☰ XIV.

21 4 0
                                    

Přinutit tvrdohlavého medika k poslušnosti považoval za oříšek nulté třídy. Neradno se říká, že nula je vyšší než jednička, ale když dojdou matematici, hádka jak blázen.

„Drakiová, máte auto?"

„Ne."

Kecá, zase a opět. Viděl ji, jak na parkovišti odemyká černého fußanga a vytahuje z kufru krabici s dopisy. Nějak zjišťoval, že si na její lži začíná zvykat – ne že by se mu to líbilo.

Že by přece jen počkal na Aksela? Polkl. S Akselem v jednom autě rovná se sebevražda. Ten člověk neznal pravidla silničního provozu a obzvlášť ne v noci. Sice Jordan pochyboval o silném výskytu automobilů, vzhledem k době, ale i tak se mu do toho nechtělo.

Navíc řídí Bjacka. Válečný autotransport, který Cassiopėová pořídila, když se poslední dodávka roztopila, načež to okomentovala slovy: Stáří materiálu.

„Raidere."

Raider Parrish si poslední chvíle udržoval bezpečnou vzdálenost. Nepřístupnější než kdy dřív, chladný a nedůvěřivý. Jordan nevěděl, jestli se za špatná nálada týkala Jordanova zdraví nebo šíleného plánu, který se hodlal uskutečnit, i kdyby čert na koni jezdil.

Jordan ho žádal pohledem. Medik byl zjevně hetero, když ani ten skvostný pohled nepomohl. K čertu s tímto chlapem.

Athyes se narovnal. Nasadil si cizineckou tvář, tu masku, co používal na mnohem nepřátelštějších místech, tam, kde nebyli medikové pastvou pro oči, kde hlavní prací bylo uklidnit bouřlivá koňská jádra.

Vyvlékl z oka ohnivzdorné rukavice a nasadil si je na tenkou ochrannou podvrstvu. Ani se na medika nepodíval, když řekl, když ten nápad vytryskl jako ohňostroj: „Potřebuju psychiatra."

Konečně nějaká grimasa jiná než Nepřístupnost. Škubnutí obočí.

Dělilo mě od studování psychopatie pár centimetrů. Nikdy ovšem neřekl, že by ten obor nesnášel a Jordan to použil jako páku. Právě teď, bůžkové, se smilujte nad mou manipulativní stránkou. Vřelé díky.

„Jak vidíte, jsem v pořádku," zapnul si zip krotitel až ke krku. Litoval, že si nevzal šálu nebo zimní bundu. Utáhl si gumové šňůrky na botou. Snažil si nepřipomínat, kolik je venku stupňů.

Osm, osm, osm.

„Bratři jsou psychicky labilní," pokračoval, aniž by analyzoval tváře. „Poslání mobilních ambulancí a jejich titulovaných je zachraňovat. Vy to umíte. A proto potřebuju vaši pomoc."

V agentuře měli spoustu členů z nemocničních Odborů. Deset mediků zaučených v terénu, tři psychiatry a dva experty na brannskader (popáleniny). Všech těchto patnáct duší nasazuje svoje zdraví, aby při velkých misích zabránili masové hysterii. Ti muži a ty ženy, osoby, které znal Jordan jménem, měly v očích jiskru záchrany, kterou spatřil i u Raidera.

Na Parrishově krku vyskočila žíla. „Co z toho budu mít?"

„Dobrý pocit. Ať už to dopadne jakkoliv, záchranáři se vždycky dostanou do Nebe."

„Nemám kvalifikaci."

„Tomu se říká výmluva."

Medik vzpurně zvedl bradu. „Přednášky nejsou praktikovatelné."

„Tak se o to pokuste. Teorie se vždy dá uvést do praxe, jen si najít cestu. Tohle je vaše příležitost."

Jordan byl rozhodnutý, že někomu buď ukradne klíče nebo vážně počká na Aksela, ale nepatrně třesoucí se Jordan se nedíval. Neviděl to, jak Raider vyčkává na svolení od Drakiové.

A Shannon Drakiová přikývla.

Alabastrův hněv | ONC2023Kde žijí příběhy. Začni objevovat