Amaya tersedar. Dia bangun dari baringannya.
"Emir Harith?" Amaya berkerut.
"Siapa dia? Kenapa dia boleh muncul dalam mimpi aku? And aku pernah cuba untuk bunuh diri?" Hairan Amaya.
Amaya mencapai telefonnya. Dia mendail nombor seseorang.
"Nia! Jom jumpa. Dekat tempat biasa!"
.
Tania memandang Amaya yang berada di hadapannya.
"So, ada apa?"
"Kau kenal Emir Harith?" Tanya Amaya terus.
Membulat mata Tania. "Kau dah ingat?"
"Ingat apa?"
"Suami kau lah!"
"Suami? Aku cakap pasal Emir Harith tu. Bukan suami aku. Dia masuk dalam mimpi aku tadi." Jelas Amaya.
"Lah. Aku ingat kau dah ingat." Hampa Tania.
"Aku tanya ni! Siapa Emir Harith? Dan betul ke aku pernah cuba untuk bunuh diri?" Gesa Amaya.
Tania mengeluh. "Actually, aku tahu kau akan soal aku juga. Jadi aku dah sediakan awal-awal."
Tania menyelongkar begnya. Dia mengeluarkan satu buku dan dihulurkan kepada Amaya.
Muncul kerutan di dahi Amaya. "Apa ni?"
"Diary kau. Mama Mila suruh aku simpan. Dia takut kau terbaca dan berlaku perkara buruk. Tapi aku yakin kalau kau baca buku ni pasti kau dapat ingat sesuatu. Jadi ambil dan baca. Kalau rasa sakit jangan paksa." Tania mengambil tangan Amaya dan diletakkan diary di tapak tangan Amaya.
"I hope you will remember. Walaupun kenangan masa silam kau tak berapa bagus tapi aku cuma nak kau ingat kenangan kau dengan suami kau. Suami kau yang bawa kau keluar dari sengsara kau. Walaupun kau pernah lakukan perkara yang mengecewakan dia, dia tetap bagi kau peluang. So, aku taknak korang berdua biarkan kisah korang tergantung." Tania mengenggam erat tangan Amaya.
Amaya memandang diary miliknya yang langsung dia tak ingat. Dia mengeluh dan tersenyum nipis.
I hope so...
..
Amaya mencium dahi Amyqi yang sudah terlelap. Dia menutup lampu dan keluar dari bilik Amyqi.Amaya masuk kedalam biliknya. Dia duduk di atas katilnya. Matanya hanya memandang meja soleknya. Tempat dimana diary-nya berada.
Dia masih ragu-ragu untuk membacanya. Dia takut dia langsung tak ingat walaupun telah membacanya.
Tapi...
Bukan ke memaksa untuk ingat lebih bagus dari terus hidup dengan rasa keliru?
Amaya bangun. Dia mengambil diary-nya dan duduk semula di katil.
YOU ARE READING
SEPERATE LOVE ║C
Romantik"𝐈 𝐬𝐭𝐢𝐥𝐥 𝐚𝐧𝐝 𝐚𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮" 𝐄𝐦𝐢𝐫 𝐇𝐚𝐫𝐢𝐭𝐡 𝖋𝖙 𝐀𝐦𝐚𝐲𝐚 𝐕𝐞𝐫𝐞𝐧𝐚 -𝐈𝐟 𝐭𝐰𝐨 𝐩𝐞𝐨𝐩𝐥𝐞 𝐚𝐫𝐞 𝐦𝐞𝐚𝐧𝐭 𝐭𝐨 𝐛𝐞 𝐭𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞𝐫, 𝐭𝐡𝐞𝐲 𝐰𝐢𝐥𝐥 𝐞𝐯𝐞𝐧𝐭𝐮𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐟𝐢𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐞𝐢𝐫 𝐰𝐚𝐲 𝐛𝐚𝐜𝐤...