Emir meletakkan kunci kereta di tempatnya. Dia melihat Amaya yang sedang menonton tv. Emir melabuhkan duduk di sebelah Amaya.
Tanpa aba-aba dia memeluk Amaya dan menyembamkan wajahnya di leher Amaya.
Amaya tidak beriak apa-apa. Hanya kosong memandang terus ke tv.
Emir memandang Amaya. Dia memasukkan tangan ke dalam baju dan menyentuh perut Amaya.
"Dah ok?"
Amaya mengangguk tanpa memandang Emir.
Emir yang perasan perubahan Amaya terus mengangkat Amaya dan diletakkan ke atas pehanya. Dia tidak bertanya sebaliknya memandang Amaya serius.
Amaya tidak memandang Emir. Dia hanya memandang belakang Emir.
Emir mengusap pinggang Amaya. Dia hanya diam dan memandang Amaya tanpa senyuman.
Amaya mula berasa tidak selesa dengan pandangan Emir. Dia ingin turun dari riba Emir tapi Emir memegang kemas pinggangnya.
"Speak" dingin Emir.
Amaya mengeluh.
"Kau ingat diam macam ni boleh selesaikan masalah?" Tanya Emir serius.
Amaya berdecit. "Ok fine! Jom ikut saya"
Dia berdiri dan menarik tangan Emir. Emir hanya ikuti langkah Amaya. Sampailah dihadapan bilik rahsianya. Bila melihat Amaya mengetik password, dia sudah faham kenapa Amaya buat perangai.
Amaya masuk kedalam bersama Emir. Dia melabuhkan duduk di kerusi dan memandang Emir.
"Apa ni?"
Emir mengeluh. Dia pergi kearah Amaya dan menarik Amaya berdiri. Dia melabuhkan duduk dan menyuruh Amaya duduk di ribanya.
Amaya mengikuti arahan Emir. Dia labuhkan duduk di peha Emir.
Emir memeluk pinggang Amaya. Dia menjatuhkan dagu di bahu terdedah Amaya.
"Dah jelas kan? Aku tak boleh lupakan kau." Datar Emir.
"But did you have to do this? Psiko lah awak ni."
Emir mengangkat bahunya. "This is what we call 'obses' baby. Aku tak dapat buat apa selain memerhati kau. "
"scary lah" Amaya menyentuh tangan Emir di perutnya.
"I don't care. Because you're mine." Emir mencium leher Amaya.
Amaya menggeliat geli. "No. Jangan dekat situ."
Emir tersenyum sinis. "Why?" Dia menjilat leher Amaya.
"Ahh..please don't." Rayu Amaya.
Emir tergelak. Dia menghiraukan rayuan Amaya dan terus bemain di situ.
"Hubby~" rengek Amaya.
Emir terhenti. Dia memandang sisi wajah Amaya.
"What did you just call me?"
"Harith?" Tipu Amaya.
"No. Bukan tu."
"Betullah. Saya panggil Harith tadi." Elak Amaya.
"Oh. Ok." Emir menggigit leher Amaya dan meninggalkan bekas.
"Auw! Ok ok! Hubby stop!" Amaya menahan kepala Emir.
Emir tersenyum senget. Dia mencium pipi Amaya sekilas.
"Thanks. But still, I want you."
Emir mengangkat Amaya secara bridal style.
Amaya terbuntang mata. "What? No hubby! Taknak."
"Shhh....save your voice for a while."
..
Amaya mencelikkan matanya. Dia menguap. Amaya melihat jam di telefonnya.9:35..
Lepas solat subuh dia dan Emir memilih untuk tidur semula.
Dia memandang Emir yang menyembamkan wajah di dadanya. Amaya tersenyum. Dia mengusap-usap rambut Emir.
Emir tersedar. Dia mendongak memandang Amaya dengan mata yang separuh terbuka.
"Morning baby..." sapa Emir dengan suara serak basahnya.
"Morning!"
"Pukul berapa?" tanya Emir.
"9:38"
Emir bangun. Dia menahan tangannya di kedua sisi Amaya. Emir memandang Amaya.
Cup!
"Morning kiss." Emir tersenyum nipis.
Amaya menyentuh bibirnya. Dia mengemam mulutnya.
"Tidurlah dulu. Aku buatkan sarapan." Emir bangun. Dia mencapai bajunya di lantai dan disarungkan ke badannya.
Amaya menggeliat. Dia mengambil telefon dan membuka aplikasi wattpad.
Emir turun ke lantai bawah. Dia tersenyum senget.
"What a beautiful night with beautiful lady. I will gonna miss this moment"
Emir menjilat bibirnya. "She's so sexy!!"
.
.
.Tbc
YOU ARE READING
SEPERATE LOVE ║C
Romance"𝐈 𝐬𝐭𝐢𝐥𝐥 𝐚𝐧𝐝 𝐚𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮" 𝐄𝐦𝐢𝐫 𝐇𝐚𝐫𝐢𝐭𝐡 𝖋𝖙 𝐀𝐦𝐚𝐲𝐚 𝐕𝐞𝐫𝐞𝐧𝐚 -𝐈𝐟 𝐭𝐰𝐨 𝐩𝐞𝐨𝐩𝐥𝐞 𝐚𝐫𝐞 𝐦𝐞𝐚𝐧𝐭 𝐭𝐨 𝐛𝐞 𝐭𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞𝐫, 𝐭𝐡𝐞𝐲 𝐰𝐢𝐥𝐥 𝐞𝐯𝐞𝐧𝐭𝐮𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐟𝐢𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐞𝐢𝐫 𝐰𝐚𝐲 𝐛𝐚𝐜𝐤...