DOĞAL TAŞLARIN ORİJİNAL OLDUĞUNU NASIL ANLARIZ?

268 12 0
                                    

Doğal taşlar, güzellikleri ve algılanan metafiziksel özellikleri için çok değerlidir. Ancak piyasada bulunan tüm taşlar gerçek değildir. Gerçek ve sahte taşları ayırt etmek zor olabilir. Bu bölümde, gerçek doğal taşları tanımlamak için bazı ipuçlarını keşfedeceğiz.

Görünüm: Doğal bir taşı tanımlamanın ilk adımı, görünümünü incelemektir. Doğal taşların genellikle renk, doku ve desenlerinde farklılıkları vardır, sahte taşlar ise görünüşte aynıdır. Ayrıca, doğal taşların altında büyüteç altında görülebilen çatlaklar veya içerikler gibi küçük kusurları olabilir.

Ağırlık: Bir taşın gerçek olup olmadığını belirlemenin başka bir yolu ağırlığıdır. Doğal taşlar genellikle sahte muadillerinden daha ağırdır. Örneğin, gerçek bir kuvars kristali camdan yapılmış sahte kristalden daha ağırdır.

Sertlik: Doğal taşların belirli bir sertlik seviyesi vardır ve bu Mohs ölçeği ile ölçülebilir. Örneğin, kuvarsın sertlik seviyesi 7 iken camın sertlik seviyesi yalnızca 5.5'tir. Bir taşın sertliğini metal bir nesne ile çizerek test edebilirsiniz. Taş kolayca çizilirse, muhtemelen sahtedir.

Ses: Doğal taşlar birbirine dokunduklarında belirgin bir ses çıkarırlar. Örneğin, gerçek ametist iki parça birbirine vurduğunda net, çıngıraklı bir ses çıkarırken, sahte parçalar mat bir ses çıkarır.

Fiyat: Bir taş alışılmışın dışında düşük bir fiyata satılıyorsa, muhtemelen sahte olabilir. Doğal taşlar genellikle sentetik muadillerinden daha pahalıdır ve çok iyi olması gereken bir fiyat muhtemelen yanıltıcıdır.

Kaynak: Taşın kaynağını satın almadan önce bilmek önemlidir. Bir taş doğal olarak reklam ediliyorsa ama tipik olarak bulunmadığı bir yerden geliyorsa, sahte olabilir.

Sertifikasyon: Bazı doğal taşlar, gerçekliğini doğrulayan sertifikalarla birlikte gelir. Örneğin, elmaslar Gemological Institute of America (GIA) tarafından sertifikalandırılır. Tüm doğal taşların sertifikası olmasa da, taşın gerçek olduğundan emin olmak için yardımcı bir yöntem olabilir.

Sonuç olarak, doğal taşları tanımlamak zor olabilir, ancak bu yöntemleri bir arada kullanarak bir doğal taşın gerçekliği konusundaki şansınızı artırabilirsiniz. Araştırmanızı yapmayı unutmayın ve bir taşın gerçekliği konusunda emin değilseniz, temkinli olmak ve bir uzmanın tavsiyesini aramak her zaman daha iyidir.

Witchcraft Kendini KeşfetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin