𝐂9│𝐇𝐚𝐫𝐢𝐭𝐡 𝖋𝖙 𝐕𝐞𝐫𝐞𝐧𝐚

1.7K 72 0
                                    

Emir memandang Amaya. Mereka berdua sedang berada di satu cafe. Amaya yang mengajak dia berjumpa. Katanya ada hal penting.

"So apa yang penting sangat tu?"

Amaya kelihatan ragu-ragu.

"Speak,Verena. What is it, hm?" Lembut sahaja nada bicaranya.

"Saya nak minta tolong. Awak kan polis. Tapi tak tahu lah awak setuju ke tak." Amaya menunduk.

"Anything for you. Take your time. I will not force you." Emir menyandarkan tubuhnya di kerusi. Matanya masih menghala ke Amaya.

"Err... Actually, saya nak cari bukti kerja kotor daddy saya. "

Muncul kerutan di dahi Emir. "Kerja kotor?"

"Ye kerja kotor! Awak nak tahu tak? Orang tua tu kerja dia jual organ tahu tak? Ish geram saya! Dahlah suka langgan pelacur!" Marah Amaya.

Emir tergelak. "But macam mana kau tahu dia jual organ?"

"Saya pernah ternampak satu kertas apa tah. Dalam tu tertulis besar, Jualan Organ Segar. Puih! Nasib dia tak gila lagi nak jual organ anak sendiri. Sudahlah gila harta!" Kutuk Amaya.

"Bahasa Rena." Tegur Emir dingin.

"Oops! Sorry." Amaya mengemam mulutnya.

"Kau ada buat salinan tak?" Serius Emir.

"Alah saya lupa lah. Tapi saya ada ambil gambar. Kejap saya hantar dekat awak." Amaya mengambil telefonnya. Dia menghantar gambar yang diambilnya ke nombor Emir.

"Ok dah!"

Emir melihat gambar yang dihantar Amaya. Dia mengangguk.

"Ada bukti lain?" Emir memandang Amaya.

Amaya memuncung. Dia menggeleng. "Takdeee... Bersih sangat kerja dia.." Amaya cemberut.

Emir tersenyum. "Sokay, nanti aku minta tolong kawan aku. Kau duduk diam je, jangan masuk campur."

Amaya mengangguk lesu. "Okaylah awak. Tu je saya nak minta tolong. Saya kena balik office ni. Masa rehat saya lagi beberapa minit tinggal."

Emir mengangguk.

"Saya pergi dulu. Assalamualaikum." Amaya mengambil begnya.

"Waalaikumussalam. Kau tak payah bayar. Biar aku bayar."

"Tapi-"

"Takde tapi-tapi. Aku lelaki. Biar aku yang bayar. Pergi kerja sana." Halau Emir.

"O" Amaya berlalu pergi.

Emir kembali melihat gambar tadi.
.

 "Are you sure Emir?" Soal Iskandar serius

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
"Are you sure Emir?" Soal Iskandar serius.

Emir mengangguk. "Aku nak ambil kes ni."

"But kes ni dah lama ditutup. Dah bermacam cara kami guna untuk cari bukti. Kau yakin nak ambil kes ni?" Tanya Iskandar lagi.

"Ye aku nak ambil kes ni. Lagipun aku kenal orang yang dekat dengan kepala kes ni."

Iskandar mengeluh. "Okay. Up to you. Kalau nak aku tolong, bagi tahu je."

Emir mengangguk.

"Aku balik pejabat aku dulu. Pasal ni aku akan inform Encik Hisyam. Good luck inspektor Emir." Iskandar tersenyum nipis.

Emir menunjuk thumbs up. Setelah Iskandar keluar Emir menggapai satu dokumen. Dia melihat dengan teliti setiap lampiran.

" 395 kanak-kanak dilaporkan hilang dan dijumpai dibunuh dengan kejam. But langsung tak jumpa bukti si pelaku? How crazy he is."

Emir melihat dokumen-dokumen lain yang mungkin berkaitan. Dia melihat gambar kanak-kanak yang dibunuh. Langsung tak nampak orang.

Emir terperasan sesuatu. Dia melihat dengan lebih jelas.

"Kenapa setiap mangsa hanya bahagian tangan yang ditinggal berkulit? Bahagian lain nampak tulang but tangan je ada isi? Apa motif dia?" Emir berterusan melihat gambar-gambar lain.

Emir bangun. Dia pergi ke rak yang mengandungi belbagai kes. Emir mencapai beberapa dokumen yang dia ingat.

"2009... 2012....2015....2018.."

Emir kembali duduk. Dia mencari satu kes di setiap tahun yang diambilnya.

Emir terfikir sesuatu.

"2009, 2012, 2015, 2018, 2021..."

"Setiap tiga tahun berlalu mesti ada budak hilang. Setiap 5 tahun ni, 79 budak dilaporkan hilang. Coincidence or what?"

"Hands...3...79..." Emir berterusan berfikir.

"Ouh wait. I think I have heard this." Emir mencapai komputernya.

Dia menaip sesuatu. Selepas membaca sesuatu dia tersenyum sinis.

"3 kepala...1979 tahun mereka berjinak... And hands in Spanish is Manos.."

"Only Manos have 3 boss and appeared in 1925. And Venis is Spanish...." Emir tersenyum.

"Kenapalah aku boleh lupa yang bapak Rena ni tulen Spanish sebelum masuk Islam."

"Bagus dah ada bukti. Walaupun tak memungkinkan sangat. But boleh try."
.
.
.

Tbc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tbc

I don't know if you understand or not. Aku pun rasa aku merapu. But kalau korang faham, Im glad. Sorry for bad explanation. If you know then you know.. 😊

SEPERATE LOVE ║CWhere stories live. Discover now