-8-

6.2K 129 20
                                    

Eline nerden geçirdiğini bilmediğim demirle bana saldırmıştı dövmeyi ne zaman bıraktığını bilmiyorum beni içeri fırlattığında başımı taştan örme olan duvara vurmuştum.
Uyandığımda bedenimi hissetmiyodum bu ağrı ve acıya göre sakat kalacağımdan emindim şişen gözlerimden hiçbirşeyi görmüyordum  elimi parçalanan yüzüme attığımda kanın hala aktığını hissettim vucudumun ne halde olduğunu bilmiyodum ama çok ağır hasar aldığımı ve ne   kadarda büyük hasarlar bedenimde kalıcaktı belki bilmiyodum  görmeyen bi gözüm bakılamayacak halde kalan bi yüzüm yada yürüyecek bacağım olmazdı belkide  bedenimdeki acılar o kadar şiddetliydiki nefes alıp, yardım bile isteyemiyodum zaten  hissetmiyodum bacaklarımı acıdanmı o hale geldim bilniyorum ama yaşayacak halım kalmamıştı kocam gitti ama beni arkasında bırakmadı...


                   Yazardan

"Hatun ben Kenanı alıp çıkıcam sen ne yap ne et Azamla o kıza bak emanettir bize kocasının yaptığı yetmezmiş gibi Kenan ne hale getirdi kızı gücüm de yetmez ki o zalime dur diyem."

"Ağam yapamda Azam Kenanın sözünden çıkmaz der hemen ona sen Azamıda al çık sabi biliyodu susuyodu  belki ama  Kenan eyi etmedi. Ya ölmüşse ne deriz anası babasına
"Deme öyle Hanım babasına söz verdim evladımdır dedim"

"Turna geldimi Elmas kadın"
"geldi anne"
Korumaya kapıyı kırdırıp içeri girmiştik gelini o halde görünce aklım durmuştu hak ettmişti ama bu kadarını değil iki vurup kızsa yeterdi yaptığını yanlış bellesin diye ama Kenan kızı öldürmüştü.
"Hanımağam nedir bu kızın hali ben nasıl bakam buna"
"Hele sen bi önce bak yaşarmı sonra tedavisi ne bakak"
"kim getirdi bu hale bu sabiyi"
Turna hemen lafa girdi"abim yaptı gözü kör olmuştu dur durak dinlemedi öldürdü demi onu suçu yoktu anne onun bilse susarmıydı "
Göz yaşları dur durek bilmeden akıyordu kızın sevmişti yengesini suçsuzdu.

" ölmedim daha öldüremedi oğlun "
Dedi kısık sesle duyulduğunda emin değildi bile" anne anne sesi geliyo yaşıyo şükür yaşıyo "
Elmas kadın ve yanındaki iki kadın gelini hemen soymuştu dikkatli incelemeye başlamışlardı hasar tespiti yapmak için" hanımağam yüzü kötü halde gözleri kan toplamış "
" Elmas ne gerekirse yap ne iz kalsın ne sakat kalsın sabi "
Yerde acıdan kıvranan gelin ne yapacaklarını umursamadan sadece bu acıdan kurtulmak için dua ediyodu
Vucudunu elleyen kadın kolunda parmaklarında ve bacağında onu öldürecek derecede acı veren haraketler yapmıştı. 
Acıdan bayılan kadın  1-2 saat sonra tekrar ayılmıştı başında olan kadınların hala birşeyler yapıyordu görmese bile parçalanmış yüzüne ve vucudundaki derin kesiklere çamur gibi yaptığı değişik şeyleri sürüp sardığını hissediyordu.

Elmas kadın yanındakilere"  ver hele şu çantadaki sülükleri gözlerine atalım kanı toplasın o zaman anlarız görüp göremediğini "
Gözlerinin altına konulan şeylerden iğrenecek hali bile yoktu kadın demese ne olduğunu bile anlamazdı
" hanımım başınada da attım kafada kan toplamışsa çeker alır. Kafasındaki yarığa kuzu sarığı yaptım ağrısı çok olur ateşi çıkar sık sık bayılır korkmayasın 2 güne başına  koyduğum kokmaya başlarsa iyleşmiştir yok kokmassa durumu kötüdür.
" yüzü düzelicekmi yengemin"
"korkmayasın kuşekmeği ufaladım oraya sülük iltahabını alsın  etler kaynar izleri gider uğraşmasa ellemese 2 3 güne toplanır.
" uğraşacak halimi var garibin "demişti Hatun hanım.
" Kenan kötü vurmuştur kıza çocuğu olmasına engel olacak birşey yapmışmı "diye devam etti hatun hanım artık gelini olmaktan çıksada gençti daha
Elmas hanım eliyle kızın kasıklarını yokladı" yok hanımın karnına vurmuş ama altina kasıklarına gelmemiş şükür "
Turnadan anneside sevinmişti bu habere.
" karnındaki bacağındaki sırtındaki kesikler derindir sürdüğüm şeyler çok canını yakacak bu 2 gece en zordur acıdan bayılırsa kolay atlatır.
Ama bu halde gider şimdi zaten 2 güne anca kendine gelir.
Ama hanımım Kenan ağa bu kızı bu halde görürse kesin öldürür hal çaresi bul dayanmaz bu halde.
"Hasan ağanın yanında o gelmesine engel olacam dedi"
"gözlerin kanını toplasınlar içinede atıyım 1 2 tane daha ona göre belli olur görüp görmediği geriside takdir ilahi"

"Elmas teyze ya abim olursa koymaz bizim buraya girmemize geceleri ne yapıcak yengem ateşi çok çıkarsa. Sen kal ha burda 2 gün yengemi iyi et"
"ben Kenan ağamı karşıma alamam annenin babanın hatrına geldim buraya ama ağamın sözünü çiğnemem bu kız sabidir belki ama ağam ne ettiyse bildiği vardır. Dua edicez o zaman ölmesin diye"
Hatun hanımda şaşırmıştı çocukluğunda gençlığınde her anında yanında olan can dostu oğlunu tutuyodu onun yerine bu insanlara verdiği korkudanmı yoksa sevgidenmi olduğunu anlamıyordu
"Elmas ateşi yükselir havale geçirirse günah değilmi Kenan seni görmez burda ben koymam"
"yok hanımım ağamın sözü üstüne durmam belki ölsün diye bıraktı buraya ona rağmen size yardım ettim yanına kum koyun torbayla kendi ayılırsa tembihleyin koysun başına göğsüne yoksada..."

                ~~~~~

Sevgili kocam kaçalı Kaç gün geçmişti 2 mi 3 mü  yada haftamı bilmiyorum    gizlice Hatun hanım gelip bana bakıp çıkıyodu o kadın bana ne yaptı bilmiyorum. Bedenimde kesiklerin izi kalmıştı ama  tum yaralarım iyleşmişti  verdiği değişik şeyleri hala içiyordum koca karı tedavileri daha etkili derlerdi ben umursamazdı ama etkisini ciğerlerime kadar hissetmiştim kadın sırtıma dokunarak ciğerlerimin şiştiğini anlamıştı bana içirdiği o zehir gibi şeyden sonra uzun bir süre kan kusmuştum kafama ne koyduysa burnum hep kanıyordu turnanın dediğine göre ölmüş tekrar dirilmiştim.
Doğru ya o abisi olucak pislikte en son onu demişti" dua et ölürsün "
" güzel yüzünü kana buladın değdimi "demişti nasıl bi zalımdiki ona demeye çalıştığımı görmedi duymadı keske keşke o sabah gitseydim..

Duvara yaslanmış hala burnumdan akan kanı siliyodum o kadar alışmıştımki kendimi grip gibi hissediyodum uzun bi zamandır etrafda şiddetli sesler vardı.
Kapıya yaklaşan ayak sesinden ya Turna ya annesidir dedim ama gelen azamdı "kalk yenge çık"
Neden olduğunu bile sormadan  uzun bi zamandan sonra ayağa kalkınca dengede duramayıp tam düşücekken azam tutmuştu kolumdan beni dışarı çıkartıp yanımda yürürken cebinden mendil çıkardı "hala kanıyomu burnun" bildiğinden haberi olmadığını sanarken "korkma turna dedi ağzında tutamaz o.
İyi yapmışlar yoksa ölürdün orda"
"zamanında görmezlikten gelmiştin ama beni düşünmen inandırıcı değil"
"Kenanın canı çok yandı  senin bir yandıysa onun beş yandı hem karısı hem kardeşi. öfkesi kini sana değil kendineydi sende susmayınca.
Dört yıl dört yıl herşeyi gözü önünde yapıyolarmış delirmiş gibi günlerdir. Ne uyuyo ne yaşıyo.
Engel olsaydım seni gerçekten öldürürdü.
"çok duygulandım gerçekten " dedim dalgaya alarak
"sen bilirsin ama şimdi sus sakın ağzını açma herkes orda olucak o kurşunlar sanada döner.."

Avluya çıktığımda kalabalık vardı yaklaştığımda nedenini anladım kocam ve sevgilisi
Yere otutturmuşlardı karşılarında kenan ağa ve genç biri oturuyodu
Bakışlar bana dönünce kenan ağanın yanındaki genç bana bakarak" oo geldi bak boynuzlu ortağınız "...

BİR AMAN  Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin