𝐂13│𝐇𝐚𝐫𝐢𝐭𝐡 𝖋𝖙 𝐕𝐞𝐫𝐞𝐧𝐚

1.5K 59 0
                                    

Amaya menutup jam loceng yang mengganggu tidurnya. Dia menyambung semula tidurnya.

Kring!

"Arghh! Just let me sleep!" dengus Amaya.

Amaya mengangkat telefonnya dengan geram.

"Free sangat ke sampai ganggu orang tidur hah?!" Tengking Amaya.

"Err... Sorry"

Mata Amaya membulat. Dia melihat nama pemanggil. Amaya memejam matanya. Dia mengetap bibir.

"Har-Harith...sorry. Kenapa call?" Amaya tersenyum kelat.

"Aku ganggu ke?"

"E-eh eh.. Tak lah."

"Ouh. Aku call kau just nak bagitahu, adik kau ada dekat balai."

"H-hah? Apa?!" jerit Amaya.

"Haih... I mean Mirul kena tangkap polis. Dia bergaduh tadi."

"Ouh. Saya pergi sekarang ok bye. Assalamualaikum."

Amaya terus menutup panggilan. Dia bergegas menukar pakaian. Memang tak mandi dah perempuan ni.

"Amirul Veren!!"
.

 Amaya mengetuk kepala Amirul

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
Amaya mengetuk kepala Amirul.

"Ish kau ni! Tak habis-habis buat hal! Yang pergi bergusti tu pahal?!" Marah Amaya.

Amirul hanya diam menunduk.

"Rena sudahlah." Emir cuba menenangkan Amirul.

"Kau ni dah besar la dik! Boleh tak jangan berperangai budak-budak? Akak penatlah! Tak habis-habis menyusahkan akak! Apa lagi yang akak tak bagi dekat kau? Kau nak itu ini akak bagi. Akak tak pernah tak turut-"

"Ouh so Mirul susahkan akaklah? Mirul ni beban akaklah?" Amirul memandang Amaya tepat.

"Ta-tak.. Bukan tu maksud-"

"Mirul lakukan benda tu bersebab! diorang rendahkan akak! Diorang kutuk akak! Diorang cakap akak dapat duit daripada lelaki. Diorang cakap akak buat kerja haram! Akak ingat Mirul diam je dengar akak kena kutuk? Diorang cakap kita anak haram, ingat Mirul boleh diam je?" Luah Amirul.

Amaya terkedu. "Mi-mirul. Akak minta maaf..."

Amirul tergelak kecil. "Maaf maaf maaf maaf. Lepas minta maaf buat lagi. Apa guna akak minta maaf?"

"Ouh ya. Akak cakap akak bagi apa yang Mirul nak kan? Tapi ada Mirul cakap Mirul nak benda tu? Ada Mirul minta?" Soal Amirul.

Amaya memandang Amirul keliru. "Apa maksud Mirul?"

"I never said that. Akak yang beli benda tu tanpa Mirul minta. Mirul tak pernah minta apa-apa dari akak. Semua tu akak yang nak bagi dekat Mirul. Mirul tak pernah dan taknak pun akak bagi Mirul apa-apa. Satu je Mirul nak." Amirul memandang Amaya dengan Mata berkaca.

"Keluarga bahagia"

Amaya terkedu.

"Mirul tahu benda tu mustahil sebab tu Mirul nak akak lebih luangkan masa dengan Mirul. Mirul cuma nak akak selalu ada dengan Mirul. Tapi akak selalu sibuk. Pernah sekali Mirul telefon akak. Tapi akak kata sibuk,tanpa dengar langsung kenapa Mirul telefon." Amaya menitiskan air mata.

"Kalau akak tahu masa Mirul telefon akak tu, Mirul cedera. Mama daddy bertengkar, and daddy tak sengaja baling pasu dekat Mirul. But diorang tak kesah and suruh Mirul duduk diam-diam dalam bilik. Mirul cedera kak. Mirul perlukan akak masa tu. Tapi akak lebih pilih kerja." Amirul tersenyum tawar.

"Mi-mirul.." Amaya datang mendekat dengan Amirul.

Amirul menjauhi Amaya. "Akak pergilah dengan kerja akak. Mirul kan tak penting. Mirul kan adik yang selalu menyusahkan akak. Takpe lepas ni, Mirul takkan ganggu akak lagi."

Amirul melangkah pergi.

"Mirul!" Amaya ingin mengejar Amirul tapi dihalang Emir.

"Jangan Rena. Biar dia bersendirian dulu. Dia perlu masa." Halang Emir.

"Bu-but.."

"Don't. I said don't. Jom aku belanja kau minum. Kau pun perlu masa." Emir menarik tangan Amaya.
.
.
.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Tbc

SEPERATE LOVE ║CWhere stories live. Discover now