Son kez saçlarının üstünden geçip aynada kendine bakmıştı Aybike. Kırmızı sırt dokelteli mini elbisesi üzerinde çok hoş durmuştu dudaklarını kıvırdı, saçlarını düzleştirmişti degişiklik yapmak istemişti ,kırmızı rujunu da sürünce tam olmuştu.
Okulun yarı yıl partisi vardı bu gece. İnşallah geçen sene ki gibi sonu kötü bitmez diye geçirdi Aybike içinden, Berk ile geçen sene partide yaptıkları dans aklında hala çıkmamıştı adamın kemikli parmaklarını belden asaşından hissetmek çok tuhaf hisettirmişti.
Annesinin içeri girmesi ile düşüncesi yarım kaldı. Şengül kızına büyülenmişcisine bakıyordu.
"Çok güzel olmuşsun benim prenses kızım. " Yanaklarını elleriyle sevdi
"Yakışmış mı? " Çocukçu bir heycan ile sormuştu Aybike.
"Partinin en güzel kızı olmuşsun net, herkesin gözü senin üstünde kalıcak. " Şengül imalı bir gülümseme ile,
"Tabi ki Berk oğlumunda dili tutulacak bu güzelliğe karşı. "
"Oğlum felan sizde işi baya ilerlettiniz, kıskanmaya başlıyorum artık bak. "
"Oğlum tabi, çatlayın sizde. "
Aybike annesinin tavrı ile kahkaha attı, araları iki haftaya kadar çok kötüydü Berk'e karşı asla yumuşamıyordu bu durum belli etmede yakıyordu kızın canını, taki ilk hafta önce Ayla'nın evi alma gününe kadar.
Flashback
-------"Hepiniz bu evden gideceksiniz! "
Ayla elinde tapu seneti ile tüm erenleri evden atmıştı, Şengül yine oyuna gelmişti.
Şengül eline başına koymuş masada oturuyordu böyle bir oyuna nasıl gelmişti? Ömer, Asiye Oğulcan şok içinde duruyordu olayları idrak etmeye çalışıyordı.
Aybike suçluluk psikolojisi ile bakıyordu ailesine. Ayla hanım sırf oğlu ile birlikte diye yapmıştı bunu, onun yüzünden tüm ailesi evsiz kalmıştı. Daha yeni doğmuş kardeşi bu soğukta dışarda kalacaktı. Gözlerinin yandığını hisetti,ağlamamalıydı şimdi olmazdı, önceliği ailesi olmalıydı güçlü durmalıydı her zaman ki gibi.
Aybike Ayla'nın karşınına dikildi.
"Sırf Berk ile birlikteyim diye yapıyorsunuz bütün bunları, sırf oğlunuza aşık oldum diye daha kırk günlük bebeği olan aileyi sokağa atıyorsunuz, bu kadar mı acımasızsınız, farkındamısınız bilmiyorum ama uğrastığınız kişi bir çocuk, ben daha 17 yaşındayım be size nasıl bir zararım olabilir?
Aybike derin bir nefes aldı.
"Farkında değilmisiniz benim hayatına girmem ile Berk'de olan değisimi? Gözlerinin içi gülüyor benimle olunca benim de onla olduğum gibi, Berk hayatında ilk defa bu kadar mutlu, hayatı boyunca eksik yaşamış bir çocuk benimle tamamlandı benimde onla tamamlandığım gibi, biz birbirimiziz eksik parçalarıyız, ayrı ayrı yapamayız, mutlu olamayız, biz birlikte değilsek dünya karanlık olur bizim için, gerçekten oğlunuza bunu mu yaşatmak istiyorsunuz? Hayatı boyunca asla içten gülmemesini, mutlu olmamasını mı istiyorsunuz? Biz sadece birbirimize aşık olduk, bunun bedeli bu kadar ağır olmamalı.
Aybike içine döküp rahatlamıştı. Herkesin gözü onun üstündeydi kimse ondan böyle bir çıkıs beklemiyordu tabi. Ayla ise baya afallamıştı. Bu sessizliği bozan ise Berk'in gelmesi olmuştu.
"E ama parti bensiz başlamış kırıldı. "
Aybike anlamaz bir şekilde Berk'e bakmıştı.