Shadow staat op.'Eerst laat je je vleugels wapperen. Dit doe je door ze naar elkaar te brengen en weer terug te brengen. Uiteindelijk kan je het zo snel dat het automatisch zal gaan. Kijk zo.' Shadow laat zijn vleugels wapperen. Ik doe hem na. Makkelijker dan ik dacht. Ok kan steeds sneller met mijn vleugels wapperen tot ik paar centimeter boven de grond zweef en steeds hoger kom. ' Om op de grond te komen moet je stoppen met je vleugels wapperen maar...' Bam. Ik lig op de grond. Seuvel rent naar me toe. 'Laat me de volgende keer uitspreken. Ik wou nog zeggen dat je steeds langzamer moet wapperen tot je vleugels stoppen. Anders lig je op de grond in dit geval. Heb je je pijn gedaan?' ' Niet echt.' Onhandig sta ik op. ' Vlieg nog maar eens en probeer dan maar veilig te landen, suffie. ' Zegt Àelin. Ik doe het maar en laat mijn vleugels weer wapperen. Sneller en sneller. Weer zweef ik in de lucht. Ik maak een rondje terwijl ik mijn best doe om mijn vleugels te laten wapperen. Dan laat ik mijn vleugels steeds langzamer wapperen en beland op de grond. Ik oefen nog een kwartier met vliegen in verband met de volgende les.Het is 6 uur en we zijn net onderweg naar Bloodmoon. We vliegen hoog in de lucht. Mijn ring heb ik mee want dat is natuurlijk vermomd als een rugzak met eten en drinken erin.Het lukt al aardig om te vliegen en de andere lessen van vandaag gingen ook heel goed.
Shadow laat de wind mee gaan zodat we er sneller zijn. Anders hadden we namelijk tegenwind.
' Ik denk dat we het beste kunnen overnachten in Lelytrip.' ' Wat is Lelytrip vraag ik. Een stad dat 3 uur van Bloodmoon af ligt. Het is de stad van de Watermeesters. ' Legt Àelin uit.
' Weet jij dan veel over die stad?' Vraagt Shadow. ' O ja ik heb nog niet tegen iedereen verteld dat ik een geboren zeemeermin ben. Ik weet er inderdaad best veel over ja. Op de Koraalschool leerde ik alle plekken van de Watermeesters. Dit is de belangrijkste plek van de Watermeesters. Er is een speciale school waar volbloed waterstuurders studeren. Ik heb er zelf ook gestudeerd. Ook zijn er viel rivieren waar waterstuurders kunnen oefenen met hun krachten.' ' Is iedereen dan in Lelytrip een zeemeermin? ' ' Nee mensen die in Lelytrip zijn geboren zijn gewoon elfen.'
Shadow trekt een blik zovan: huh? Ik snap het niet meer. ' Maar je zei dat jij daar heb gestudeerd. En jij bent wel een zeemeermin?'
Àelin moet lachen. ' Haha ik ben ook niet geboren in Lelytrip maar in de koraal zee. Kennen jullie riv?' Vraagt Àelin. 'Is dat niet die zeemeermin? Ik heb er een boek van gelezen! Het boek is geschreven door: @AnniekRo. Echt een leuk boek!.' Vertel ik. ' Ja klopt ik zat bij haar op school. Leuk meisje!' Zegt Àelin.
' Ehm elfen, zullen we wat lager vliegen want dan kan ik beter zien waar we zijn.' Zegt Seuvel. We vliegen paar meter omlaag met Seuvel voorop. Seuvel draait zich om naar ons. ' Pas op voor hoge bomen. ' ' Wat zeg je?' Vraag ik. ' Ik zei: pas op voor ho...'
Bam!!!
Auw. Wat was dat? SHIT. Ik val omlaag en ik heb geen contact meer met mijn vleugels. Historisch zwaai ik met mijn handen. Maar zonder effect. De grond komt steeds dichterbij. Ik hoor Seuvel schreeuwen: ' Hou vol! Gebruik je vleugels!' Oke nog paar meter en ik ben dood. Vaarwel iedereen. Wacht dan is dit boek ook afgelopen.Neeeeee! Ik steek mijn hand naar voren en dan val ik in een zachte deken. Huh, hoe kan dit?
JE LEEST
het geheime geheim. [ Voltooid ]
FantasyHet geheime meisje gelooft haar hele leven al in 1 ding: elven. Soms voelt ze een kracht, een ziel die haar aandacht trekt. Maar als ze 16 is, komt ze er achter dat ze al die tijd gelijk had. Als het geheime meisje naar de elven wereld moet, ontmoe...