POV Shadow
Wat doet Selua hier nou? En wie is die jongen? Ik moet naar Selua toe maar dat kan nu echt niet, want straks is die jongen een zwart elf en dan ben ik zwaar de klos. Bovendien moet ik naar Àelin en Seuvel. Alsjeblieft, laat ze mij niet zien. De twee komen steeds dichterbij de pilaar waar ik achter sta. Ik hou mijn adem in. Als ze voorbij mij zijn sla ik een zucht van opluchting.
Maar dan, als ik net weg wil gaan, gaat het heel snel. De jongen kijkt nog even achter zich en.... Hij ziet me. Waarom? ' Een indringer! ' Roept de jongen hard. Ik wil wegrennen. Weg van deze plek. Maar bij elke stap naar deur, lijkt het alsof de deur steeds verder wordt. Eindelijk ik ben er. Ik zet me hand op de klink van deur.
Uit het niets schudt de aarde onder mijn voeten. Steeds heviger schud de aarde. Zo hevig dat ik op de grond val.
Het is de jongen die de aardbeving heeft veroorzaakt.
' Waarom doe je dit? ' Vraag ik.' Ik weet wat je van plan bent. Trouwens ik ben dolf en ik ben een zwartelf. En dit meisje blijft hier, hoor je me? Als je het nog 1 keer verpest, wordt het zo'n hevige aardbeving dat jij het niet zal overleven. En nu wegwezen! ' Snel glip ik langs de deur.
Ik ben blij, blij dat ik weg ben op deze vreselijke plek. Maar ik heb 1 vraag: hoe kan een zwartelf 1 van de basiselementen hebben. Een zwart elf die basiselementen heeft is onmogelijk. Hoe moest ik ookal naar de stenen toe. Dit rijk is heel groot.
Misschien als ik in een wolf transformeer kan ik de geur ruiken en als wolf kan ik veel beter zien in het donker. Ik kijk rond me. Ik transformeer en kijk nog even om me heen. Shit! Daar staat Chelsey. Nog geen 20 meter van me af.' WHITE! ' Chelsey ziet er heel boos uit. Het vuur brandt door haar hele lichaam. Vlammen koken in haar polsen. Serieus, echte vlammen!
' WHITE HIER KOMEN! NU! ' Schreeuwt Chelsey. Ze heeft me toch niet zien transformeren?Ik twijfel geen seconde en ren zo hard als ik kan. Ik ruik. Ik ruik de geur van Seuvel en Àelin. Ik hoop dat die heks me niet meer achteraan zit.
Ik ren nu al een half uur. Ik durf niet achterom te kijken of Chelsey er nog is. Ik hoor haar niet meer. Oke ik ga kijken. Voorzichtig draai ik mijn hoofd om.
Gelukkig, ik zie haar niet meer. Chelsey is toch ook een zwartelf? Hoe komen er dan vlammen in haar handen? Ik moet dit onderzoeken! Er klopt hier iets niet...
POV Seuvel
Ik word wakker. Het is al 6 uur 's morgens. Shadow is nog steeds nie...
' Hoi, ik heb belangrijk nieuws. '
' Shadow! Je bent er eindelijk. Maar... maar waar is Selua? ' Vraag ik.
' Tja ik zal het kort houden. Jullie vroegen je vast en zeker af waarom ik zolang wegbleef. '
' Inderdaad waarom bleef je zolang weg? ' Vraagt Àelin.
' Nou ik werd onderweg door een raar meisje, Chelsey, meegenomen naar de heer der duisternis zijn kasteel. Blijkbaar is Chelsey de dochter van hem. Toen stopte Chelsey mij in een cel. Ik ontsnapte en was bijna bij de uitgang maar toen zag ik Selua naar binnen gaan met een jongen genaamd Dolf. Hij betrapte me en leut een aardbeving veroorzaken. Dat vond ik vreemd want Chelsey en Dolf zijn zwart elfen en jullie weten dat die geen basiselementen hebben. Dolf liet mij gaan. Ik rende zo hard als ik kon naar jullie en werd een tijdje achtervolgd door Chelsey. Ik vond het ook al vreemd dat zij vlammen in haar handen had toen ze boos was. '
Wat een lang verhaal van Shadow!
' Dus nu weten we waar Selua is en kunnen we haar redden. ' Zeg ik vrolijk.' Heb je dan al zo'n anti herdingesboom? ' Vraagt Shadow.
' Ja kijk maar die heeft Seuvel gemaakt. Maar hoe nemen we die eigenlijk mee? '
Oke daar heeft Àelin wel een punt op.
' Ik kan hem wel verkleinen zodat ie in mijn zak past. '
' Ja doe maar Seuvel. '
Het is al een tijd geleden dat ik dit gedaan heb maar ik ga het gewoon doen.
Ik breng mijn hand omhoog. Dan omlaag en met mijn andere hand Maak ik een rond gebaar. Lanzaam klimt de boom.
Nog paar centimeter. En... Het is gelukt.
Yeah! Ik til het kleine boompje op. Het weegt zowat niks.
' Zullen we gaan? '' Ja goed idee. '
JE LEEST
het geheime geheim. [ Voltooid ]
FantasíaHet geheime meisje gelooft haar hele leven al in 1 ding: elven. Soms voelt ze een kracht, een ziel die haar aandacht trekt. Maar als ze 16 is, komt ze er achter dat ze al die tijd gelijk had. Als het geheime meisje naar de elven wereld moet, ontmoe...