3 haftalık bir süreç sonrasında geri döndüm. Yazanlara teşekkür ederim. Beni düşünmeniz beni mutlu etti.
Şimdi sizi bölüme uğurluyorum. İyi okumalar🤍
𖥸𖥸
Karşımdaki kadının suratına boş boş baktım. Mutlu günümden sonra gelip moralimi bozması tam onluk bir hareketti. Ben hala ona boş boş bakmaya devam ederken o oturduğu koltukta dikleşip konuşmaya başladı.
"Bak kızım." Diye başladı söze. Kırışan yüzünü izledim sadece. "Ben senin hep iyiliğini düşündüm."
Anneanne demeye bin şahit isterdi. "O yüzden mi küçüklüğümden bu yana beni hapismişim gibi yaşatmaya çalışıyorsun." Alaylı bir gülüş belirdi dudaklarımda. "Hatta küçükken az çekmedim senden. "
"Onların hepsi senin içindi." Dedi yine kendini kanıtlamaya çalışarak. Ama artık onun sözünü dinleyen kız çocuğu yoktu karşısında.
"Bak dinle," Dediğinde kafamı salladım. "Fazla vaktim yok. Acele etsen iyi olur."
Beni umursamadan anlatmaya başladı. "Senin bir teyzen vardı." Dediğinde şaşkınlıkla baktım ona. O ise acılı bir tebessüm sundu bana. "Sen çok küçüktün o bu evi terk edip gittiğinde. Deden de yaşıyordu o zamanlar." Gözünden bir damla yaş süzüldü.
Dedem olsa anneannem beni böyle yetiştiremezdi. O hep babam gibi korur kollardı beni. Anneannemin yetiştirdiği kız yüzsüz, şımarık, bencil ve yeri geldiğinde acımasızdı. Ama babam ve dedemin yetiştirdiği kız, merhametli, saygılı ve dürüsttü.
"Annen ve teyzen. İki kız kardeşlerdi sadece. Gözümüzden sakınırdık ikisini de. Annen tam bir ev hanımı gibi terbiyeli ve uysaldı. Teyzen de bir o kadar asi ve saygısızdı. Deren uyuşturucu kullanmaya başlamıştı. Kurtaramadık onu o illetten. Sonra bir adama takıldı. O adamı sevdiğini söylediğinde ona karşı çıktım. Çünkü adam tır şoförüydü. Ne zaman gidip ne zaman döneceği belli olmazdı. Ayrıca fakirdi." Dediğinde gerçekten bu kadını sevmediğimi bir kez daha anladım. Sırf para için sevenlerin kavuşmasına engel olmuştu.
"Dedim ona o kadar; gitme, o adam seni bırakır, zor gelirsin sen ona. Ama dinler mi? Hayır. Bir gece kaçmış evden. Sadece bir not bırakarak. " Derin bir nefes aldı. "Ben gidiyorum, sen ne kadar kabullenemesende ben o adamla evleneceğim. Onu seviyorum. Ayrıca karnımda onun bebeğini taşıyorum. Ondan bir parçam var artık. Sana ve para sevdana mutluluklar... Yazdığı şey sadece bu... Hamileymiş bir de. Bence bunu yazarken de kafası güzeldi." Dediğinde komikmiş gibi güldü bir de.
"Arkasından bir daha arayıp sormadım. Deden de canından çok sevdiği kızının ona bir şey demeden kaçıp gitmesine içerlemiş. O da aramadı bir daha. Adını bile anmadık evde. Sonra aradan sekiz yıl kadar geçti. Bizim kulağımıza Deren'in öldüğü haberi geldi. Ağlayamadım bile. Kızı-" Demişti ki kapı çaldı.
Evde çalışan Lale hanım kapıyı açtığında babam girdi içeriye. Kaynanasına baktı ardından bana baktı. Gözleri alev alevdi. Babamı ilk defa böyle görüyordum. "Ne yapıyorsunuz?"
Anneannem burukça gülümsedi. "Kızın artık gerçekleri öğrenmesi gerekiyor Ender. Bende anlatıyorum."
Babam kaynanasına baktı. "Sırası değil."
"Ne demek sırası değil." Diye girdim araya. "Artık yalanlara inanmayacağım ben bu zamana kadar baskı altında büyüdüm." Anneanneme baktım. "Bu kadın bana neden böyle yaptığını anlatacak. Beni küçükken neden sürekli dövdüğünü, en ufak hatama ceza verdiğini... Hepsini! " Dedim üzerine basa basa.
Anneanneme döndü babam. Başka da bir şey demeden koltuklardan birine oturdu. "Devam et sende. " Dedim anneanneme.
"Bir kızı olmuş. Babası ile tek başlarına kalmışlar. Kız daha küçük. Yanıma almak istedim ilk başta. Ama sonra Deren'in bir hoşçakalı bile bana layık görmediği geldi aklıma." Güldü. "O adam da geldi bir sürü bağırdı çağırdı, yıktı. Haketmiyordu hiçbir şeyi."
Ne kadar da acımasızdı. Küçücük çocuk vardı ortada.
"Banane bunlardan. Bana beni neden kendinden nefret ettirdiğini anlat." Dediğimde babamın lafı ile nefesim boğazıma takıldı.
"O kız, Mirel."
"Ne?" Diyebildim sadece.
"Mirel. Teyzen Deren'in kızı. Kuzenin." Tek tek söylediği kelimelerle şoka girmiştim.
"Bunca zaman hepsini biliyordun." Dedim ona bakarak. Sadece gözlerindeki özür dileyen ifadesiyle baktı bana.
Anneannem istediğim konuyu anlatmaya başladı. "Senin teyzen gibi olmanı istemedim. Onu çok başıboş bırakmıştık. Ona hiç tokat atmışlığım bile yoktu. Ondandı özgüveni, çekip gitmesi. Senin de onun gibi olmanı istemedim." Gözlerinden yaşlar döküldü.
Anneannemin ilk defa ağladığını görüyordum. Normalde gaddar bir kadındı.
"Yani-" Boğazıma tıkanan tükürüğümü yutarak devam ettim. "Kızına yapamadığın her şeyi bana yaptın. Eziyeti, işkenceyi. Sırf beni onun gibi yetiştirmemek için böyle davrandın öyle mi?"
Sesim git gide yükseldi. "Ya sen şaka mısın?! Ne bu?" Ellerimi saçıma atıp karıştırdım. Ardından anı bir hareketle babama döndüm. "Sende buna göz yumdun! Ben sırf eve sokaktan beş dakika geç geldim diye yediğim tokatlara, dediği bir şeyi yapmadığımda aç bir halde odama kilitlenmeme, sırf bir dersi yapamadım diye üzerimde kırdığı çubuklara... HER ŞEYE GÖZ YUMDUN!."
"Öyle değ-" Diyordu ki sözünü kesip anneannemin yanına yürüdüm. İşaret parmağımı gözünün önüne getirdim. "İyi bak yüzüme. Bundan sonra sen de, " babama döndüm. "Sen de bu yüzü bir daha görmeyeceksiniz. Oturun burada birbirinizi yeyin. Bana yaptığın şeyleri hak edip etmediğimi düşün. "
Elimi indirip gözümden akan yaşlarla babama döndüm. "Bu zamana kadar yaptıkların için teşekkür ederim. Ne kadar geç kalsanda... Biraz da olsa hissettim beni sevdiğini." Dedim ve çantamla beraber kapıya ilerledim. Babam peşimden gelmek için kalktı.
"Kızım-"
Arkamı bile dönmeden açtığım kapının önünde durdum. "Hiç boşuna yorulma babacığım. Bundan sonra yalanları dinlemesi için başka bir saf bulun."
Kapıyı çektiğimde ağlayarak arabama ilerledim. Benim bu zamana kadar çektiğim her şey bir kadına yapamadığı şeyler yüzündenmiş. Bir süre bunu sindirmeye çalıştım. Bir diğer şok Mirel benim kuzenimdi.
Bu zamana kadar nasıl ayakta uyutulduğumu düşünüyordum.
Kafamı boşaltmaya ihtiyacım vardı. Sadece biraz yalnız kalmak istiyordum. Arabaya binip yanlız kalabileceğim yere sürdüm.
𖥸𖥸
Bazılarınızın Mirel hakkında düşünceleri vardı. Evet doğru bildiniz.
Düşüncelerinizi buraya bırakabilirsiniz.
Diğer bölümü en kısa zamanda halledip sizlere sunacağım.
Yeni bölümde görüşmek üzere.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DELİ GELİYORUM DEMEZ!! °Yarı Texting°
RandomUykusunu her şeyden önde tutan bir kızın evinin yanında yeni bina çalışması yapılır ve kızı uykusundan alıkoyarsa ne olur? 𖥸𖥸 Siz: şu inşaatı durduracak mısın yoksa ben gelip o inşaatı başına mı yıkayım? Paragöz CEO: kimsiniz? Neyden bahsediyorsun...