A Nap már javában lemenőben volt, mikor végre valahára fáradtan léphettem ki a rendelőm ajtaján. Pontosabban, csak szerettem volna, ha Claudia, a főnököm meg nem állít.
– Jennifer, légyszíves egy pillanatra!
– Igen? – pördültem meg felé.
– Csak szólni akartam, hogy a jövőhéttől kezdve, már nem kell bejönnöd a rendelőbe.
– Mi? De, hát miért? – néztem rá kétségbeesetten. Kimért szavaitól már-már borsózott a hátam.
– Félre ne értsd, kitűnően végzed a munkád, éppen ezért adok neked egy új feladatot.
– Milyen új feladatot?
– Ma felhívtak a büntetés végrehajtástól, mert szükségük van egy pszichológusra.
– Ez ugye nem azt jelenti, hogy...
– De! Pontosan azt jelenti. Hétfőn már ott kezdesz! – vágott a szavamba ellenvetést nem tűrően.
– Komolyan egy börtönbe akar küldeni?! – nevettem el magam hitetlenül.
– Neked továbbra is azt kell csinálnod, amit eddig, csak most már egy másik helyszínen.
– Egy börtönben – egészítettem ki.
– Inkább úgy fogd fel, hogy végre bizonyíthatod, hogy egyedül is képes vagy helytállni.
– Nagyszerű. És meddig kell ott lennem?
– Majd mindent megtudsz időben.
Újra szólásra nyitottam a számat, ám Claudia meg sem várva válaszom, becsukta maga után az ajtót.
Sóhajtva, s egy szemforgatás után, ismét megkíséreltem a hazajutást, ezúttal sikeresen. Az utam nyugodtan telt, kivételesen nem találkoztam öntörvényű tesztpilótákkal, és amatőr autóversenyzőkkel sem.
A bejárati ajtó zárva volt, egyszóval nincs itthon senki. Itt a senki alatt tulajdonképpen csak egyetlen embert értek, Olivert. Két éve, hogy összeköltöztünk, de még így is alig látom, mert mindig valami halaszthatatlan „dolga" van.
A nappali előtt éppen a cipőm levételével szerencsétlenkedtem, mikor is a telefonom őrült módon csörögni kezdett.
– Igen?
– Szia, esetleg átmehetek hozzád? – szólt a telefonba kissé rekedt hangon, az egyik legfőbb bizalmasom, Nora.
– Persze, gyere csak nyugodtan. Daphnenak is szóljak?
– Ne, most ne. Csak veled szeretnék beszélni.
– Rendben, akkor várlak. Szia.
– Szia.
Amint kinyomta a telefont, gyorsan körülnéztem, hogy mindent a helyére tegyek, hisz olykor egy kisebb tornádó söpör végig a lakáson, ami általában akkor történik, ha Oliver egyedül van itthon.
Talán még öt perc sem telhetett el, amikor hangos, sűrű kopogás hallatszott a bejárat felől. Gyorsan odasietve, kinyitottam az ajtót, a kissé feldúlt barátnőm előtt, aki egyenest beviharzott a konyhába, és mire utolértem már egy üveg whiskyt szorongatott a kezében.
– Erősebb nincs? – emelte meg az üveget.
– Sajnálom, csak ezzel szolgálhatok – tártam szét a karom. – De miért is akarsz te inni?
– Lucas házas – nevetett fel erőltetetten.
– Hogy mi? Biztos vagy benne?
– Teljesen. Majdnem egy éven keresztül hülyített, és én még el is hittem neki, hogy ami köztünk van azt komolyan gondolja.
– De mégis, hogy tudtad meg?
– Ohh, hogy hogyan? – nevette el magát keserűen. – Éppen a fürdőben volt, mikor is a drága felesége hívta, én pedig gyanútlanul felvettem neki.
– Te jó Isten! – kaptam a szám elé a kezem.
– És tudod mi volt az egészben a legjobb? A telefonjában, az anyja nevére írta át a feleségéét, nehogy lebukjon.
– Ezt nem hiszem el. Hogy tehetett ilyet? Tudhatta, hogy előbb utóbb úgyis kiderül.
Nora válasz helyett, csak meghúzta az üveget.
– Ha gondolod, maradhatsz itt estére – ajánlottam fel.
– Nem fogok zavarni?
– Ugyan, Oliver ki tudja, mikor esik haza – legyintettem.
– Tanulnom kéne tőled.
– Miért is?
– Irigylem, hogy te ezt ilyen lazán tudod kezelni.
– Mármint mit? Azt, hogy Oliver nincs mindig itthon? Megértem, hisz dolgozik és néha neki is kell egy kis kikapcsolódás.
– Egy kis kikapcsolódás, mi? – röhögött gúnyosan.
– Igen. De miért, mi ezzel a bajod?
– Nekem? Nekem semmi. Nem tartozik rám a magánéletetek, de azért ha megfogadsz tőlem egy tanácsot, ne legyél ennyire naiv. Te is tudod, hogy hol császkál ilyenkor.
– Fogalmam sincs, hogy miről beszélsz.
– Nem? Na mindegy, majd akkor rájössz magadtól – kortyolt bele újra az alkoholba, aminek időközben, több mint a fele már elfogyott.
– Szerintem eleget ittál mára – próbáltam elvenni tőle az üveget, aminek következtében megingott az egyensúlya, és lecsúszott a padlóra.
– Jaj, hoppá! – nevetett fel, majd megpróbált felállni, de sikertelenül.
– Várj, segítek – húztam fel a karjánál fogva, és egyúttal be is kísértem a vendégszobánkba.
– Kö... köszönöm Jenni – mosolygott becsukott szemmel, majd pár pillanat múlva, már csak az egyenletes szuszogását hallottam.
Megkönnyebbülten fújtam ki a levegőt, mikor végre lefektettem az ágyra, utána pedig vissza is indultam a konyhába.
Tíz óra is elmúlt, így gondoltam megpróbálom felhívni az én édes drága páromat, hátha felveszi. Nem sokáig hívtam, ugyanis pár csengés után egyszerűen kinyomott. Értetlenül emeltem el a fülemtől a készüléket, majd gondolkodás nélkül, ismét hívást kezdeményeztem.
– Szia kicsim, ne haragudj, de csak későn érek haza – szólt bele a telefonba, inkább ordítva, mint normális hangerőn, ugyanis a háttérben óriási hangzavar uralkodott.
– Mégis hol vagy? Mi folyik ott Oliver?!
– Semmi, csak néhány haverral egy kicsit lazítunk, majd megyek, puszi – meg sem várva a reakcióm, megint csak kinyomott.
A telefonom a konyhapultra vágtam, majd a maradék whiskyt sikerült egy húzásra legurítanom. Az alkohol végig marta a torkom, de nem érdekelt, most nem.
YOU ARE READING
Sárga virág Tulipán [Befejezett]
RomanceJennifer Davis egy frissen diplomázott pszichológus, akit hamarosan mély vízbe dobnak. Egészen pontosan egy drogkartell fia, Sergio mellé. Vajon mi lehet nehezebb, egy elítélt bűnözőt őszinte beszédre késztetni, vagy megbirkózni a saját, olykor túl...