''İskender de babası Philippos gibi çok eşli ''
Philippos eşleri listesi şu şekildedir:
1. Audata, İlirya kralı Bardyllis'in kızı ve İskender'in kız kardeşi Cynane'nin annesi.
2. Elimeialı Phila, Derdas ve Elimiotis'li Machatas'ın kız kardeşi.
3. Pherae Nicesipolis, Teselyalı dansçı ve İskender'in kız kardeşi Thessalonica'nın annesi.
4. Epiruslu Olympias, I. Neoptolemus'un kızı, İskender'in ve kız kardeşi Kleopatra'nın annesi.
5. Larissalı Philinna, İskender'in akıl sağlığı şüpheli erkek kardeşi Arrhidaeus'un annesi (Makedonyalı III. Philip)
6. Odessoslu Meda, Trakya kralı Cothelas'ın kızı.
7. Kleopatra, Hippostratus'un kızı ve Makedonyalı general Attalus'un yeğeni. Philippos bu eşinin adını annesinin adı olan Eurydice ile değiştirdi. (Makedonyalı Kleopatra Eurydice) İskender'in erkek kardeşi Caranus ve kız kardeşi Europa'nın annesi.
Makedonya kralları da tıpkı Ahameniş kralları gibi çok eşliydi. Ancak aralarında temel farklılıklar vardı.
Ahameniş evlilikleri (Ahameniş bölümünde detaylıca anlatılacak)
- Bir Ahameniş kralının eşi kraliçenin kendisi gibi Ahameniş halkında olmalıydı.
- Eğer kraliçe ölürse kralın diğer eşlerinden birini kraliçe yapmak yerine yeni bir kadın kraliçe seçilir böylece cariyelerin yükselmesi engellenmiş olurdu.
(Bunun kasıtlı bir hamle olduğunu düşünmüyorum. Evlilik daha çok siyasi ittifaklar içindi köleler güçsüz ailelerden geldikleri için siyasi olarak daha güçlü ailelerle evlilikler yapmak popülerdi.)
- Ana kraliçe kralın annesidir ve kralın annesi yaşadığı müddetçe bu makam faaldir.
- Kraliçe kralın yasalar ve tanrı önündeki eşidir ve ondan gelen varisler yasal kabul edilir.
- Oğullar arasında hiyerarşi vardır. Kraliçeden doğan oğullar tahtta daha çok hak sahibidir.
- Eşlerin hepsi kraliçe unvanı almaz.
- Cariyeler ve saray hanımları kraliçeden aşağıda yer alır. Aralarında oğlu tahta geçmesine rağmen ana kraliçelik makamına erişebilen olmamıştır.
- Eşlerin kendi mülkleri, arazileri, tarlaları ve bunları yönetme yetkisi vardır.
- Eğlencelerde ve törenlerde eşlerine refakat ederler.
Makedonya evlilikleri (Philippos üzerine)
- Philippos'un çoğu evliliği siyasi ve politik amaçlıdır. Yeni krallıklarla akrabalık kurmak ve onları denetim altında tutmak üzere yapılmış anlaşmalardır.
- Eşlerinin hepsi kraliçe unvanını alır ancak aralarında bir hiyerarşi vardır.
- Ana kraliçesi değişkendir. Daha güçlü bir müttefiklikten gelen kraliçe ana kraliçelik makamını ele geçirir.
- Oğulları arasında hiyerarşi vardır. Makedon bir eşten doğan Caranus tahtta İskender'den daha çok hak sahibidir.
- Yunan eğlenceleri erkekler arasındadır, eş katılamaz. Katılan kadınların çoğu da eğlence işçileri olarak katılırlar.
- Olimpiyatlara ve törenlere eşleriyle katılabilirler.
İskender askeri başarılarıyla Yunanları birleştiren Philippos ve soylu bir krallıktan gelen Olympias'ın oğlu olarak doğdu.
Kız kardeşi Kleopatra daha sonra dayıları Aleksandros ile evlendirilip Epirus kraliçesi yapıldı. Bu evlilik babalarının isteği üzerine gerçekleştirilmiş siyasi bir anlaşmaydı.
Kız kardeşi Cynane babası Philippos'un isteği üzerine kuzeni Amyntas ile evlendirildi.
Erkek kardeşi 3. Philippos , eşi üvey kız kardeşi Cynane'nin kızı olan (Adea) Eurydice'dir. Evliliği Cynane ayarlamıştır.
Kız kardeşi Thessalonica İskender'in oğlu Aleksandros'u ve karısı Kraliçe Roxana'yı öldüren Cassander ile evlendi.
Erkek kardeşi Caranus İskender tahta geçmesinin ardından öldürüldüğü düşünülen küçük prenstir.
Kız kardeşi Europe İskender'in tahta geçmesinin ardından öldürüldüğü düşünülen küçük prensestir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tarih Arkeolojisi
Short StoryBu seride tarih okumalarını nasıl yaptığımı siz değerli okuyucu ve yazar arkadaşlarımla paylaşıyorum. Temel amaç kronolojiden sapmadan tarihi canlandırmak olduğundan yararlandığım kaynakları karşılaştırırken nasıl bir yaklaşım sergilediğimi gözler ö...