drunk words are sober thoughts

532 20 8
                                    

Robbie.
Matt en ik zijn alleen, ik dacht misschien kon het nog een beetje gezellig worden, blijkbaar niet dus. Ik weet niet wat ik heb gedaan. Het was misschien een kutte opmerking maar ik bedoelde het echt niet zo. Ik kan het ook nooit goed doen. ''Sorry Rob, ik-'' ''Nee het is prima zo.'' zeg ik. ''Zeker?'' vraagt hij. ''Ja het maakt niet, je bedoelde het niet zo en ik ook niet.'' zeg ik. ''Nee dat klopt.'' zegt hij. Kut, we hebben morgen opnames. Daar heb ik dus al helemaal geen zin in. Doen alsof alles helemaal leuk en gezellig is. Dat is het niet. En nee dat ligt aan niemand maar dat ligt er gewoon aan dat ik me kut voel en ik niet opeens zomaar alles leuk kan vinden.

Matthy.
Fuck, we hebben morgen opnames. Daar heb ik echt zo geen zin in. Maar ja ik moet, geen idee hoe laat eigenlijk. ''Uhm Rob, hoe laat hebben we morgen eigenlijk opnames?'' vraag ik. ''Uhm weet ik niet zeker. Wacht ik kijk even in de groepsapp.'' zegt Rob. ''Oh wacht ik zie het al, 11 uur toch?'' vraag ik. ''Ja als het goed is wel.'' zegt hij. ''Maar ja waarschijnlijk is de rest er toch pas om half 12 dus ja. Als we niet perfect op tijd zijn boeit dat niet. Waarschijnlijk heeft iedereen toch een verschrikkelijke kater." zeg ik. ''Nee dat is waar.'' zegt hij. Ik kijk op de tafel. Jezus er staan al 6 biertjes. Hebben we allebei zo snel gedronken? Beide zeggen we toch weinig dus dan maar drinken. Verjaardagen zijn vermoeiend al praat je tegen bijna niemand zoals ik doe. Ik wil naar huis, ik ben overal klaar mee, m'n sociale batterij is op (die zich eigenlijk nooit meer oplaadt).

Robbie.
Matthy ziet er ook niet heel goed uit, we zeggen allebei niks, we drinken alleen maar. De andere jongens hebben we eigenlijk niet meer gezien, alleen Raoul die een keer langs kwam lopen, meer niet. Heel onze statafel staat vol met lege bierflesjes, ik ben niet nuchter genoeg om te tellen hoeveel het er zijn, dat zegt dus al genoeg. ''Ey uh Matt.. ben jij ook een beetje duizelig?'' vraag ik. ''W- wat ik? Duizelig? Nee joh..'' zegt Matthy. ''Jawel dus!'' zeg ik lachend. ''Ey maar uh Rob, ik voel me niet goed. En niet nu door het bier maar gewoon üperhaupt niet.'' zegt Matthy serieus. ''Het komt wel door het bier dus.'' zeg ik weer lachend. Matt zegt niks meer, shit was hij serieus? Ik moet weer denken aan zo'n skere quote uit dat ene boek 'drunk words are sober thoughts' yeah right. Weer zo'n quote waar helemaal niks van klopt, al hoewel, dadelijk meende hij het wel echt en sta ik hem nu uit te lachen alsof hij een mongool is. Ik voel me schuldig zonder te weten of ik eigenlijk iets verkeerd heb gedaan. Misschien moet ik toch meer naar die 'quotes' gaan luisteren, want al meerdere zijn waar. Dronken mensen praten veel en zeggen sneller dingen, maar dat betekent niet dat het alleen maar onzin is.

Matthy.
Door al die drank was ik niet meer helemaal aan het nadenken over wat ik zei. Daardoor zei ik per ongeluk tegen Rob dat ik me gewoon helemaal kut voelde, hopelijk denk hij dat het door de drank kwam of zoiets. Dronken mensen lullen veel, maar dit was waar. Het was nooit de bedoeling om het zo open te uiten maar het is wel gewoon zo. Je weet wat ze zeggen 'drunk words are sober thoughts' letterlijk niemand zegt dat. Weer zo'n kut quote uit dat boek waar helemaal niks van klopt, onzin is het. Onzin, niks meer dan dat. Maar ja wat maakt het ook uit, ik praat ook alleen maar onzin. Alles wat ik zeg is onzin, behalve op sommige momenten, maar dan is het iets wat ik helemaal niet wilde delen met mensen. Ik ben gewoon ingewikkeld, ik snap mezelf niet eens, geen wonder dat mensen mij ook nooit kunnen begrijpen..

Robbie.
Matthy en ik staren allebei een beetje voor ons uit. Twee mannen die mee moesten naar een feestje waar ze eigenlijk niks te zoeken hebben. Milo komt langs en doet even gezellig. Ik glimlach maar naar hem als hij zijn arm om me heen slaat. ''He, lekker avondje Rob.'' zegt Milo dronken. ''Ja zeker!'' zeg ik zo enthousiast mogelijk. Het kwam er niet heel goed uit. ''Ey Mattje, hoe gaat het met jou? Ouwe zuipert. Ik zie al die flesjes wel staan.'' zegt Milo tegen Matthy. Matthy negeert het, hij kijkt niet eens omhoog. ''Nou ik ga maar weer jongens!'' zegt Milo. Als Milo weg is, kijk ik Matthy aan. Ik wil vragen hoe het gaat maar toch ook weer niet, ik besluit het gewoon te doen. ''Uhm Matt..'' zeg ik. Hij kijkt omhoog van zijn telefoon. ''Mhm?'' vraagt hij. ''Gaat het wel?'' vraag ik. ''Ja nee uhm gaat prima, kort nachtje gehad.'' zegt hij. Slap excuus, ik had precies hetzelfde gezegd. Misschien ben ik gewoon een beetje een slappe jongen die veel minder mee doet en gezellig is, als dat hij eerst was. Ik mis de oude Robbie, de vrolijke. Maar ja, ik en hij weten beiden dat het nooit hetzelfde als vroeger zal zijn.
___________________
twee emo's op een feest staan zich samen lam te zuipen, gezellig feestje wel x

therapyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu