48.BÖLÜM

773 73 12
                                    

NOT: HERKESE HAYIRLI GECELER

GERİYE DÖNÜŞ İÇİN SON 2 BÖLÜM DAHA GELECEK VE HİKAYEMİZ SONA ERECEK.

SİZLERDEN RİCAM ÖZELLİKLE BU BÖLÜMÜN BAŞLANGICINI İYİ OKUMANIZ VE ÇEVRENİZDE İHTİYAÇ DUYDUĞUNUZ KİŞİLERE İLETİŞİM NUMARALARINIZI ULAŞTIRMANIZ. 

GEÇTİĞİMİZ BÖLÜM YORUMLARINDA MUTLU SON OLMADIĞI İÇİN SERZENİŞLERDE BULUNANLAR OLMUŞ. ELEŞTİRİ VE YORUMLARA HER ZAMAN AÇIĞIM AMA ÖNCESİNDE BU HİKAYENİN YAZILMA SEBEBİNİ AÇIKLAMAK İSTİYORUM. 

BU HİKAYE KADIN CİNAYETLERİNE, KADINLARA YÖNELİK ŞİDDETE DİKKAT ÇEKMEK İÇİN YAZILMIŞTIR. VE BU BÖLÜMDEN DE ANLAŞILACAĞI ÜZERE KADINLARIN ULAŞAB,LECEKLERİ VE YARDIM ALABİLECEKLERİ KURULUŞLARIN DA BİLGİSİ VERİLMİŞTİR. MAKALLELER İNCELENMİŞ, BİLİMSEL VERİLER DİKTE EDİLEREK İÇERİĞE ÇOK OLMASA DA KISMEN YERLEŞTİRİLMİŞTİR. 

VE ŞUNU DA ASLA UNUTMAYIN BİR HİKAYEYİ SONUNA KADAR OKUMADAN HELE Kİ2 BÖLÜM DAHA VARKEN ÖNYARGI İLE YAKLAŞMAYIN.

BÖLÜMÜ SONUNA KADAR LÜTFEN OKUYUNUZ.

DESTEĞE İHTİYACI OLAN İNSANLAR İÇİN LÜTFEN NUMARALARI PAYLAŞINIZ.

ŞİMDİ HAZIRSANIZ

YILDIZLARA PARLATARAK OKUMAYA BAŞLAYABİLİRSİNİZ. KEYİFLİ OKUMALAR, YORUMLARDA BULUŞALIM. 

AYRICA BÖLÜM BİLGİLERİ VE ALINTILARI İÇİN ozlemuurluaydin instagram hesabımdan takip edebilirsiniz. Beğendiğiniz alıntıları hikayelerinizde beni etiketleyerek paylaşırsanız ben de profilimde destekleriniz paylaşarak mutlu olurum şimdiden keyifli okumalar. 

Yarın akşam yeni bölümde görüşürüz.;)

Kaza iddiası, maddi kaynaklı, bilinmeyen sebepler, namus/töre, aldatılma düşüncesi, erkeğin barışma isteğinin reddedilmesi, kıskançlık, erkeğin reddedilmesi, kadının ayrılma/boşanma isteği, cinsel saldırı, gündelik hayata dair, bilinmeyen sebeplerden ötürü ve nice bahane ile hayattan koparılan gül kokulu kadınlar. Faillerine bakıldığında ise hep erkek; kocası, oğlu, damadı, dini nikâhlı eşi, nişanlısı, sevgilisi, erkek arkadaşı, tanıdığı bir erkek, erkek kardeşi, kayınpederi, eski kocası, saldırgan erkek, akrabası, babası, üvey babası ve daha niceleri... Türkiye'de kayıtlara geçen sebepler ve faillerinden yalnızca belli başlı olanlarıdır.( https://kadincinayetleri.org) Yaş aralığı 0-89'dur. Cinayete kurban gidenin cinsiyeti kadın, failin cinsiyeti erkek, maktulün yaş aralığı değişmektedir. Cinsiyete dayalı her türlü şiddetin ve saldırının mağduru ve kaybedeni kadın olurken, insanoğlunun var olmasını sağlayan da yine kadındır. Üstün erkeklik algısının toplumda yer etmesi onların bahanelerinde kendilerini haklı görerek sığınak bir liman olarak görmelerine sebep olmuştur.

Dünya Sağlık Örgütü'nün (2013) verileri; küresel çapta kadınların %35'inin partnerinin veya partneri olmayan bir erkeğin fiziksel ve cinsel şiddetine maruz kaldığını ortaya koymaktadır. Bu verilerle paralel olarak kadın cinayetlerinin %38'inin failinin, öldürülen kadınların partnerleri (eşleri veya birlikte yaşadığı erkekler) olduğu belirtilmektedir. Eski eşi veya birlikte olduğu erkek tarafından şiddete maruz kalan 6 kadından 1'i ilişkisi bittikten sonra da şiddet görmeye devam etmektedir (WHO, 2013).

Türkiye'de kadınlar hayatının bir döneminde ya da sürekli olarak fiziksel, psikolojik, cinsel ya da ekonomik şiddete maruz bırakılıyor. Toplumsal cinsiyet eşitliğini yok sayan failler gösterdikleri şiddeti gerekçelendirerek normalleştiriyorlar. Medyaya yansıyan haberlerin dili ise sevgi kisvesi adı altında birçok durumda şiddeti romantikleştirme eğilimindedirler. Yalan yanlış yapılan haberler ile kaybının acısını yaşayamayan yakınları maktul olan kadını suçlayıcı tavra karşı savunmak durumunda bırakılıyorlar. Kadını bir meta ya da malı olarak gören erkeklerin zihin dilleri ve söylemleri "Ya benimsin ya kara topağın" şeklindeki hastalıklı düşünceye ev sahipliği yapıyor.

Geriye Dönüş* TAMAMLANDIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin