Eten, eten en nog eens eten.

320 30 9
                                    

Ik lig in bed. Het is ochtend. Nadat we gegeten hadden in het restaurant gingen we een hotel opzoeken. Het hotel die we gekozen hebben heet:" Dream night."
O ja, je wilt nu vast wel weten wat Seuvel voor me bestelt had. Oke komt ie:

Voorgerecht: Een rare soep. Maar het smaakte naar Tomatensoep met gehaktballen, wel van unox natuurlijk.

Hoofdgerecht: Dit ga je niet geloven: het zag eruit als biefstuk en rare blaadjes. De biefstuk smaakte naar witte chocolade ( ik ben echt dol op chocola). En de rare blaadjes smaakten naar sla. Minder lekker.

Nagerecht: gewoon vanille ijs. Het zag eruit als vanille ijs en het smaakte naar vanille ijs.

Seuvel zei dat sommige eten van elven mensen ook hebben.

Maar goed, ik kruip maar uit me bed. Ik loop naar de badkamer. Seuvel slaapt nog. En Shadow ook. Shadow ligt onder een kleed. Op een bordje in de receptie stond dat dieren niet toegestaan zijn. Dus smokkelden ik en Seuvel hem mee. En nu ligt hij stiekem in onze kamer.

Het is 8 uur zie ik op de tikkende klok. In de badkamer, die echt super luxe is, kleed ik me uit en stap in de douche. Het is fijn om te douchen als je al een week niet gedoucht heb. Na het douchen droog ik me af en doe ik een jurkje aan die ik meegenomen heb vanuit de kast. Het jurkje is donkerpaars met witte haartjes aan de bovenkant en zijkant. Het valt me op dat de jurk dezelfde kleur heeft als de ogen van Shadow. En die haartjes lijken op de vacht van hem. Ik haal snel de kam door mijn haren. Klop klop. ' Ja? Wie is daar? ' ' Ik ben het Seuvel. Kom je dan gaan we ontbijten.' ' Ik kom eraan.' Roep ik terug. Ik kom tevoorschijn uit de badkamerdeur met een grijns. Seuvel heeft zich zo te zien ook al klaargemaakt. Voor de duidelijk heid: We hebben ieder een eigen badkamer.
Nu denk je zeker: wie betaalt dit allemaal?

Nou Seuvel dus. Hij zei dat hij veel gespaard had. Geen idee waarvoor maar dat maakt niet uit.

We lopen door een lange gang tot we een lift en een trap tegenkomen. ' Wedden dat ik sneller beneden ben met de trap dan dat jij met de lift gaat?' Seuvel kijkt me uitdagend aan. ' Oke is goed.' Zeg ik. ' Maar je mag pas naar beneden als ik op het knopje geklikt heb. Oke? ' Seuvel knikt en gaat in een actieve houding bij de trap staan.

De liftdeuren gaan open en ik stap in, druk op het knopje, en de deuren sluiten. Aan de luchtdruk te voelen gaat de lift wel heel snel omlaag. Haha, het lukt hem nooit om mij in te halen, denk ik in mij zelf. Plots komt de lift tot stilstand en de liften gaan open. Ik schrik. Want Seuvel staat recht voor mijn neus. 'Ik win!' ' Hoe deed je dat? ' Vraag ik met open mond. ' Tja, kom je nog wel achter. Kom, dan pakken we een bord en gaan aan een tafel zitten.' We lopen nar de borden. ' Waar staat eigenlijk het ontbijt?' Vraag ik terwijl ik een bord pak. ' Nee, kom dan gaan we naar een tafel dan zal ik je laten zien hoe het hier gaat met eten in dit hotel. Eigenlijk gaat het zo in alle hotelletjes.' Wow, Seuvel weet wel veel over de elfenwereld. Oke, jij is er waarschijnlijk ook zelf opgegroeid. We gaan aan een tafel zitten. ' Goed concentreer je op eten wat je graag wilt eten. ' ' Oke.' Zeg ik. Ik concentreer me op een gebakken ei met een grote bak yoghurt.Na paar seconden gebeurt er iets wat ik nooit verwacht had.....

het geheime geheim. [ Voltooid ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu