Kulaklık? Neden kulaklığa ihtiyaç duyduğumuzu hiç düşündünüz mü?
Cevap çok basit. İnsanlardan kaçmak için. Onları duymamak için.
Yargı , hayal kırıklığı ve umutsuzluk. Bütün bunlar size tanıdık geldi değil mi? Daha önceden bu konulara değinmiştik zaten. İşte bunları duymamak için kulaklığımızı takarız. Şarkı açılır ve gerçek dünyayla bağlantı kesilir. Bütün bunların sebebi yargılanmak veya hayal kırıklığı değildir aslında. Bir nevi de olsa insanlar mutluyken de müzik dinlemeye ihtiyaç duyarlar. Peki bunu nasıl açıklayabiliriz? Bu da aynı durumdur bir bakışla. Çünkü insan üzüntülerini, hayallerini nasıl insanlara açamıyorsa sevinç ve mutluluklarınıda açamazlar. Bu bizim suçumuz değildir. Bu toplumumuzun suçudur. Toplumumuz duyarsızlıkta hat safhadadır mübarek.
Bizde bu durumda kulaklığımıza sığınırız. Takarız kulaklığımızı , açarız psikolojimizi yansıtan şarkıyı ( önemli olan sözleri değildir , sonuçta yabancı şarkı dinlersiniz ve sözlerini anlamasanızda seversiniz. Bunun sebebi melodisi , şarkının söylenme tonu veya söyleyen kişi olabilir. ) ve dinlemeye başlarız. Ruhumuzu yansıtır o şarkı adeta bizim. Sanki bizim için bestelenmiş veya çalınmış şarkılar vardır. Sizi alır götürür gerçeklerden. Derdinize, üzüntünüze ve mutluluğunuza ortak olur. İnsanlar dost olamayabilir ama kulaklığımız her daim dostumuzdur. Hatta ihanet edemeyecek tek dost kulaklıklarımızdır.
Kulaklıkların dostluğu insanların dostluğundan daha iyi ve sonsuzdur.