

Novinári sa nejako dozvedeli, že predtým chodil s Hermionou. Boli toho plné noviny! Síce prologa nečítal, ale tento týždeň pre istotu urobil výnimku. Každý deň bol nový článok, ktorý sa týkal jeho, Hermiony, alebo jeho firmy, ktorá už onedlho ani jeho nebude.

Ministerka mágie Hermiona Jean Grangerová a zatiaľ ešte šéf firmy DarkMagic Draco Lucius Malfoy spolu tvorili pár ešte pred mnohými rokmi! Naše zdroje hovoria, že spolu boli ešte na škole. Zatiaľ není isté, či sa rozišli, alebo sú stále spolu. Myslíme si však, že súdne konanie, ktoré by nemuselo pre Pána Malfoya dopadnúť dobre, im tento rozchod zaručí.

Draco Lucius Malfoy bude súdený! Dôkazy o tom, že berie určité omamné látky - zatiaľ nevieme aké, sa hromadia! Ako to pre neho dopadne?

Pán Weasley, ktorý sa mal podľa jeho slov ženiť so Slnečnou Grangerovou, potvrdil, že predtým chodila s bývalým smrtožrútom Pánom Malfoyom! Prečo zo svadby zišlo? Žeby sa zistilo, že Pán Malfoy a Slečna Grangerová sú stále spolu?

Čo je naša nová ministerka zač? Tiahne to snáď s dvoma naraz? Pán Malfoy, alebo Pán Weasley? Na túto otázku odpoveď možno nepozná ani ona sama.

Postupne si Rita samozrejme začala aj vymýšľať. Draca a Hermionu ukazovala v tom horšom svete, zatiaľ čo Weasleyho, alebo Astoriu, o ktorej sa tiež dozvedeli, že mala mať svadbu s Dracom, ukazovala práve naopak v tom lepšom.

Všetko bolo naklonené k nim. Bolo dosť možné, že súdne konanie vyhrajú. Ak sa nad tým Draco čo i len trošku zamyslel, tak vždy došiel k záveru, že ich plán nemá ani tú najmenšiu trhlinu, aby nejako zachránil sám seba a možno aj Hermioninu povesť.

Znova si odpil z jeho obľúbeného alkoholu. Whisky ho príjemne štípala v krku. Táto zlatistá tekutina bola v najbližších dňoch jeho jediným spoločníkom. Bolo toho určite viac, ale zase sa musel pochváliť, že na to, že je takto doma už šesť dní, tak v prvé tri dni si musel dať nejakú tú dávku, ale tie ďalšie tri dni abstinoval. Bolo to možno spôsobené aj tým, že drogy po dlhej doby nechcel ani vidieť.

,,Musíš tu takto sedieť ako kôpka nešťastia?" Ozvalo sa neďaleko od neho a keď zdvihol pohľad, tak uvidel Luciusa. ,,Bez snahy ničoho nedosiahneš."

,,Áno, to už si mi párkrát povedal," zamumlal mrzuto. ,,A kam si sa dostal ty, hm? Jeden z najlepších poskokov pre Voldemorta. To chce určite každý."

Lucius sa naňho pozrel prenikavým pohľadom. ,,Chcem pre teba niečo viac," povedal po chvíli.

Draco mu venoval znudený pohľad. Týmto si už prešiel. Hneď po vojne, keď si jeho otec uvedomil, že to všetko bola chyba, tak si Draca zavolal a povedal mu, že úprimne ľutuje všetko, čím si jeho rodina a hlavne Draco museli kvôli nemu prejsť. Zo začiatku to bolo veľmi divné, ale potom si uvedomil, že to Lucius myslel vážne. Nič z toho pre svoju rodinu nechcel. Ich vzťah bol odvtedy veľmi divný. Neboli si blízki, ale zase ani úplne cudzí, ako tomu bolo predtým.

,,Prečo si mi potom dohodol svadbu, o ktorej si vedel, že ju nebudem chcieť?" Spýtal sa ho ostro.

,,Pretože Draco," na chvíľu sa odmlčal, aby sa mu mohol pozrieť do očí. ,,Ja a tvoja matka sme nechceli, aby si sa neustále trápil nad jednou ženou, ktorá ti dala košom." Z nejakého dôvodu to zabolelo. Možno to bolo tým, že ju stále chcel. ,,Si však strašne tvrdohlavý a beháš za ňou ako pes za kosťou." Dodal a Draco sa zamračil.

,,Bola jediná, ktorá pri mne stála, keď mi bolo najhoršie. Všetci sa mi otočili chrbtom. Dokonca aj ľudia, ktorých som považoval za priateľov, ale ona to neurobila." Začal sa hrať s prsteňom na jeho ruke. ,,Bola iná," pokýval hlavou. ,,Vždy bola výnimočná. Vedel som, že žiadnu inú chcieť nebudem."

Lucius si ho prezrel. ,,Stojí ti to za to?" Spýtal sa po chvíli a keď Draco zdvihol pohľad, tak pokračoval. ,,Stojí ti za to milovať stále len ju? Ničiť sa a nič z toho nemať?"

Opäť sa pozrel niekde inde. Vážne sa nad tým zamyslel. Všetko, čo strácal, to všetko bolo svojim spôsobom len kvôli nej. Keby sa cez to preniesol a nezačal by kvôli nej brať drogy, tak by bolo všetko teraz inak. Ale milovať len ju, niekoho, komu jeho srdce patrilo už dlhé roky...odpoveď mal jasnú.

Lucius sa až otriasol, keď sa na neho jeho syn znova pozrel. Jeho oči boli zrazu červené...červené od sĺz. ,,Stojí mi to za to. Ona mi stojí za všetko, čo mi je v živote drahé."

Slzám sa snažil brániť ako len mohol, ale v tento moment to nešlo. Uvedomenie, že by spravil čokoľvek pre ženu, ktorá mu už nemohla nič ponúknuť bolelo ako britva zaseknutá v jeho srdci.

,,Prepáč, otec, ale radšej budem navždy sám, ako žiť v manželstve, v ktorom by som sa necítil dobre." Lucius prikývol. ,,Aj keby nemal rod Malfoyovcov potomka. Čo by z takého dieťaťa vyrástlo?"

,,Ja to chápem, Draco." Ozval sa po chvíli. ,,Ale zase odo mňa nemôžeš očakávať, že sa na teba budem takto pozerať. Si konieckoncov môj syn."

,,Ani ja sám na seba sa nechcem pozerať," povedal a Lucius si povzdychol, keď vedel, že to jeho syn vôbec nepochopil. ,,Musí byť vo mne vidieť toľko sklamania...jedno sklamanie za druhým."

,,Myslíš si, že si pre mňa sklamaním?" Opýtal sa ho Lucius hrubo. ,,Jediné, čo v tebe vidím, je obdiv."

,,Obdiv?" Vydýchol zaskočene.

,,Obdiv za to, že dokážeš milovať tak, ako miluješ. Pre ľudí, ktorých miluješ sa môžeš aj roztrhať a je ti jedno, že tak môžeš vážne prísť o všetko. A to všetko pre nich. Pre ňu." Lucius sa možno pokúsil o úsmev, ale moc mu to nešlo. ,,Len zostaň takým, akým si. Takto si výnimočný."

Draco sa na neho ešte hodnú chvíľu pozeral. Áno, vedel, že jeho otec není úplne monštrum, ale toto od neho nečakal. ,,Ďakujem." Vydýchol nakoniec.

Chcem druhú šancu |Dramione| ✓Where stories live. Discover now