Sabbatlar ve Esbatlar büyü takviminde önemli olaylardır. Doğanın döngülerini ve değişen mevsimleri onurlandıran kutlamalardır. Sabbatlar yıl boyunca gerçekleşen sekiz büyük festivale, Esbatlar ise ayın farklı evrelerinde gerçekleştirilen kutlamalara denir.
Sabbatlar genellikle Yılın Döngüsü olarak adlandırılır ve güneş yılının ana dönüm noktalarını işaret eder. Bu sekiz festival, tüm dünyadaki büyücüler ve paganlar tarafından kutlanır ve kökleri eski tarımsal ve mevsimsel kutlamalarda bulunur. Sekiz Sabbat şunlardır:
Samhain - 31 Ekim veya 1 Kasım'da kutlanır ve hasat mevsiminin sonunu ve kışın başlangıcını işaret eder. Bu, dünyalar arasındaki perdenin inceldiği ve ölülerin ruhlarıyla iletişimin daha kolay olduğuna inanılan bir zamandır.
Yule - 21 veya 22 Aralık'ta kutlanır ve yılın en uzun gecesi olan Kış Gündönümü'nü işaret eder. Bu, dinlenme ve düşünme zamanıdır ve aynı zamanda ışığın geri dönüşünü kutlamak için bir zamandır.
Imbolc - 1 veya 2 Şubat'ta kutlanır ve baharın ilk işaretlerini işaret eder. Bu, arınma ve yenilenme zamanıdır.
Ostara - 20 veya 21 Mart'ta kutlanır ve gün ve gece eşit uzunlukta olduğu Bahar Equinox'u işaret eder. Bu, yeni başlangıçlar, büyüme ve doğurganlık zamanıdır.
Beltane - 1 Mayıs'ta kutlanır ve yazın başlangıcını işaret eder. Bu, kutlama, doğurganlık ve bolluk zamanıdır.
Litha - 20 veya 21 Haziran'da kutlanır ve yılın en uzun günü olan Yaz Gündönümü'nü işaret eder. Bu, yazın zirvesini, bolluk ve ışığı kutlama zamanıdır.
Lughnasadh - 1 Ağustos'ta kutlanır ve ilk hasadı işaret eder. Bu, şükran, bolluk ve fedakarlık zamanıdır.
Mabon - 21 veya 22 Eylül'de kutlanır ve gün ve gece eşit uzunlukta olduğu Sonbahar Equinox'u işaret eder. Bu, denge ve hasat için şükran zamanıdır.
Esbatlar, ayın farklı evrelerinde kutlanır ve genellikle büyü ve ruhani uygulamalarla kullanılır. Dolunay, ayın en güçlü evresidir ve genellikle büyü yapmak ve kehanette bulunmak için kullanılır. Yeni ay, niyetleri belirlemek ve geleceğe tohum ekmek için bir zamandır.
Sonuç olarak, Sabbatlar ve Esbatlar büyücülükte önemli kutlamalardır ve uygulayıcıların doğanın ve ilahi döngülerle bağlantı kurmalarını sağlar. Bu döngüleri saygı göstererek, büyücüler çevrelerindeki dünyayı derinleştirip, yaşamlarında daha büyük uyum ve denge bulabilirler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Witchcraft Kendini Keşfet
Fantasyİster yolculuğunuza yeni başlıyor olun ister deneyimli bir pratisyen olun, isterse sadece çocuğunuzun bu konuya olan ilgisine dair bilgi arıyorsanız bu kitap size uygulamanızı derinleştirmek ve zanaat anlayışınızı genişletmek için değerli bilgiler v...