Spiritüalizm

247 10 0
                                    

Spiritüalizm Nedir?

Spiritüalizm, insanların doğaüstü varlıklara ve güçlere inandıkları bir felsefi ve dini inanç sistemidir. Bu inanç sistemine göre, insanlar fiziksel bedenleri ile sınırlı değillerdir ve ruhsal boyutlara da sahiptirler. Bu ruhsal boyutlar, insanların ruhlarını etkileyen varlıkların dünyasına açılan bir kapıdır.

Spiritüalizm, doğaüstü güçleri keşfetme ve kullanma konusunda odaklanır. Bu inanç sistemine göre, doğaüstü güçlerin kullanımı insanların yaşamlarını değiştirebilir ve iyileştirebilir. Spiritüalistler, meditasyon, dua, ritüeller ve doğaüstü varlıklarla iletişim kurmak için diğer yollar gibi bir dizi yöntem kullanırlar.

Spiritüalistler, dünya çapında çeşitli şekillerde örgütlenmiş birçok farklı kültürde bulunabilirler. Bunlar arasında Amerikan Spiritüalizmi, Hint Spiritüalizmi ve Afrika Spiritüalizm gibi çeşitli türler yer almaktadır.

Spiritüalizmin Tarihi ve Kökenleri

Spiritüalizm kökenleri, antik çağlara kadar uzanır. İlk spiritüalistik inançlar, Mısır, Yunanistan, Roma ve Pers kültürlerinde görülmüştür. Bu dönemde, doğaüstü varlıklara ve güçlere tapınmak yaygındı ve rüyalar, kehanetler ve ruhlarla iletişim kurmak için ritüeller kullanılırdı.

Ortaçağ Avrupa'sında, Hristiyanlık spiritüalizme benzer inançları barındırmaya başladı. Hristiyan rahipler, dua, meditasyon ve keşişlik gibi uygulamalarla doğaüstü varlıklarla iletişim kurduklarına inanıyorlardı.

Ancak, modern spiritüalizm hareketi 19. yüzyılda ABD'de başladı. Bu dönemde, spiritüalizm, ruhların dünyasına açılan kapıların keşfedilmesi için yoğun bir araştırma dönemi geçirdi. Medyumlar, doğaüstü varlıklarla iletişim kurma konusunda uzmanlaştılar ve bu doğaüstü güçlerin insan yaşamını nasıl etkileyebileceğine dair öğretiler geliştirdiler.

Modern spiritüalizm hareketi, ABD'deki birçok farklı sosyal hareketin bir parçasıydı. Özellikle, kadın hakları hareketi ve kölelik karşıtı hareketle yakından ilişkiliydi. Spiritüalistler, özgür düşünce, eşitlik ve kardeşlik ideallerine sahiptiler.

20. yüzyılda, spiritüalizm dünya genelinde yayıldı ve farklı kültürlerde farklı şekillerde ifade edildi. Bu dönemde, spiritüalistlerin araştırmaları, bilim ve teknolojinin ilerlemesiyle birleşti ve spiritüalistik uygulamaların bilimsel araştırmalarla desteklenmesi yaygın hale geldi.

Bugün, spiritüalizm dünya genelinde popüler bir inanç sistemidir ve milyonlarca insan tarafından benimsenmektedir. Spiritüalistik uygulamalar arasında meditasyon, yoga, doğa yürüyüşleri, dua ve ritüeller yer almaktadır. 

Spiritüalist İnançlar ve İlkeler 

Spiritüalizm, doğaüstü varlıklara ve güçlere inanan bir inanç sistemidir ve insanların ruhsal boyutlarının olduğuna inanır. Bu inanç sistemi, belirli prensiplere ve inançlara dayanır. 

Varlıkların birliği: Spiritüalistler, tüm varlıkların bir olduğuna inanırlar. Bu, tüm insanların ve doğanın bir parçası olduğumuz anlamına gelir. Bu inanç, herkesin birbirine bağlı olduğunu ve birbirimize yardım etmemiz gerektiğini vurgular.

İnanç sistemi özgürlüğü: Spiritüalistler, herkesin kendi inanç sistemini seçme özgürlüğüne sahip olduğuna inanırlar. Bu nedenle, başkalarının inançlarına saygı göstermeleri ve hoşgörülü olmaları önemlidir.

Doğaüstü varlıklara inanç: Spiritüalistler, doğaüstü varlıklara ve güçlere inanırlar. Bu varlıkların insanlarla etkileşime geçebildiğine ve onların hayatlarını etkileyebildiğine inanırlar.

Witchcraft Kendini KeşfetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin