BİTKİLERİ KURUTMAK

264 12 0
                                    

Bitkileri kurutmak, onları ileride yemek pişirmek, tıbbi amaçlar veya sihirli işler için saklamak için basit ve etkili bir yoldur. Otlarınızın doğru şekilde kurutulduğundan emin olmak için izleyebileceğiniz bazı adımlar şunlardır:

Bitkileri hasat edin: Bitkileri hasat etmek için en iyi zaman, çiyin kuruduğu ama günün sıcağı henüz başlamadan önce sabah saatleridir. Bitkileri yaprak düğümünün hemen üstünden kesin ve bitkinin devam etmesi için yeterince bırakın.

Bitkileri yıkayın: Bitkileri hafifçe soğuk suyla durulayın ve herhangi bir kir veya kalıntıyı çıkarın. Fazla suyu silkeleyin ve temiz bir havluyla kurulayın.

Bitkileri demetleyin: Birkaç bitkiyi bir araya getirin ve bir ip veya lastik bantla bağlayın. Demetin çok büyük veya sıkı olmamasına dikkat edin, çünkü bu kurutma sürecini yavaşlatabilir ve küf oluşumuna neden olabilir.

Bitkileri asmak: Bitkileri demetlerini baş aşağı sıcak, kuru ve iyi havalandırılan bir alanda asın. Güneş ışığından kaçının, çünkü bu otların rengini ve aromasını kaybetmelerine neden olabilir. Kuru bir çatı katı veya sıcak ve iyi havalandırılan bir oda iyi çalışır.

Bitkileri kontrol edin: Birkaç gün sonra, bitkileri kurumuş olup olmadığını kontrol edin. Kırılgan ve kolayca ufalanmalıdırlar. Eğer hala nemli ise, birkaç gün daha asın.

Bitkileri saklayın: Bitkiler kuruduğunda, yaprakları saplarından çıkarın ve bunları serin, karanlık bir yerde hava almayan bir kapta saklayın. Kapın üzerine otların adı ve kurutulma tarihi yazın.

İpuçları:

Bitkileri yüksek nemli alanlarda veya tozlu ve dumanlı alanlarda kurutmayın, çünkü bu otların aroması ve kalitesini etkileyebilir.

Kurutma sürecini hızlandırmak için, dehidratör veya düşük bir sıcaklık ayarına sahip bir fırın kullanabilirsiniz.

Otlarla uğraşmadan önce ellerinizi iyice yıkayın ve kurutun, böylece herhangi bir bakteri veya kir girmesini önlersiniz.

Eğer böceklerden çok fazla rahatsızlık duyuyorsanız, otlarınızı böceklerden korumak için peynir bezi veya bir kağıt torba ile örtmeniz gerekebilir.

Bitkileri kurutmak, en sevdiğiniz bitkilerin lezzetini ve tıbbi özelliklerini korumanın basit ve etkili bir yoludur. Biraz sabır ve özenle, kuru otlarınızın faydalarından aylarca yararlanabilirsiniz.

Witchcraft Kendini KeşfetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin