We lopen nog een tijdje door het bos. ' Ik ruik Seuvels geur. ' Zegt Shadow. We rennen en rennen. Het bos lijkt wel oneindig lang. Als ik net denk dat we nooit het bos uit zullen komen, eindigt het bos en komen we in een stad. We stoppen even met rennen. ' Dit is de stad "luchtluxe". Ik denk dat Seuvel hier is. We zijn er bijna.' Shadow begint weer te rennen en ondertussen ruikt hij op de tegels. Hij begint steeds sneller te rennen. Ik probeer hem bij te houden.
Uiteindelijk komen we in een steeg. En daar zie ik hem, Seuvel. Ook zijn er 2 jongens. Ik schat dat ze ergens in de 18 zijn. Ik begin kwaad te worden en begin onbewust te grommen. Ik wil er naartoe gaan maar ik ben helemaal versteend. Ik zie hoe de jongens dreigend bij Seuvel staan. 1 jongen, die wat mollig is, slaat hem recht in het gezicht. ' We moeten hem stoppen.' Zegt Shadow. Door zijn woorden begin ik weer helder te worden. We lopen lanzaam naar de jongens toe. Ik nog steeds grommend en Shadow is redelijk kalm. ' Hoe kan jij zo kalm blijven? ' Vraag ik. ' Omdat ik weet wat ik moet doen. Laat mij voor en zorg er voor dat Seuvel veilig is, ik val de jongens aan. ' Eigenlijk wou ik nog protesteren dat ik ook heus wel kan vechten maar we komen al bij de jongens aan. ' Ah nee, daar heb je weer 2 van die zwerfhonden. Ksst, weg jullie.' Zegt een wat magere jongen. Shadow stapt naar voren en kijkt de jongens uitdagend aan. Hij begint nu te grommen. ' Oh, je wilt vechten hè? Kom maar op dan. Een hond verslaan is makkelijk. ' Zegt de mollige jongen. ' Selua zorg ervoor dat je Seuvel wegsmokkeld en wacht bij dat groene gebouw die we tegenkwamen.' Zegt Shadow. Het lijkt mij best wel makkelijk om Seuvel weg te smokkelen want de 2 jongens besteden hun aandacht alleen maar aan Shadow en etten totaal niet op Seuvel. Ik loop naar Seuvel toe. Ik kan niet zo met hem praten als ik een wolf ben, dus trek ik aan zijn shirt en trek hem naar het groene gebouw. Eerst kijkt hij mij raar aan zovan: wat doe jij nou?
Maar dan gaat hij toch mee.Bij het gebouw laat ik hem los. Hij vraagt: 'Wat doen jullie? En waarom ben jij met Shadow? Waar is Selua?' Op dat moment komt Shadow eraan. Aan zijn mondhoeken zit bloed. Ik vraag in mijn gedachten ( Voor de duidelijkheid ik kan alleen in mijn gedachten praten met een dier of als ik in dit geval zelf een dier ben. Maar als ik een mens ben kan ik gewoon praten tegen mensen) : ' Hoe kan jij zo snel terug zijn en waar zijn de jongens?' Ik wil ook aan Seuvel vragen waarom hij werd aangevallen en wie die jongens waren, maar ik kan niet met hem praten. Dus weet Seuvel ook niet wat Shadow en ik tegen elkaar zeggen. ' Ik zal het vertellen maar eerst moeten we terug transformeren. Het is net zo als je een wolf wil worden maar dan moet je je als elf voorstellen. Ik doe het wel voor.' Shadow doet zijn ogen dicht en verandert in paar seconden in een elf. Seuvel kijkt hem verbaasd aan. Haha, wacht maar totdat je mij ziet veranderen, denk ik. Ik doe precies het zelfde als wat Shadow deed en concentreer me erop dat ik een elf ben. Het duurt wat langer dan bij Shadow maar het is toch gelukt. Zoals ik al verwacht had kijkt Seuvel nu nog verbaasder. Zelfs verbaasder dan verbaasd. Gelukkig zijn er ook kleren mee gegroeid. ' Selua? Sinds wanneer ben jij een wolf en sinds wanneer ben jij een elf Shadow?' Ik wil antwoorden maar Shadow is mij voor. ' Ehmm... Ik ben al sinds mijn 14e weerwolf.' ' Wacht maar je kwam uit een ei!' Zeg ik. ' Klopt dat deed ik om mijn energie op te wekken. Dat doe ik sinds mijn 14e elk jaar. Dat duurt ongeveer een maand per jaar. En Selua is sinds vandaag een weerwolf. Ik hoorde van haar dat zij de uitverkorene is en de uitverkorene heeft niet alleen alle basiselementen maar kan zich ook naar een wolf transformeren en een...' ' Waarom zei je niet dat je de uitverkorene was? ' Onderbreekt Seuvel. ' Ik wist het pas sinds een paar uur. Ik las het boek dat je me gegeven had en deed de test zodat ik wist welke basis elementen ik had en ik had ze alle vier. Volgens het boek beheerst de uitverkorene ook de 4 basiselementen. ' Antwoord ik. ' Oh maar ik moet je wat zeggen, Selua. Ik wist het eigenlijk al.' ' Wat waarom zei je dat niet eerder?' Vraag ik aan Seuvel. ' Omdat ik de kans niet kreeg.' Shadow komt tussen ons in staan.' Hé elfen, rustig! Voordat we ruzie krijgen wil ik vragen: Wat deed jij daar Seuvel? En wie waren die 2 jongens?'
JE LEEST
het geheime geheim. [ Voltooid ]
FantasyHet geheime meisje gelooft haar hele leven al in 1 ding: elven. Soms voelt ze een kracht, een ziel die haar aandacht trekt. Maar als ze 16 is, komt ze er achter dat ze al die tijd gelijk had. Als het geheime meisje naar de elven wereld moet, ontmoe...