Jij hier?

190 20 1
                                    

POV Chelsey

Hehe, eindelijk daar is het kasteel van de heer der duisternis. Het kasteel ziet er gruwelijk uit. Maar ja daar houden wij zwart elfen van. Ik groet de wachters. White blijft maar trekken maar ik laat hem echt niet los. De slot deuren gaan open. Na al dat geloop ben ik best moe en dan moet ik ook nog 10 trappen op.

Phoe, wat vermoeiend! Maar ik heb de trappen wel gehaald! Ik klop op de deur van de kamer van de heer der duisternis.
' Binnen. '

Voorzichtig doe ik de deur open en daar zit hij op zijn troon: mijn vader. Ja ik weet het, de heer der duisternis is mijn vader. ' Kijk eens wat ik mee genomen heb pap. '

' Een hondje? Je denkt toch echt niet dat je hem als huisdier kan nemen hè? '

' Tuurlijk niet pap! Ik dacht dat we hem konden gebruiken om de prinses op te zoeken. En de uitverkorene waar jij tegen moet... '

' NEE!!! Niet de uitverkorene! Dat wil ik niet! Ik wil niet dat we die gaan zoeken!' Schreeuwt mijn vader.

'Maar waarom niet? '

' Omdat ik dat niet wil! Dat zei ik toch net? En nu weg met die hond, Chelsey! '
Waarom is mijn vader de laatste tijd zo boos als ik over de uitverkorene begin? Die vraag spookt al dagenlang in mijn hoofd.

Ik glip langs de deur en neem White mee naar mijn kamer. Mijn kamer heeft zwarte behang. Een zwart hemelbed. Eigenlijk is mijn hele kamer zwart. Mijn lievelingskleur. Ik plof op mijn bed en gebaar dat White ook moet komen. Al snel komt hij.
' Oh White elke keer als ik begin over de uitverkorene wordt mijn vader boos. Ik snap niet waarom. Ach laat ook maar, trouwens volgens mij heb jij honger. Kom maar mee ik heb nog wel een plekje voor je. '

Ik heb wel eens in de kelder paar cellen gezien. Mijn vader vindt het vast niet goed als White daar in blijft. Maar als ik ervoor zorg dat mijn vader daar niet komt dan komt het wel goed.
We lopen de trappen af en komen na een eeuwigheid van naar beneden lopen de kelder in. Ik kies een geschikte cel uit en stop White erin. Hij heeft water en wat vlees dus hij zal het voorlopig overleven. En nu? Erachter komen wat er met mijn vader aan de hand is.

POV Shadow

Chelsey loopt weg. Eindelijk ben ik van haar af. Ik bedoel maar, wat is White een rare naam zeg. Shadow vind ik toch veel beter. Ik moet zien te ontsnappen. Seuvel en Àelin zijn vast ongerust over het feit dat ik nog steeds niet terug ben. Hoelaat zal het zijn?
Als ik nou door de tralies heen loop.

Krm Krm

Het lukt niet. Mijn wolven kop is te dik voor de tralies. Wat nu?
Zal ik het doen? Transformeren naar een elf? Maar wat als Chelsey weer terug komt?

Doe het! Doe het! Dit is je enigste kans! Dan zal je wel door de tralies heen passen. Roept een stem in mijn hoofd.

Naar paar enkele seconden transformeer ik in een elf. Dat gaat een stuk makkelijker. Snel glip ik door de tralies heen. Nu de weg naar buiten vinden. Yes daar is een trap die omhoog gaat.

Ik loop nu wel al 8 trappen omhoog. Hehe daar is het slot. Shit! Het slot gaat open. Ik verstop me achter een pilaar. Er komen een jongen en meisje binnen. Maar dat meisje... Dat is....

het geheime geheim. [ Voltooid ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu