POV Shadow
Daar heb je die gestoorde psychopaat weer. Ik kom ook echt niet van haar af hè?
' Chelsey, noem me alsjeblieft geen White meer maar Shadow. Want Shadow is mijn echte naam en niet White. '
' Oke dan, als jij maar gelukkig bent. ' Antwoord Chelsey doodleuk.Oke ik zal echt nevernooit met haar gelukkig worden.
Nog niet voor een miljoen kwortel.
Oh Chelsey omhelst me weer. Jeej ( sarcasme ).' Ik vind het helemaal niet meer erg dat je weg was gelopen want je bent natuurlijk weer terug gekomen omdat je me mist. '
Ze geeft me een kus op mijn wang en draait met haar vinger krullen in haar haar. Probeert ze me nu serieus te hypnotiseren? Het wordt echt tijd dat ik haar laat horen wat ik voor haar voel.
' Chelsey kan je nu even ophouden met dat geslijm want iedereen kijkt ons een beetje raar aan. ' Fluister ik.Ik lieg niet want iedereen kijkt ons serieus vreemd aan. Behalve Àelin, het lijkt alsof zij eerder jaloers is.
Maar dat snap ik wel want wij heb....' Zo dus iedereen is er nu eindelijk. Kan ik dan nu beginnen met vertellen? ' Onderbreekt de heer der duisternis.
' Ehm eh ja meneer natuurlijk. ' Zeg ik ongemakkelijk.
POV de heer der duisternis
Daar gaat ie dan. Het moeilijkste deel van dit hele verhaal. Teminste, voor mij dan. Ik adem diep in en uit en begin:
' Oke ik zal beginnen bij het begin. Jullie hebben vast wel gehoord over de voorspelling. Nou, die is nep. Met andere woorden, ik heb die voorspelling verzonnen. Ik ben niet wie jullie denken. De hele voorspelling en geschiedenis is niet wat jullie denken. Ik verzon het zodat jullie en de andere elfen dit zouden geloven. Luister Selua geloof dit alsjeblieft, dit is echt waar: ik ben je vader. '
Iedereen kijkt mij ongelofelijk aan.
' Echt? Ben jij mijn echte vader? Maar ik wil niet slecht zijn! ' Zegt Selua een beetje gestrest.
Hier was ik al bang voor maar ik ga verder:
' Nee nee nee Selua, ik ben eigenlijk niet slecht. Ik ben de koning van de elfen. Nou eigenlijk was ik dat. Dit komt allemaal door een domme fout van mij. Ik zal het jullie vertellen:
16 jaar gelden was ik nog koning van de elfen. Ik was gelukkig met mijn vrouw en we kregen een kindje, de toekomstige koningin van de elfen. Maar op de geboorte van haar kwam Diluvia. Zij probeert al jarenlang mij van de troon af te stoten. Natuurlijk liet ik Diluvia nirt naar binnen gaan en ze sprak een vloek over me uit:
Als jij mij niet toelaat
Zal jij boeten voor deze daad
Jij wordt smerig en nooit een lach
Maar je kan deze vloek verbreken
Op de prinses haar 16e verjaardag komt ze terug
Vind haar voor 14 mei
Niet gelukt, is het voorbij
En word ik koninginEn het is vandaag 13 mei. Nog een uur en dan is het 12 uur 's nachts. Maar ik wou niet slecht zijn en ik heb voor mijn goeie kant gekozen. Selua, jij bent de prinses en de uitverkorene. Alleen jij kan er weer voor zorgen dat het rijk weer wordt net zoals vroeger.
Alsjeblieft Selua, laat het weer worden zoals vroeger. Ik weet dat het allemaal mijn schuld is maar hopelijk snap je dat ik jou niet wou laten zien aan Diluvia. 'Ik ben opgelucht dat het eruit is allemaal. Alleen moet Selua het nog geloven.
'Maar pap, en ik en Chelsey dan? Zijn wij dan niet je echte kinderen? ' Vraagt Dolf.
' Jawel, jullie zijn wel mijn echte kinderen. Maar jullie zijn een jaar later geboren. ' Leg ik uit.
' Dus daarom hebben jullie 2 ook elementen. Ik dacht al, zwart elfen kunnen geen elementen besturen. ' Lacht Shadow.
' Maar Selua geloof je me? ' Smeek ik.
Selua opent haar mond om wat te zeggen terwijl iedereen haar nieuwsgierig aan kijkt.
' Nou meneer ik...'
' Noem me maar vader of pap. '
Onderbreekt ik haar.' Oke pap ik.... '
Wat zal ze zeggen?
JE LEEST
het geheime geheim. [ Voltooid ]
FantasiaHet geheime meisje gelooft haar hele leven al in 1 ding: elven. Soms voelt ze een kracht, een ziel die haar aandacht trekt. Maar als ze 16 is, komt ze er achter dat ze al die tijd gelijk had. Als het geheime meisje naar de elven wereld moet, ontmoe...