İnançlar Yok Olmadı Şekil Değiştirdi

50 1 0
                                    

Uyarı!

Bu bölümde dini inanca bakılmaksızın tarihi inceleme yapılmaktadır. İnancınıza aykırı gelebilecek bilgiler bulunduğundan okumadan önce lütfen bir daha düşününüz!

- Sümer tabletlerinde anlatılan Kral Gılgamış'ın ölümsüzlüğü araması

- Yunan hikayelerinin ünlü kahramanı Herakles'in 12 görevi

- İthaki Kralı Odysseus'un eve dönme mücadelesi

Gılgamış ile ilgili kayıtlar yine M.Ö.3300 civarına tarihlenen tabletlerde genelde Uruk şehrinden çıkmıştır. Gılgamış şehrin kralıdır ve ölümsüzlüğün sırrını bulmak için destansı bir mücadeleye girişir.

Powell, Odysseia destanının ilk satırları ile Gılgamış destanı arasındaki benzerliğe dikakte çeker.

- Gılgamış İştar ile karşılaşır, Odysseus Kirke ile...

Tuhaf olan iki kadında erkekleri kadına dönüştüren büyülü kadınlardır.

- Ayrıca ikisi de 'Ölüler Ülkesi'ni ziyaret ederler.

• Merak edenler için söyleyelim, iki kahramanımızda ölümsüz olma fırsatını son anda kaçırdılar!

Şiirin son kısımlarında Gılgamış'ın Enkidu'nun gölgesine 'Ölülerin Yaşadığı Yer' hakkında sorular sorması Dante'nin (İlahi Komedya'da) Vergilius ile konuşması gibidir.

Herakles ya da Herkül düşmanı Argos Kralı Eurystheus'un ona verdiği '12 Görevi' yerine getirirse Tanrıça Hera onu affedecek ve kahraman ölümsüzlüğü elde edecekti.

''12 sembolizmi devam ediyor! ''

- Herakles'in 12 görevi

- Roma'da 12 büyük Tanrı ve Pantheon (tanrıların evi) kavramı

- Tanrı İsa ve 12 havarisi

- İslam dininin Şii inancında 12 imamlar

12'nin büyük sembolizminin temelinde Ay'ın dünya etrafında bir yılda yaklaşık 12 tam yur atması ve buna göre hesaplanan takvimlerin yattığı iddia edilir.

Ancak bu basit bir matemetik hesabı ile çürütülebilir.

Ay, Dünya çevresinde 1 turu, 28 günde tamamladığı kabul edilir.

28 x 12= 336 gün yapar.

Miladi takvim ya da Güneş odaklı takvim ise 1 yılı 365 gün 6 saat hesaplar.

365 - 336= 29 gün (1 ay döngüsü kadar süre kalır)

''Evet 12 aslında 13'tü! ''

Bir dönem herkesin burcunun değişeceğini çünkü astrolojik olarak 13. burcun ekleneceği söylentisinin dolaşmasının nedeni aslında Sümerlilerin yaptığı ve günümüze aktarılan astrolojinin bir parçasıydı.

- Havarilerin aslında 13 kişi olması gibi burç kuşakları da başlangıçta 13 taneydi.

Tanrı İsa'nın havarileri;

1. Simon Petrus

2. Andreas

3. Yakup (1.)

4. Yuhanna

5. Philippus

6. Bartalmay

7. Matta

8. Thomas

Tarih ArkeolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin