29

429 20 0
                                    

Už jsme měli rakev téměř zakopanou.
"Já to pořád nechápu, na ty mapě bylo jasně vidět, že je to tady, Denmark tady to zlato nechal přes 170 let a pořád ho nikdo nenašel, pak poslal svýmu synovi Robertovi zprávu, aby sem přijel, ale on tu zprávu nikdy nedostal, jeho otec určitě chtěl, aby ten kříž našel, musí tu někde být...jsme na správném místě..." Říkal Pope, zatímco chodil kolem dokola a rozhlížel se kolem.

"Myslíš, že nám třeba něco..." Začala jsem, ale JJ mě přerušil.
"Uniklo?" Dořekl a přitom se díval někam do koruny stromu. Sledovala jsem jeho pohled a všimla si nějaké tmavé skvrny na stromě.
"Pojďte sem." Nařídil JJ a vyhoupl se na střechu Johnovy dodávky.
Kiara lezla hned za ním a my se shromáždili pod autem.

"Hele, tohle vypadá jako..."
"Ta malba v ostrovním pokoji." Řekla Kiara.
"Upřímně jsem chtěla říct, že to vypadá jako místo, kde hnízdí sovy, ale tohle je taky fajn." Namítla jsem a Pope se na mě otočil s pozvednutým obočím.

"To stojí za pokus ne?" Zeptal se JJ a všichni jsme jen horlivě kyvali hlavou.
"No tak dělej." Pobídla Kiara JJe, ale ten se jen překvapeně otočil.
"Já?"
"Jo, já přeci lezla do kanálu."
"To je pravda..." Přisvědčila jsem a stále se nad tou vzpomínkou pousmívala.

"Jo, jasný, udělám to, ale je to trochu..."
"Máš snad strach?" Zeptala jsem se trochu výsměšně.
"Ne, fakt nemám strach, vole..."
"Když už tak kráva...abychom požívali správný rod nadávek..." Opravila jsem JJe.
"Vypadá, jakoby měl fakt strach." Řekla směrem ke mě Kiara.

JJ na to nijak nereagoval a strčil ruku do dle mého názoru sovího hnízda.
"Něco tam je." Prohlásil a Pope se napjal.
"Sova?" Navrhla jsem, ale v tu chvíli JJ zařval. Doufám, že ho ta sova klovla za to, že jí leze do obýváku. JJ pořád řval a vypadalo to, že nemůže vytáhnout ruku. Všichni se lekli a snažili se mu nějak pomoct, zatímco já jsem stála na místě a čekala, co se stalo. Bylo totiž zcela jasné, že i kdyby ho dovnitř něco chtělo vtáhnout, tak on se do té škvíry rozhodně nevejde.

Pak se JJ začal smát. Jistěže to byl jen blbý vtípek.
"Ty debile!" Rozčílil se Pope.
"Dostal jsem vás, všechny!" Smál se dál JJ.
"Fakt? Mě příde, že El je naprosto v pohodě, asis mu na to neskočila ne?" Řekl John B.
"To možná jo, ale do ty díry by se nevešel...doufala jsem že ho klovla nějaká sova..." Řekla jsem a pokrčila rameny, zatímco se John a Kiara rozesmáli. Sarah a Pope se usmívali a já tam jen tak stála.

"Takže cos tam našel?" Zeptala jsem se JJe, který ale nejspíš odmítal se mnou mluvit.
Pak vytáhl ruku ven a držel v ní něco kovového. Mělo to zlatou barvu a tvar válce.
"Půjč." Ozval se Pope a JJ mu předmět podal.

Pak i s Kiarou seskočili dolů na zem.
"Je to dalekohled?" Zeptala jsem se, když jsem stála trochu blíž a měla šanci si to trochu prohlédnout.
"Jo." Odpověděl mi Pope a JJ mu to okamžitě ukradl.
"Dej to kapitánovi..." Roztáhl dalekohled. Mohl mýt asi tři čtvrtě metru.

"Hele, něco tam je." Poukázala Kiara na konec dalekohledu a Pope to přečetl.
"Došels takhle daleko, nemusíš se modlit, kříž je na oltáři Freedmana."
"Jestli se nepletu, tak je to ten kostel ne?" Všichni jsme naskočili do auta a vyrazili na cestu ke kostelu.

𝙸'𝚖 𝙽𝚘𝚝 𝚁𝚒𝚌𝚑Kde žijí příběhy. Začni objevovat