Zeemeermin

295 24 8
                                    

'Ze heet:... Àelin.' (Bedacht door: syrthe01) ' Hoi Àelin, leuk dat je me wilt trainen. Dus nu zijn we met z'n vieren net zoals er in de voorspelling werd gezegd.' Zeg ik. ' Hoi Àelin, ik ben Seuvel, dat is Selua en dat is Shadow. Àelin, we moeten je een geheim vertellen. Kunnen we je vertrouwen?' 'Natuurlijk! Als jullie jullie geheim vertellen laat ik mijn geheim zien.' Zegt Àelin. ' Oke ik ben de uitverkorene die de heer van de duisternis moet doden. Zodat de prinses weer veilig is. En Shadow is een weerwolf en ik ook Sinds kort. Dus dat is ons geheim. Tegen niemand zeggen wat de heer van de duisternis is ook op zoek naar mij. Bij de volgende volle maan moet ik tegen hem vechten met mijn elementen.' ' Wow supercool. Kom mee nu zal ik mijn geheim laten zien.' We volgen Àelin.

We lopen door de stad en komen uiteindelijk bij de zee aan. Het is nog aardig warm op er in te zwemmen. ' Oke mensen let op!' Zegt Àelin. Ze springt in het water. Na paar seconden worden haar lange benen een vissenstaart. En haar shirtje verandert in een topje gemaakt van schelpen. Ook haar donkere lange haar wordt golfend. Iedereen staat verbaast naar Àelin te kijken terwijl Àelin snel en soepel over de golfen heen zwemt. Na een tijdje komt ze terug. Ze ligt voor ons met haar vissenstaart. ' Ik ben een zeemeermin.' Zegt Àelin. ' Dit is dus mijn geheim. En jij, Selua, bent ook een zeemeermin.' Wat whaaaaaaat. Dus ik ben een elf, een wolf en een zeemeermin. O dan moet ik ook de uitverkorene niet vergeten. Grinnik grinnik. Dit is zo cool. 'Je wordt pas een zeemeermin voor het eerst als je je concentreerd dat je een zeemeermin bent. De tweede en de volgende keren word je een zeemeermin als je de zee of de oceaan aanraakt. Van gewoon water wordt je geen zeemeermin. Maar alleen de uitverkorene kan een zeemeermin worden.' ' Maar jij bent toch ook een zeemeermin? ' Vraag ik aan Àelin. ' Klopt maar ik ben een geboren zeemeermin. Ook kunnen zeemeerminnen onder water ademen. Probeer een zeemeermin te worden. Dit zal je eerste stap zijn naar je water besturen. ' Oke ik ga het gewoon yolo proberen. Ik ben een zeemeermin, ik ben een zeemeermin. Denk ik bij mezelf. Het lukt want ik voel dat me benen samen 1 vissenstaart vormen. Met een harde klap kom ik op de grond. Het is echt onmogelijk om te staan op een vissenstaart. Ik schuif naar de zee toe en Àelin volgt me. ' Wij gaan wel naar het hotel en laten jullie wel even alleen.' Roept Shadow. ' Is goed!' roep ik hun nog na. Ik kijk nog even achter mijn schouder om. Ik zie Seuvel en Shadow weglopen. We komen in het water. ' Kom ik weet een plek.' Zegt Àelin. Ik volg haar. Ze is veel sneller dan mij dus ik kan haar nauwelijks bijhouden. We zwemmen onder water. Ik kan gewoon ademen. Dat is echt fijn.

' We zijn er bijna, Selua.' Inderdaad, over paar minuten zijn we in een grot. De grot is groot en verlicht door algen die aan de wanden geplakt zitten. Het is zo mooi. De grond onder ons wordt steeds hoger. Totdat het boven water komt en we er op gaan zitten. ' Dit is echt zo cool.' Zeg ik. ' Haha I know. Maar wacht maar tot je waterkracht kan besturen. Ook gaan we trainen met je snelheid in het water. Ja, dit gaan lange en vermoeide dagen voor je worden.' Antwoord Àelin. ' Zou je wat kunnen laten zien met je waterkracht, Àelin?' ' Natuurlijk.' Àelin staat op en zwemt op haar allersnelst en maakt een bal van water. Dan vuurt ze bal af en laat hem weer terug komen. Dan maakt Àelin van de bal een lange sliert en laat het over haar heen glijden. Dan verdwijnt de sliert en zwemt ze weer terug. Als ze terug is zeg ik: ' Wow Àelin, super knap! Jij kan het echt supergoed.' ' Dankje. Ik kan nog veel meer. Maar jij kan het straks nog veel beter dan mij. Maar zullen we gaan want het is al laat en ik heb honger.' ' Dat is goed.' Zeg ik. En we zwemmen terug naar het oppervlakte.

het geheime geheim. [ Voltooid ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu