De traan.

417 35 8
                                    

Ik open mijn ogen. Maar ik doe ze snel weer dicht vanwege het felle zonlicht. Na paar keer knipperen met mijn ogen, ben ik eindelijk gewend aan het felle zonlicht. Lanzaam sta ik op. Waar ben ik? Het laatste wat ik me kan her ringen is dat ik in mijn kamer lag en probeerde te slapen. Het lukte niet en toen kwam mijn moeder.Ze legde een hand op mijn voorhoofd..... Verder weet ik het niet. Opeens ben ik hier. Het lijkt wel een bos. Zo hard als ik kan roep ik mijn nepvader en moeder. ' Pap!!! Mam!!! Waar zijn jullie?' Ik heb zo'n vermoeden dat ik ze nooit meer zal zien. Dan denk ik aan de wolf in het ei. Waar is ie? Ik kijk rond. Oh, hij ligt bij me. Hoe komt hij daar eigenlijk? Daar zal ik nog wel achterkomen. Ik stop het ei in mijn zak. Het is gelukkig een niet zo groot ei. Dan kijk ik naar mijn kleren. Ik draag een soort van jurk van bladeren. Het is groen. Op mijn hoofd zit een bruine band met een groen blad. Dezelfde kleur als mijn jurk. Er zitten bruine touwtjes om de hals van de jurk. Aan mijn rechterhand zit een groene handschoen. Ik denk weer aan mijn ouders. Mijn vlecht in mijn haar hangt langs mijn hoofd. Ik laat een traan ontsnappen aan de gedachte dat ik weer helemaal alleen ben. Ik ga op mijn hurken zitten.Lanzaam leg ik mijn hand zonder handschoen op de grond. De druppel valt precies in het midden van mijn hand. Ik voel de aarde onder me rammelen. Snel sta ik op en doe paar stappen achteruit. Op de plek, waar net mijn hand lag, groeit nu een plant. De plant groeit steeds hoger de lucht in en wordt een grote boom. Ik schrik. Heb ik dit gedaan? Ik besluit er niet te lang bij stil te staan en ga maar een eindje lopen. Na een tijdje lopen hoor ik stemmen. Snel verstop ik me achter een boom. Ik kijk om het hoekje van de boom. Ik zie een oude vrouw en een jongen. Ik denk dat de jongen ongeveer net zo oud als mij is. Ik hoor de jongen zeggen: ' Nee, Ze moet er echt vandaag zijn aangekomen. Volgens de legende is Zij vandaag 16 geworden en keert Ze weer terug naar haar eigen wereld. Ik hoop dat ze vandaag naar ons toe zou komen. Dat zou cool zijn' ' Dat is waar.' Zegt de oude vrouw 'Maar je hebt weinig kans dat Ze hier komt en.....' ' Sttt' Onderbreekt de jongen. ' Ik zie een spion.' Snel rennen ze naar mij toe, ik probeer nog te vluchten maar voor ik het weet wordt mijn schouder vastgepakt door een sterke hand. 'Stop!' Zegt de jongen. Verschrikt draai ik me om. Ik kijk naar de jongen. Opeens val ik op de grond en alles wordt zwart.

het geheime geheim. [ Voltooid ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu