𝐂42│𝐇𝐚𝐫𝐢𝐭𝐡 𝖋𝖙 𝐕𝐞𝐫𝐞𝐧𝐚

1.7K 63 0
                                    

Amaya keluar dari bilik wadnya. Sekarang sudah pukul 1 pagi. Bosan dia duk terperap dalam tu. Sudahlah esok baru boleh keluar.

Amaya memeluk tubuhnya memberi haba. Dia menekan punat lif. Usai lif terbuka Amaya terus masuk kedalam.

Amaya menahan pintu lif bila melihat ada orang turut ingin menggunakan lif. Lelaki itu menunduk berterima kasih. Amaya mengangguk.

Dia melihat lelaki yang berhoodie di sebelahnya dengan pelik. Pukul 1 pagi pun masih pergi melawat ke? Bukan dah tak boleh ke? Habis dia buat apa kat sini? Dengan berhoodie lagi.

Amaya menggeleng kepalanya. Buat apa dia nak sibuk? Amaya menekan tombol tingkat satu. Dia kemudian melihat lelaki di sebelahnya.

"Err.. Excuse me? Awak nak ke tingkat mana?" Tanya Amaya.

"1"

Amaya mengangguk. Dia kembali memeluk tubuh. Lama pula lif ni nak sampai ke tingkat 1.

'Memanglah lama. Kau duduk tingkat berapa puluh?' desisnya.

Ting!

Pintu lif terbuka. Amaya terus keluar. Begitu juga dengan lelaki yang turut ada bersamanya.

"Argh!" Amaya tertunduk memegang perutnya. Dia menggigit bibir. Janganlah sekarang!

Lelaki itu terhenti. Dia melihat Amaya. "Are okay miss?"

Amaya menahan tapak tangannya di hadapan lelaki itu. "Yes Im okay. Don't mind me."

Amaya meraba poketnya. Dia mengeluh. "Tak bawa pula!"

Amaya berpaut di dinding. Tertunduk-tunduk dia berjalan. "Arghh!"

Hampir saja dia terjatuh jika lelaki tadi tidak menahannya. "Don't pretending to be okay miss"

Amaya mengeluh. "Fine. Boleh pinjam fon awak?"

Lelaki itu mengangguk. Dia memberikan Amaya telefonnya.

Amaya mengambil dan mendail nombor seseorang.

"Mirul! Tolong beli-" Amaya melihat lelaki di sebelahnya. Dia menjauh sikit.

"Tolong belikan akak pad." Bisik Amaya.

"Ermm? Siapa ni?" Mamai Amirul

"Kakak kau lah!"

"Hm? Maaf cik salah orang. Saya takde kakak. Terima kasih"

Tut.

"Mirul! Mi-ish budak ni!" Dengus Amaya.

Amaya melihat lelaki itu semula. Dia menyerahkan telefonnya. Lelaki itu mengambilnya.

"Ada masalah ke? Aku boleh tolong kalau terdesak." Pelawa dia.

"Err... Kalau macam tu... Boleh awak belikan tuala wanita.." Pelan Amaya.

"Hah? Apa?"

"Tolong belikan saya pad." Amaya sedaya upaya menahan malunya.

"O-oh...ok. Aku pergi beli kejap. Kau tunggu dalam wad kau." Lelaki tu terus berlalu pergi.

"Eh!" Tidak sempat Amaya memanggilnya.

"Awak tak tahu mana bilik wad saya nanti..."
.

 "Nah! Pad kau" lelaki itu menghulurkan sebungkus pad kepada Amaya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
"Nah! Pad kau" lelaki itu menghulurkan sebungkus pad kepada Amaya.

Amaya mengambilnya lambat-lambat. Dia berkerut dahi. Nak tanya tapi ahhhh! Nantilah!

Amaya berlari masuk ke dalam bilik air. Selepas beberapa minit dia keluar semula. Lelaki itu masih ada.

"Ni aku ada belikan ubat tahan sakit." Hulur lelaki itu.

"O-oh. Tha-thanks.." Amaya mengambilnya.

Dia memandang curiga lelaki di hadapannya. "Awak ni siapa?"

"Ha-hah?"

"Kenapa dari tadi muka tu tutup? Nampak jalan ke?" Perlinya.

"Saja"

Amaya menjuih bibir. "Lagi satu, macam mana awak tahu nombor bilik saya?"

"Kau ada bagitahu tadi."

"Mana ada! Saya baru nak bagitahu awak dah hilang dulu. Awak ni siapa sebenarnya?" Curiga Amaya.

Dia berdiri dan menghampiri lelaki itu. Dia memegang hoodie lelaki itu dan ingin mencabutnya.

Lelaki itu menahan tangan Amaya. "Kau jangan nak buat hal. Kita stranger."

"Ya Allah! Saya baru ingat anak saya demam panas!"

"Iqi demam? Kau tak bawa check ke? Asal tak masukkan ke dalam wa-"

Amaya memandang tajam lelaki di hadapannya. "How did you know Iqi?"

"Err..."

"Saya dari tadi curiga dengan awak. Buka mask awak." Arah Amaya.

"Tak boleh." Larang dia.

"Saya cakap buka tu buka jelah!! Asal susah sangat?!" Tengking Amaya. Dia menarik kasar mask lelaki itu.

"Saya dah agak. Awak ingat saya bodoh sangat? Dari pagi tadi saya perasan awak tahu tak? Saya nampak awak banyak kali duduk pusing-pusing depan wad saya. Also, telefon awak tadi, saya tengok list panggilan awak ada abang Am and tunang Tania. You think I'm stupid like you? " Amaya menjeling.

Emir diam.

Amaya menarik wajah Emir mendekat. Dia menilik wajah Emir.

"You owe me one. Get out now!" Halau Amaya.

"Bu-but-"

"I said get out Emir Harith!"

"Ok"
.
.
.

Tbc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tbc

SEPERATE LOVE ║CWhere stories live. Discover now