Ne kadar derin anlama sahip oysa ki..
İçimizdeki acıyı sözlere dökemediğimiz o an. Sözlere dökülemeyen gözlere vuruyor ne yazık ki.
Damla damla süzülüyor yanaklarınızdan gözyaşı.
Ne olduğunu anlamadan , anlayamadan...
Öyle bir duygudur ki; için yanar ve sadece susarsın. Susmak zorundasın. Anlatamazsın derdini. Anlatsan anlamazlar, anlatamazsan gözyaşı olur. Olur olmasına da her akan damlada acımız hafifler mi? O acı biter mi?
Gözyaşı olarak vuruyor göze o acı. Boğazının düğümlendiği, kendini anlatarak ifade edemediğin, umutlarının tükendiği , tabiri caizse duygularınızın mantığınızın önüne geçtiği an bir gözyaşı süzülür yanaklarınızdan . Sonra bir tane daha ve sonra çok fazla.
Susturamazsınız kendinizi, duygularınızı. Dindiremezsiniz acınızı. Anlatamazsınız kimselere o tarifi edilemeyen duyguyu. Anlatsanız anlamazlar ki hem anlatamak istemezsiniz ki.
Kimsenin sizin kadar acı çekemeyeceğini ya da zamanında acı çeken insanların neler hissettiğini düşünürsünüz, hissedersiniz.
Kendinize kızarsınız bilhassa.
Nerede hata yaptım?
Neden yaptım?
Doğru mu yaptım?
Neden duygularımı dinledim?Ve en önemli soruyu yöneltirsiniz kendinize ;
MANTIĞIM NEREDEYDİN?
Yıpratırsınız kendinizi hiçbirşeyin eskisi gibi olamayacağını bildiğiniz halde.
Acılarınızla büyür ve olgunlaşırsınız.
Gözyaşlarınızda gömülürsünüz.O akıttığınız gözyaşları okyanus olmakla kalmaz sahibini boğar.
Güçlü olun ve öyle kalın demeyeceğim. Bunu acı çeken ve çektiği acıları gözyaşlarına döken insanlara söylemek açıkçası cahillik olur. Duygusuzluk olur.
Mutlu mu olmak istiyorsunuz?
Ağlayın. O içinizdeki acıları gözyaşlarına dökün ve Tanrı'dan şunu dileyin ;
" Her akan gözyaşım ona panzehir olsun. Ki eğer ben hıçkırıklarımla kendi okyanusumda boğulurken o gülüyorsa , bu hayat ona zindan olsun..."
♢♢♢♢♢
İnsanın acısı bir süre sonra biraz hafifliyor da, nasıl acı çektiğini unutamıyor insan ne yazık ki. Hep kalbinin derinliklerinde ve aklının bir köşesinde ...
♤♤♤
Bir insanı hıçkırıklarına boğmadan önce iyi düşünün..
O gözyaşını akıttıranlar:
Akıttırdığınız her gözyaşı size hayal ve umut kırıklığı olarak geri dönmesi dileğiyle...
Uzun bir aradan sonra
°Elçin Karahan