Peygamberlerin 600 Yıl Döngüsü

52 1 0
                                    

Uyarı!

Bu bölümde dini inanca bakılmaksızın tarihi inceleme yapılmaktadır. İnancınıza aykırı gelebilecek bilgiler bulunduğundan okumadan önce lütfen bir daha düşününüz!

Semavi dinlerden bahsederken Ortadoğu'da tek tanrılı din yapısının temelini atan efsanevi Peygamber Zerdüşt'ten bahsetmiştik. Zerdüşt'ü bilmeden Ortadoğu'daki vahiy kültürünün nasıl ortaya çıktığını ve kahinlikten ne denli farklılaştığını anlamak olanaksızdır.

1. Zerdüşt: Milattan Önce 628-551

2. İsa: Milattan Önce 4-0 - Milattan sonra 30-33

3. Muhammed: Milattan Sonra 571-632

Ortadoğu'da vahiy aldığını iddia ederek etrafında müritlerinin toplanmasına neden olan ve takipçileri günümüzde de bulunan 3 bilindik dini liderin dinlerini yaymaya başlama süreleri arasında yaklaşık 550-600 yıl bulunması tesadüf mü?

İslam Peygamber'i (Hz) Muhammed'in Tanrısı tarafından gönderilen son Peygamber olduğunu söylemesi ile insanların milattan önce 600'den bu yana gelen kabullerine noktayı koyması günümüzde de kendine 'Peygamber 'diyenlerin olmasını engellemedi.

Yine de (Hz) Muhammed'in bu bildirisi insanların 'Yeni Peygamberler'in samimiyetinden şüphe duymasına neden oldu demek yanlış olmaz. Yani İslam Peygamberi yaklaşık 1200 yıllık bir geleneğin rafa kaldırılmasına vesile olmuştur.

Kendine 'Tanrının Oğlu' demeyerek alçak gönüllülük gösteren (Hz) Muhammed kendinden hep 'Allah Resulü' yani inandığı 'Tanrının Habercisi' olarak bahsetmesi ile kendi insani yönünü koruyarak Zerdüşt gibi bir çizgide ilerledi.

'Kitab-ı Mukaddes'i okuyanlarda Tanrı İsa'nın aslında Yahudi dinindeki bazı uygulamaları düzeltmeye çalışan ve mevcut düzene meydan okuyan reformist İsa'yı görmekte zorlanmayacaktır. (Tanrı) İsa'da düşünülenin aksine kendine 'Tanrı' demez.

'' O güne ya da saate dair kimsenin bilgisi yoktur: Ne göğün meleklerinin, ne de Oğul'un. Yalnız Baba bilir. ''

Matta 36-44 alıntısı olan ifadede görüldüğü gibi İsa kendinin Tanrı olduğunu iddia etmez ve Tanrıdan 'Baba' kendinden 'Oğul' olarak bahseden biri olarak aktarılır.

Kitaplar yazılırken çoktan öldüğünden bizler onu yazarların aktardıkları ile tanırız. İncil'e bakıldığında buna benzer birçok örnek görülür.

''Doğrusu size derim ki, buğday tanesi yere düşüp ölmezse, tek başına kalır. Ama ölürse bol ürün getirir ''

- Yuhanna 12:24

1. Zerdüşt'ün getirdiği din ne kadar saray hayatına aykırı olsa da Ahameniş İmparatoru Kiros ve ardılları sayesinde bir dönemin dünyasına yön veren anlayışın temeli oldu.

2. Tanrı İsa öldürüldükten yaklaşık 300 yıl sonra Roma İmparatoru Constantin ve ardılları sayesinde yeni din kendilerine hükmeden imparatorları hükmü altına aldı.

3. Hz. Muhammed'in tek bir çatı altında toplamayı başardığı Arap kavimleri birbirleriyle yarış halinde yeni dinlerini yayarken İslam'a parlak dönemlerini yaşattılar.

Yuhanna'da söylendiği gibi 'Buğday tanelerinin ölümüyle tarlalarda bol ürünler' verildi.

Ortak Yönlerinin temelinde kötü yöneticiler yüzünden yozlaşan halkı uyarmaya çalışmaları vardır. Genel olarak dini liderlerin misyonu toplumun yozlaşan kesimini tekrar eski erdemlerine kavuşturmak ve birlik bilincini yeniden kazandırmaktır.


"Ey Ahooramezda, herkes ilim ve düşünce yoluyla hayatını devam etmekte.

Kötü düşünceye sahip bu öğreticileri hep dinleyecek misiniz? Onlar ki bana engel

olmakta ve yolumu kesmekteler. Sen bu engelleri kaldır ve bana başarıya ulaşmam

için çıkış yolu göster tanrım... ''

- Yasna 45 (Zerdüşt)


'' İsa tapınağa girdi. Tapınakta alışverişle uğraşan herkesi dışarı attı.

Para değiştirenlerin masalarını, güvercin satanların koltukları altüst etti.

Onlara döndü 'Kutsal Kitap'ta yazılıdır (Tevrat'tan bir cümle okur), dedi:

^Evime dua evi denecektir.

Ama siz onu eşkıya yatağına çevirdiniz.^ ''

- Matta 21:12-17, Markos 11:15-19, Luka 19:45-48, Yuhanna 2:13-22


'' Neyiniz var, nasıl hüküm veriyorsunuz?

Yoksa size ait bir kitap var da onda mı okuyorsunuz?

O kitapta, «beğendiğiniz her şey sizindir» diye mi yazılı?

Yoksa, «ne hükmederseniz mutlaka sizindir» diye

sizin lehinize olarak tarafımızdan verilmiş,

kıyamet gününe kadar geçerli kesin sözler mi var?

Sor bakalım onlara, içlerinden ona kefil hangisi? ... ''

- Kalem Suresi 36-40

Tarih ArkeolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin