İnsanlık Tarihi Ve Tufan

33 1 0
                                    

Uyarı!

Bu bölümde dini inanca bakılmaksızın tarihi inceleme yapılmaktadır. İnancınıza aykırı gelebilecek bilgiler bulunduğundan okumadan önce lütfen bir daha düşününüz!

Tufan denince akla Tevrat'ın gelmesi yanlıştır çünkü tufandan ilk bahseden kayıtlar Sümer arşivlerinde bulunmuştur.

''Krallık cennetten indikten sonra, kraliyet Eridu şehrine geldi. Alulim kral oldu ve 28.800 yıl yönetimde kaldı! ''

Antik Sümerliler birinci krallık için zamanı 'sar' ve 'ner' dedikleri birimlerle ölçüyordu.

1 sar= 3.600 Dünya yılına tekabül ediyordu.

1 ner= 600 Dünya yılına tekabül ediyordu.

Eridu'nun ilk kralı Alulim'in hüküm süresi 8 sar/48 ner olarak kayıtlara geçirilmişti.

Bu tablet kazılarda ortaya çıkarıldığında insanlar Tevrat'taki gibi insan ömrünün sınırlarını aşan yaşam sürelerinin temelinin de Sümer tabletlerinden alındığını anladı.

- Çünkü Tevrat'a göre Noah (yani Nuh) 950 yıl yaşamıştı!

Şimdi yüzeyden geçmişe doğru kaynaklarımızı kazmaya başlayalım.

Tufandan önceki 'Cennetten Düşüş ya da İniş' yapan krallarımızın ilki olan Alulim, Eridu şehrine iner ve 1. Krallık Dönemi başlar.

1. Alulim 8 sar= 28800 yıl

2. Alalgar 10 sar= 36000 yıl

3. En-Men-Lu-Ana 12 sar=43200 yıl

4. En-Men-Ana (bazı listelerde adı bulunmaz ya da Kichu-Ana olarak geçer)

5. En-Men-Gal-Ana 8 sar=28800 yıl

6. Dumuzi 10 sar=36000 yıl

7. En-Sipad-Zid-Ana 8 sar= 28800 yıl

8. En-Men-Dur-Ana 5 sar+5 ner= 21000 yıl

9. Ubara-Tutu 5 sar+1ner=18600 yıl

10. Utnapiştim (Sümerli Noah / Nuh ve Tufan felaketinden insanlığı kurtaran kişi)

Buraya kadar krallığın 241.200 yıl hüküm sürdüğü kabul ediliyor. Şaşırtıcı olan tanrılarında insanlarla birlikte bu süre içinde Dünya'da bulunmalarıdır.

'' Tufan nedeni nedir? ''

Tanrılar kalabalıklaşan insanların gürültülerinden bıkar ve onları yok etmeye karar verir. Tanrı Enlil yeryüzüne bir su baskını ve deprem felaketleri göndermeye hazırlanırken kardeşi Tanrı Enki Utnapiştim'e bir gemi yapıp insanlığı kurtarma görevi verir. Böylece tufan yüzünden göğe kaçan tanrılar aşağı indiklerinde Utnapiştim'in insanları kurtardığını görürler. Hatta Tanrı Enlil insanlara kıza ama Tanrı Enki onları kurtardığı gibi yaşamaları için gerekli izni de alır.

• Sümerlilere göre 'Cennetten İlk Gelen' Alulim ile tufanı yaşayan Utnapiştim arasında 241.200 yıl vardır.

• Tevrat'a göre Adem ile Noah arasında sadece 2200 yıl vardır.

''Sel her yeri yok ettikten sonra krallık Kiş şehrine geçti. ''

1. Jushur 1200 yıl

2. Kullassina-bel 960 yıl

3. Nangişlişma 670 yıl

4. En-Tarah-Ana 420 yıl

Tarih ArkeolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin