Gizli Cemiyetler ve Ezoterik Örgütler.

242 10 0
                                    

Gizli Cemiyetler ve Ezoterizm Nedir?

Gizli cemiyetler, tarihin birçok döneminde var olan ve özellikle 18. ve 19. yüzyıllarda popüler hale gelen gizli topluluklardır. Bu cemiyetlerin üyeleri, belirli bir amaç veya ideale bağlı olarak bir araya gelirler. Bu amaçlar arasında siyasi, dini veya felsefi düşüncelerin yayılması, bilimsel çalışmaların desteklenmesi ve mistik bilgilerin öğrenilmesi gibi konular yer alabilir.

Ezoterizm ise, gizli cemiyetlerin ve mistik öğretilerin bir parçasıdır. Bu terim, eski Yunanca "esôterikos" kelimesinden türemiştir ve "içe dönük" veya "iç sırlar" anlamına gelir. Ezoterik öğretiler, sıradan insanların anlaması güç olan, sadece seçkin bir grup insanın anlayabileceği gizli bilgileri ifade eder.

Gizli cemiyetler ve ezoterik öğretiler, özellikle Batı kültüründe uzun bir geçmişe sahiptir. Bu öğretiler, Hristiyanlık öncesi pagan ritüelleri, kabbala, astroloji, gizli simya ve gizli mistik öğretilerden esinlenmiştir. Batı kültüründeki gizli cemiyetlerin kökleri Ortaçağ Avrupa'sına kadar uzanmaktadır.

Gizli cemiyetler ve ezoterik öğretiler, modern Wicca ve Cadı İnançları gibi bazı neo-pagan inançlarının da temelini oluşturur. Bu inançlar, doğa tapınımı ve ritüellerini içeren geleneksel pagan uygulamaları, mistik simya ve diğer esoterik öğretileri bir araya getirir.

Gizli Cemiyetlerin Gelişimi ve Yayılması

Gizli cemiyetlerin gelişimi ve yayılması, insanlık tarihinde oldukça eski bir geçmişe sahiptir. Ancak, özellikle 18. ve 19. yüzyıllarda, bu tür topluluklar popüler hale geldi ve hatta bazıları siyasi ve sosyal değişimlere öncülük etti.

İlk gizli cemiyetler, antik dünya medeniyetlerinde ortaya çıktı. Örneğin, İskenderiye'deki Mısır Tapınağı'nda, Osiris tarikatı gibi gizli topluluklar vardı. Roma İmparatorluğu'nun yükselişi sırasında, Mithras tarikatı popülerdi ve üyeleri, gizli ayinlerde bir araya geldi.

Ortaçağda, gizli cemiyetler Hristiyanlık öncesi pagan ritüellerini korumak için ortaya çıktı. Özellikle İngiltere'de, Druid tarikatı gibi birçok gizli topluluk vardı. Bu tarikatlar, Hristiyanlığın baskısı altında pagan ritüelleri ve gelenekleri korumak için bir araya geldi.

Aydınlanma Çağı'nda, gizli cemiyetler felsefi ve bilimsel düşüncelerin yayılmasına yardımcı oldu. Özellikle İskoçya'daki Özgür Masonlar Tarikatı, bilim ve felsefe konularının tartışılması için üyeler arasında bir platform sağladı.

19. yüzyılın başlarında, gizli cemiyetler popüler hale geldi. Bu dönemde, gizli cemiyetler edebiyat, sanat ve felsefe alanlarında etkili oldu. Özellikle Şairler ve Yazarlar Tarikatı gibi topluluklar, üyeleri arasında fikir alışverişi sağladı ve romantik döneme damga vuran eserlerin ortaya çıkmasına katkıda bulundu.

20. yüzyılda, gizli cemiyetlerin sayısı arttı ve bazıları sosyal ve siyasi değişimlere öncülük etti. Özellikle Sovyetler Birliği'nde, gizli cemiyetler Marksizm-Leninizm düşüncesini yaymak için faaliyet gösterdi. Amerika Birleşik Devletleri'nde, gizli cemiyetler özellikle üniversitelerde popüler oldu ve üyeler arasında ağlar kurulmasına yardımcı oldu.

Bugün, gizli cemiyetler hala varlıklarını sürdürüyor ve bazıları hala siyasi ve sosyal değişimlere öncülük ediyor. Bunun yanı sıra, bazıları mistik öğretileri korumak ve yaymak için bir araya gelirken, bazıları da belirli hobiler veya meslekler etrafında bir araya gelerek etkileşim sağlarlar. Ayrıca, bazı gizli cemiyetler üyelerinin belirli bir toplumsal sınıfa ait olduğu veya sadece belirli bir cinsiyete açık olduğu gibi sınırlamaları vardır.

Gizli Cemiyetlerin Mitleri ve Sembolleri 

Gizli cemiyetlerin mitleri ve sembolleri, bu toplulukların kimliğini belirleyen önemli unsurlardır. Bu semboller, genellikle üyelerin birbirlerini tanımalarına yardımcı olmak ve öğretilerini korumak için kullanılır.

Bazı gizli cemiyetlerin sembolleri, antik mitolojiden esinlenir. Örneğin, İskenderiye'deki Mısır Tapınağı'nda, gizli tarikatların sembolü Ankh olarak bilinir. Ankh, ölümsüzlük sembolü olarak kullanılır ve tarikat üyeleri, bu sembolü giyerek diğer üyeleri tanıyabilirler.

Gizli cemiyetlerin sembollerinden biri de Özgür Masonlar'ın sembolüdür. Bu sembolde, bir pusula, bir cetvel ve bir açık kitap görüntüsü yer alır. Bu sembol, özgür düşüncenin ve bilimin sembolü olarak kabul edilir.

Bazı gizli cemiyetlerin sembolleri ise Hristiyanlık öncesi pagan geleneklerinden gelir. Druidler, mistik semboller ve doğa sembolleri kullanırlardı. Cadıların sembolü olan pentagram, doğanın döngüsü ve beş elementi temsil eder.

Mitler, gizli cemiyetlerin ideolojilerinin önemli bir parçasıdır ve genellikle öğretilerin bir parçasıdır. Örneğin, gizli simyacıların mitolojisinde, "Filozofların Taşı" ve "Yaşam İksiri" gibi kavramlar yer alır. Bu kavramlar, simyacıların amacının, insan ömrünü uzatmak veya madeni metalleri altına çevirmek olduğunu ifade eder.

Gizli cemiyetlerde kullanılan semboller ve mitler, öğretilerin korunması ve üyelerin birbirlerini tanıması için önemlidir. Ancak, bu semboller ve mitler genellikle dışarıdan anlaşılması güç olduğu için, toplumda gizli, bilinmeyen veya tehlikeli olarak algılanabilir. Bu nedenle, gizli cemiyetlerin sembolleri ve mitleri, bazen yanlış anlaşılabilir veya kötü niyetli amaçlar için kullanılabilir.

Gizli Cemiyetlerin Üyeleri ve Yapılanması

Gizli cemiyetler, herhangi bir amaç veya ideale bağlı olarak bir araya gelen insanların oluşturduğu topluluklardır. Bu topluluklar, üyelerinin kimliklerini gizli tutarak faaliyet gösterirler. Üyeler, sadece belirli bir ritüel veya amaç için bir araya geldikleri zaman birbirlerini tanırlar ve kimliklerini açıklamazlar.

Gizli cemiyetlerin yapısı, amacına ve tarihine göre değişebilir. Ancak genellikle belirli bir lider veya kuruluşa sahiptirler. Lider, genellikle cemiyetin üyelerinin bağlılığına ve üyelere iletilen bilgilerin doğru bir şekilde korunmasına öncülük eder. Bazı gizli cemiyetlerde, liderler ve üyeler belirli unvanlara sahip olabilirler ve sadece belirli bir seviyeye ulaşan üyelerin belirli bilgilere erişimleri olabilir.

Gizli cemiyetlerin üyeleri, farklı sosyal, kültürel ve ekonomik arka planlardan gelebilir. Ancak genellikle benzer amaçları ve idealleri paylaşırlar. Üyeler arasındaki ilişkiler, güvene dayalıdır ve sıkı bir şekilde korunur. Bu nedenle, gizli cemiyetlerin üyeleri arasında sıkı bir dayanışma ve sadakat vardır.

Gizli cemiyetlerin üyeleri arasındaki etkileşim, genellikle belirli ritüeller veya toplantılar sırasında gerçekleşir. Bu toplantılar, genellikle belirli bir amaca veya ideale bağlı olarak gerçekleştirilir. Örneğin, bir gizli cemiyetin üyeleri, belirli bir ritüeli yerine getirmek veya belirli bir konu hakkında tartışmak için bir araya gelebilirler.

Gizli cemiyetlerin üyeleri, genellikle kimliklerini gizli tutarak faaliyet gösterdikleri için, gizlilik konusu çok önemlidir. Bu nedenle, cemiyetlerin üyeleri arasındaki her türlü iletişim, sıkı bir şekilde korunur. Üyeler, genellikle birbirleriyle belirli şifreler ve semboller kullanarak iletişim kurarlar.

Witchcraft Kendini KeşfetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin