Evlilikte Siyaset

35 1 0
                                    


Siyasi, politik ya da askeri otoriteye sahip herhangi birinin bilgiği temel şeyler vardır.

1. Yönetimi elde tutmak elde etmekten zordur

2. Dostu olmayan çabuk dışlanır

3. Güç bölümü yapmak şarttır

''Alyans yüzük ve kökeni ''

Alliance İngilizce'de hala kullanılır ve 'İttifak' demektir.

Evlilik: İki erkek arasındaki anlaşmadır. Baba ve koca arasındaki samimiyetin ve ortaklığın bir simgesi olarak görülür.

Ahamenişlerden Romalılara; Çin hanedanlıklarından Avrupalılara kadar dünyanın her yerinde görülen örnekleri vardır.

Ahamenişlerin yayılmacı politikasının mimarı Büyük Kiros Asya'da büyüyen Massaget tehdidini önlemek için Kraliçeleri Tomris'e evlenme teklifi etti. Tomris teklifi reddetti. Sonuç Kiros için tam bir felaketti.

''Çeyiz ve evlilik hediyeleri ''

Kadınlar evlenince bir miktar para, toprak, arazi hatta krallıklar eşlerinin denetimine geçebilirdi.

- Kiros'un Tomris ile evlenmek istemesinin temeli de romantizm değil topraklarını teslim almaktı.

Büyük Kiros'dan sonra yönetime geçen; Kral 2.Kambises, Kral Smerdis ve Kral 1. Darius'un erkek ve kral olmaları dışında bir ortak yanları daha vardı.

- Hepsinin Kraliçesi 1. Atossa (Büyük Kiros'un kızı)

2. Kambises kız kardeşi Atossa ve Artystone ile evlendikten sonra onun yerine geçen (gayrimeru kardeşi) Smerdis, Smerdis'i devirip kral olan (kuzen) Dairus aynı şeyleri yaptılar,

1. Atossa'yı tekrar kraliçe ilan ettiler

2. Bir önceki kraldan kalan eşleri kendi eşleri olarak kabul ettiler


'' Dışarıdan geldiyseniz yerelleşmeniz gerekir ''

İskender'in Ahameniş Prensesleri ile evlenmesinin temelinde olduğu gibi Smerdis ve Darius'da meşruiyet için ortaklık kurmaları gereken kişinin 'Kurucu Kiros' olduğunu biliyorlardı.

''Eğer karımı boşayacaksak çeyizini geri vermek gerek! ''

Yukarıdaki kesit Historia Augusta'nın 1. cildinden, yazar bu sözleri İmparator Marcus Aurelius'un söylediğini iddia ediyor.

Roma'nın ilk imparatoru Augustus'un yerine karısı Livia'nın oğlu Tiberius'u seçince kızı Julia'yı onunla evlendirmesi gibi Antoninus Pius'da kızı Faustina'yı Marcus Aurelius ile evlendirdi.

Böylece babaları İmparator olan Julia ve Genç Faustina Roma'nın en pahalı çeyizi olan 'Roma'nın kendisini' eşlerine getirdiler.

- Medeni Hukuk, Bak İşine!

çünkü Tiberius ya da Marcus Aurelius'da olsan bu çeyizi geri ödeyemezsin!

Trabzon Rum Krallığını yıkan Osmanlı Sultanı Mehmed'in Anna Komnenes'u önce kraliçe ilan edip sonra eşi yaparak krallığın yasal varisliğini elde etmesi ile İskender in Roxana ile evlenmesi arasında 1788 yıl var. Ama taktik hala aynı. Krallığa son ver prensesleri tarafına çek artık meşru kralsın.

- MS 96-98

Nerva Trainaus'u evlat edinir.

- MS100

Traianus'un yerine geçecek olan (kuzenin oğlu) Hadrianus, Trainaus'un ablasının torunu Vibia Sabina ile evlenir.

- MS 138

Hadrianus uzaktan amcası olduğu Annia Galeria Faustina'nın kocası Antoninus'u evlat edinir. Antoninus'un kızı Annia Galeria Faustina Minor'ü (gelecekte imparator olacak) evlatlık torunu Lucius Verus ile nişanlar.

- MS 138-139

Antoninus Hadrianus ölünce Lucius ile kızının nişanını bozar. Genç Faustina annesinin erkek kardeşinin oğlu (kuzeni) Marcus Aurelius ile nişanlanır.

- MS 163-164

Marcus Aurelius ve eşi Faustina kızları Lucilla Aurelia'yı Lucius Verus ile evlendirir.

Darius'un tahta geçerken desteğini aldığı Otanes'in kızı Amestris veliaht prens Xerxes ile evlenir ve geleceğin kraliçesi olur.

- Kraliçe Victoria'nın oğlu VII. Edward ile 'Hannover' olan hanedanlık adının 'Saxe-Coburg ve Gotha Hanedanı' na değişmesinin nedeni Prens Albert ile evliliğidir.

- Kraliçe 2. Elizabeth'in çocuklarına 'Mountbatten-Windsor' şeklinde ortak soyad vermesinin nedeni eşi Yunanistan ve Danimarka Prensi Philip'tir.

- Hollanda Kraliçesi Wilhelmina'nın kızı Juliana'nın 'van Oranje-Nassau' uzantısına ek olarak 'van Mecklenburg'i almasına neden olan babası Mecklenburg-Schwerin Dükü Henry'dir. 

Tarih ArkeolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin