Antik Çağda Cinsellik

41 1 0
                                    

Sümer

Tabletlerini adı ile imzalayan Ludingirra sayesinde Sümer günlük hayatı sayesinde bilgi edinmek mümkündür. Çünkü yazarın yazıları günümüz dillerine başarılı bir şekilde çevrilmiştir.

''Genç bir erkeğin ilk şoku/ Musakattim Kapısı ''

Ludingirra 14-15 yaşlarında arkadaşı ile şehirin ticaret sınırlarından biri olan 'Musakattim'e gittiğini anlattığı tablette Antik Sümer'de cinsel hayata dair bilgi verir.

''Aşk kadınları ve erkekleri ''

Eşcinselliğin tarihsel süreçte yaşamımızın bir paraçası olduğunun en büyük kanıtlarından olan tabletlerde yazar küçüklüğünde başına gelen ve kendini şaşırtan deneyimini bize komik bir dille aktarır.

Ludingirra bulunan bir başka tabletleri arasında Sümerliler'de tapınak fahişeliği hakkında bilgiler mevcuttur.

- Tanrıçamız için bağış olarak bira testisi verdik. Rahibeler bize baktılar ve seçtiklerini aşk odalarına götürdüler.

''Tapınakta ilk defa bir kadınla olmak! ''

Bu kadınlar yüksek rütbeli kadınlardı. Tanrıçanın görevini üstlendiklerine ve Tanrıların gelini olduklarına inanılırdı ve bu nedenle kimse onlara saygısızlık yapmazdı. Yani yazar öyle aktarır.

• Ahameniş Krallarının çok eşli olduğu ve eşlerinin dışında Babil'li cariyelerle ilişkiler yaşadıklar tarihi kayıtlarda mevcuttur.

Mesela 1.Artaxerxes'den sonra tahta geçen 2 oğlunun annesi Babilli cariyelerdir. Kral Sogdianus'un annesi Babilli Alogyne, 2.Darius'adını alan Ochus'un annesi Babilli Cosmartidene. Son olarak üvey erkek kardeşi Ochus ile evlenen kızı Kraliçe Parysatis'in annesi Babilli Andia'dır.

Harem yapısı yıllarca devam eden bir geleneğin ilk görülen hallerindendir. Bu durum Avrupalı seyyahların meraklarını cezbeden bir konu olarak yıllarca güncelliğini korumuştur. Aslında harem içindeki evlilikler fantezilerden oldukça uzaktır.

• Doğu Krallarının genelde klanları bir arada tutmak için sıkça başvurduğu çoklu evlilikler bazı yazarlar ve toplumlarda kınanırken diğerlerinde merak edilen bir gizem olarak anılmıştır.

Doğu'da olduğu gibi Batı'da da çok eşlilik vardır. 

Doğu'da fark resmi eşin dışındaki eşlerinde erkeğin korumasında olabilmesidir. Ancak Batı'da 'metres' adı verilen rütbedeki kadın asla yasal eşle denk olmaz. Çocukları gayrimeşru statüsüne düşürülür ve kadının sosyal güvencesi yoktur.

Bu konudan Doğu kültürü birlikte olduğu kadına ve birliktelikten doğan çocuğa bakmakla yükümlü bir erkek profiline Batı'dan daha alışkındır.

• Fransa aristokrasisinde kadın erkek fark etmeksiniz evli insanların 'aşıkları' olduğu bilinir.

• Harem içerisindeki genel idare erkek yöneticinin en yüksek rütbeli eşine (Kraliçe'ye) verilir.

Böylece idari denge kadına bırakılır ve kral saray yönetimiyle değil, devlet yönetimiyle ilgilenecek zamanı bulmuş olur.

• Kadınlar oğullarının danışmanlığını yapmak ve onlara saray hayatını öğretmek için vardır.

Anne ve bebek ölümlerinin çok olduğu dönemlerde çok eşlilik daha tercih edilir görülüyordu. Çünkü adamın bir eşinden olan çocuğu ölürse diğer eşinden olan çocuğu yaşadığı için mirasını devralacak varisi oluyordu.

Tarih ArkeolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin