Tarot, geleneksel olarak bir oyun kartı destesi olarak başlamış olsa da, zaman içinde simyacılar, mistikler ve ezoterikçiler tarafından kullanılan bir kehanet ve spiritüel araç haline gelmiştir. Tarot kartları, 78 karttan oluşan bir destedir ve iki kategoriye ayrılır: Major Arcana (Büyük Arkana) ve Minor Arcana (Küçük Arkana).
Büyük Arkana, 22 karttan oluşan bir settir ve her kart, bir arketipik sembol, bir karakter veya bir sahne ile ilişkilendirilir. Bu kartlar, birinin hayatındaki büyük dönüm noktalarını ve kişisel büyüme ve dönüşümle ilgili temel konuları temsil eder. Örneğin, "The Fool" (Çılgın) kartı, yeni başlangıçlar, cesaret ve macerayı temsil ederken, "The Tower" (Kule) kartı, zorlu değişimler, yıkım ve yeniden doğuşu temsil eder.
Küçük Arkana ise 56 karttan oluşan bir settir ve dört kategoriye ayrılır: Cups (Kupa), Swords (Kılıç), Wands (Asa) ve Pentacles (Para). Her kategori, bir elemente (su, hava, ateş ve toprak) ve bir dizi numaraya sahiptir. Her kart, sembolizm ve anlam açısından benzersizdir ve çoğu zaman günlük yaşamdaki deneyimlerle bağlantılıdır. Örneğin, "Ace of Cups" (Kupa Ası) kartı, yeni bir aşkın başlangıcını veya hissedilen yoğun duygusal hisleri temsil edebilirken, "Ten of Pentacles" (Para Onluğu) kartı, finansal güvenlik, aile birliği ve toplumsal statüyü temsil edebilir.
Tarot kartları, okuyucunun bir soruya veya duruma ilişkin derinlemesine bir anlayış geliştirmesine yardımcı olmak için kullanılır. Kartlar, okuyucunun sezgilerine dayanarak yorumlanır ve yüksek benlik, alt benlik ve gelecekteki olayların gösterimi gibi farklı seviyelerde anlam taşıyabilir. Tarot okumaları, sadece bilgi edinmek için değil, aynı zamanda kişisel büyüme, kendini keşfetme ve ruhsal gelişim için de kullanılabilir.
Tarot okumaları yaparken, kartların anlamlarını ve sembollerini anlamak önemlidir. Tarot öğrenmek için birçok kaynak mevcuttur, bunlar arasında kitaplar, dersler ve online kaynaklar yer almaktadır. Başlangıç olarak, tarot öğrenmek için bir tarot destesi edinmek, destedeki her kartın anlamını öğrenmek ve sonra kendinize bir okuma yöntemi seçmeniz önerilir. Tarot okumalarında yaygın olarak kullanılan iki yöntem vardır: üç kart çekme ve Celtic Cross (Kelt Haçı yayı)
Üç kart çekme yöntemi, okuyucunun bir soru ya da durum hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmesi için kullanılır. Bu yöntemde, okuyucu üç kart çeker ve her kartın anlamını yorumlar. İlk kart, geçmişe ilişkin bir konu ya da durumu temsil ederken, ikinci kart, mevcut durum hakkında bilgi verir ve üçüncü kart, gelecekteki olayları ve sonuçları temsil eder.
Celtic Cross yayı ise daha kapsamlı bir okuma yöntemidir. Bu yöntemde, okuyucu 10 kart çeker ve her kartın anlamını yorumlar. İlk kart, mevcut durumu temsil ederken, ikinci kart, mevcut durumun nedenlerini temsil eder. Üçüncü kart, okuyucunun zihinsel durumunu ve düşüncelerini temsil ederken, dördüncü kart, okuyucunun içsel kendini temsil eder. Beşinci kart, geçmişteki olayları ve deneyimleri temsil ederken, altıncı kart, gelecekteki olayları ve sonuçlarını temsil eder. Yedinci kart, okuyucunun kendini nasıl gördüğünü temsil ederken, sekizinci kart, çevresindeki insanların tutumlarını ve etkilerini temsil eder. Dokuzuncu kart, okuyucunun umutlarını ve korkularını temsil ederken, onuncu kart ise sonuçları ve genel bir özet sağlar.
Tarot okumaları yaparken, her zaman objektif ve açık fikirli olmak önemlidir. Okuyucular, kendilerine sorulan soruya yanıt vermeye çalışmaktan ziyade, kartların verdikleri mesajları ve sembollerin sunduğu ipuçlarını dikkate alarak yorumlama yapmalıdırlar. Tarot okumaları, zihinsel ve spiritüel açıdan zorlayıcı olabilir, bu nedenle okuyucuların sadece kendilerine uygun hissettikleri sınırlar dahilinde okuma yapmaları önerilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Witchcraft Kendini Keşfet
Fantasyİster yolculuğunuza yeni başlıyor olun ister deneyimli bir pratisyen olun, isterse sadece çocuğunuzun bu konuya olan ilgisine dair bilgi arıyorsanız bu kitap size uygulamanızı derinleştirmek ve zanaat anlayışınızı genişletmek için değerli bilgiler v...